2011-12-14, 23:25
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Jag tror ocks att det r ruiner frn nn gammal slottliknande byggnad.
Semir Osmanagic brukar kontra mot bosniska arkeologer som beskyller honom fr att frstra landets historiska skatt.
Genom att ofta ppeka att kritikerna i Sarajevo borde hjlpa honom att grva fram det som nu ligger under berget istllet fr att sitta p sina feta rvar och inte gra ett skit.
Att de skulle hjlpa honom faller av det enkla sklet att sdant kostar tid och resurser, som de hellre lgger p annat.
Det finns nmligen rtt mycket lmningar lite verallt, och emd tanke p att detta inte r ngra pyramider s finns det ingentng fr tillfllet dr som r av strre intresse.
Vilket inte hindrar att det kan vara det i framtiden, och drfr br man inte frstra omrdet.

Jmfr med Birka, dr det inte heller sker ngra utgrvningar, trots att det mesta r orrt. Helt enkelt pga kostnaderna involverade jmfrt med vad man frvntar sig kunna hitta.
Citera
2011-12-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis r du fr blst fr att fatta sdant, men det r den som pstr ngot som ocks skall bevisa det. nnu har ingen kommit med ngot som helst som bevisa fr denna hittep-pyramid, och drmed finns ingen anledning till att bevisa ngot.

Men kolla grna p lnken som postades nedan och uttala dig om den.

Hmm. Roligt det hr med bevis. Kan inte du bevisskrivandes bevisa att 1 + 1 = 2.
Skulle vara roligt att se hur du tacklar problemet d du nu krver bevis fr att tro p ngot.
Citera
2011-12-15, 16:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hmm. Roligt det hr med bevis. Kan inte du bevisskrivandes bevisa att 1 + 1 = 2.
Skulle vara roligt att se hur du tacklar problemet d du nu krver bevis fr att tro p ngot.

Om du r intresserad av bevisen fr 1 + 1 = 2 br du kanske hra dig fr i matematikforumet. Vad jag vet handlar den hr trden om den phittade pyramiden i Bosnien, s jag skulle vara tacksam fr om du diskuterade det mnet med mig.
Citera
2011-12-18, 20:28
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Varfr gr inte ngon upp och skalar av toppen med en spade s kan vi f tyst p den hr vrdelsa debatten?

Jag r seris nu.
Citera
2012-01-08, 23:34
Medlem
Hyddan92s avatar
Ser mer ut som ett berg :/
Citera
2012-01-11, 05:11
Bannlyst
Jag tror det r mjligt att det r ngon form av pyramid. Sen bde frstr och frstr inte jag att folk skrattar t Indiana Jones snubben. Det fanns faktiskt en tid d vrldens mest intelligenta personer var utskrattade som idioter.

Tror vi kommer f se ett slut p detta om 1-2 r, jag hoppas verkligen det r kta pyramider, blir jvligt spnnande att se vad man hittar.

Sen frstr jag inte varfr serber och albaner frsker trycka ner detta s mycket. Fr att... bnder i Bosnien tjnar en extra slant? Fr ni tror vl inte p riktigt att vrlden kommer hja bosnier till skyarna som civilisationens grundare? Alla vet ju att albaner str fr civilisationen.
Citera
2012-01-11, 08:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tror det r mjligt att det r ngon form av pyramid. Sen bde frstr och frstr inte jag att folk skrattar t Indiana Jones snubben. Det fanns faktiskt en tid d vrldens mest intelligenta personer var utskrattade som idioter.

Ja, och det fanns faktiskt en tid nr idioter blev utskrattade just som sdana. Typisk vrdels kommentar.

Vad du tror och hur det ser ut i verklighten r (naturligtvis) tv diametralt motsatta uppfattningar, dr enbart den senare r korrekt. n har vi inte sett ngot som helst bevis fr pyramider, men nd "vljer" du att tro p att dessa kan finnas. Ingen kllkritisk frmga, eller?
Citera
2012-01-11, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, och det fanns faktiskt en tid nr idioter blev utskrattade just som sdana. Typisk vrdels kommentar.

Vad du tror och hur det ser ut i verklighten r (naturligtvis) tv diametralt motsatta uppfattningar, dr enbart den senare r korrekt. n har vi inte sett ngot som helst bevis fr pyramider, men nd "vljer" du att tro p att dessa kan finnas. Ingen kllkritisk frmga, eller?

Hm, vi har ftt bevis. Ls trden innan du skriver ngot snt, har funnits en hel del vrdelsa lnkar men ven en hel del bra.
Citera
2012-01-11, 17:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Hm, vi har ftt bevis. Ls trden innan du skriver ngot snt, har funnits en hel del vrdelsa lnkar men ven en hel del bra.

Om du ville vara s snll att lnka dessa bevis vore jag mycket tacksam. I s vall lovar jag att ta en titt p dem, men frvnta dig att bli besviken.
Citera
2012-01-11, 18:12
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

Tror vi kommer f se ett slut p detta om 1-2 r, jag hoppas verkligen det r kta pyramider, blir jvligt spnnande att se vad man hittar.

Sen frstr jag inte varfr serber och albaner frsker trycka ner detta s mycket. Fr att... bnder i Bosnien tjnar en extra slant? Fr ni tror vl inte p riktigt att vrlden kommer hja bosnier till skyarna som civilisationens grundare? Alla vet ju att albaner str fr civilisationen.
Ja, en del intelligenta pesoner blev utskrattade som idioter, vilket sker n idag.
Samtidigt som mnger av idioter blev utskrattade som idioter, men de hr vi aldrig ngonting om.
Det vi hr r att en av de som blev utskrattad som en idiot visade sig faktiskt ha ngonting, vilket inte r samma sak som att alla utskrattade idioter har det.

De allra flesta som skrattas ut som idioter r just det, och undantagen hr vi s mycket om just eftersom det r undantag.

Men i det hr fallet s har "pyramiderna" granskats av experter, som har kommit fram till att det inte handlar om ngra pyramider, och det som ser ut som stenlagda vgar och byggnadsblock r geologiska fenomen som inte r srskilt speciella fr just det hr omrdet, och som r ngot som lurat andra amatrarkeologer tidigare och alls ingenting ovanligt.

Och det r synd att denne amatrarkeolog nu i sin jakt p sin drmpyramid r och grver snder viktiga men mindre intressanta lmningar frn Bosniens medeltid, dr dalen han r och harvar runt i var mitten p det bosniska riket och dr huvudstaden lg.
Citera
2012-02-12, 03:58
Medlem
Dd o terfdds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke

Men i det hr fallet s har "pyramiderna" granskats av experter, som har kommit fram till att det inte handlar om ngra pyramider...

Kommentera d fljande bevismaterial kring pyramiderna i Bosnien:

http://www.youtube.com/watch?v=DvDmtvb_WQU
http://www.youtube.com/watch?v=TVgjUql6bUE

Senast redigerad av Dd o terfdd 2012-02-12 kl. 04:02.
Citera
2012-02-12, 06:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Kommentera d fljande bevismaterial kring pyramiderna i Bosnien:

http://www.youtube.com/watch?v=DvDmtvb_WQU
http://www.youtube.com/watch?v=TVgjUql6bUE

Hmmmm.......... Du mste gjort ngot fel; jag sg inte beviset du postade?

Eller menar du lnkarna till foliehattsfilmer? Det r naturligtvis para en massa pstenden av ovetenskapliga idioter.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in