Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-08, 16:02
  #1
Medlem
Ben Rothwell vs. Junior dos Santos set for UFC Fight Night 86 in Croatia



The latest UFC Fight Night 86 card now includes:

Junior Dos Santos vs. Ben Rothwell
Gabriel Gonzaga vs. Ruslan Magomedov
Bojan Mihajlovic vs. Francis Ngannou
Timothy Johnson vs. Marcin Tybura
Jan Blachowicz vs. Igor Pokrajac
Nicolas Dalby vs. Bartosz Fabinski
Damir Hadzovic vs. Mairbek Taisumov
Alessio Di Chirico vs. Bojan Velickovic


Citat:
Heavyweights Ben Rothwell and Junior dos Santos will meet April 10 at UFC Fight Night 86 in Zagreb, Croatia.

Rothwell comes into his matchup with the former heavyweight champion dos Santos riding a four-fight winning streak.

During this stretch, Rothwell defeated Brandon Vera, Alistair Overeem, Matt Mitrione and Josh Barnett – all via finish (two knockouts, two submissions). Most recently, Rothwell gave Barnett the first submission defeat of his career, forcing the former UFC champ to tap out due to a second-round gogo choke.

Dos Santos, meanwhile, is 2-2 in his last four. He lost via TKO to Overeem in his most recent outing at UFC on FOX 17, and he squeaked out a decision victory over Stipe Miocic at UFC on Fox 13 prior to that. The Brazilian has never lost back-to-back fights in his career.

http://mmajunkie.com/2016/02/ben-rot...-86-in-croatia

http://www.mmafighting.com/2016/2/8/...ht-night-86-in

https://twitter.com/ufc/status/696619495176036352
Citera
2016-02-08, 17:49
  #2
Medlem
Mx_1337s avatar
Det är här de hade behövt en Cro Cop som inte erkänt HGH-bruk som han sen inte ens pissade positivt för och/eller en Miocic som inte var på g för titelmatch.

Men iallafall, det blir nog bra!
Citera
2016-02-08, 18:04
  #3
Medlem
mmas avatar
Inte så sexigt card direkt. Borde det inte få dit nån svensk?
Citera
2016-02-08, 18:15
  #4
Medlem
Ben Rothwell , kul! Hoppas han vinner!
Citera
2016-02-08, 18:40
  #5
Medlem
Dirty.s avatar
Riktigt tungt kort, 4 heavyweight fighter så här långt och 1 LHW.
Citera
2016-02-08, 19:53
  #6
Medlem
Rothwell var "plan B" för UFC, den ursprungliga motståndaren till JDS var Travis Browne.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=GFmI...ature=youtu.be
Citera
2016-02-10, 21:20
  #7
Medlem
Synd för Rothwell om han förlorar kan gå titelmatch snart.. Men om JDS förlorar är han snart slut?

Kommer bli en bra match JDS boxing vs Rothwell sämre boxning fast större så lär vara farlig ändå "och han är farlig man vet aldrig vad han kommer göra" och kommer behöva boxa lite mycket smällar och får se om Rothwell lyckas däcka JDS eller lär försöka ta ned honom och så.. Men


Kommer bli en stående match Rothwell är nog bättre nu så han får bevisa sig på riktigt nu och får vi se om han lyckas knocka honom.. Eller bli helt knockad själv
__________________
Senast redigerad av Ufc123 2016-02-10 kl. 21:23.
Citera
2016-02-10, 22:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Synd för Rothwell om han förlorar kan gå titelmatch snart.. Men om JDS förlorar är han snart slut?

Kommer bli en bra match JDS boxing vs Rothwell sämre boxning fast större så lär vara farlig ändå "och han är farlig man vet aldrig vad han kommer göra" och kommer behöva boxa lite mycket smällar och får se om Rothwell lyckas däcka JDS eller lär försöka ta ned honom och så.. Men


Kommer bli en stående match Rothwell är nog bättre nu så han får bevisa sig på riktigt nu och får vi se om han lyckas knocka honom.. Eller bli helt knockad själv

jag tror JDS är nära slutet faktist, hans match mot overeem var inte imponerande, jag tror att dom krigen han haft innan har satt sina spår, framförallt mot Hunt, han vann slaget men förlora kriget ser jag det som. inför matchen mot overeem hade han ju bland annat ett uppehåll för en operation för näsan som overeem krackelerade rätt snabbt, några smällar där för ben och det är över. tycker han såg småfet ut senast.

Hänvisar till det jag skrivit många många gånger tidigare och det är när skador börjar dyka upp och man tvingas sitta ute har man ett bäst före datum på sig. Big ben tar det här, men det avgörande tror jag blir på vilken storlek på octagongen som används !
Citera
2016-03-14, 22:41
  #9
Medlem
Dirty.s avatar
Det blir Francis Ngannou vs Curtis Blaydes istället, riktigt intressant matchning enligt mig mellan två bra prospects. Jag hoppas och tror på ufc debutanten Blaydes, som jag har följt ett bra tag nu.
Citera
2016-04-09, 17:19
  #10
Medlem
mmas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=tX1mpfmgQF0

11 min till invägning.
Citera
2016-04-09, 17:42
  #11
Medlem
Någon som har tidsschema på matcherna?
Citera
2016-04-09, 17:55
  #12
Medlem
Theberzerkers avatar
Många stora grabbar på den här galan! Ska bli kul att få se hur de tunga nykomlingarna klarar sig...

Huvudmatchen lär sluta inom två ronder.. Dos Santos har allt att bevisa just nu

*Edit* Gynekomasti på Blaydes?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback