2011-12-14, 23:25
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Jag tror också att det är ruiner från nån gammal slottliknande byggnad.
Semir Osmanagic brukar kontra mot bosniska arkeologer som beskyller honom för att förstöra landets historiska skatt.
Genom att ofta påpeka att kritikerna i Sarajevo borde hjälpa honom att gräva fram det som nu ligger under berget istället för att sitta på sina feta rövar och inte göra ett skit.
Att de skulle hjälpa honom faller av det enkla skälet att sådant kostar tid och resurser, som de hellre lägger på annat.
Det finns nämligen rätt mycket lämningar lite överallt, och emd tanke på att detta inte är några pyramider så finns det ingentng för tillfället där som är av större intresse.
Vilket inte hindrar att det kan vara det i framtiden, och därför bör man inte förstöra området.

Jämför med Birka, där det inte heller sker några utgrävningar, trots att det mesta är orört. Helt enkelt pga kostnaderna involverade jämfört med vad man förväntar sig kunna hitta.
Citera
2011-12-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis är du för blåst för att fatta sådant, men det är den som påstår något som också skall bevisa det. Ännu har ingen kommit med något som helst som bevisa för denna hittepå-pyramid, och därmed finns ingen anledning till att bevisa något.

Men kolla gärna på länken som postades nedan och uttala dig om den.

Hmm. Roligt det här med bevis. Kan inte du bevisskrivandes bevisa att 1 + 1 = 2.
Skulle vara roligt att se hur du tacklar problemet då du nu kräver bevis för att tro på något.
Citera
2011-12-15, 16:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hmm. Roligt det här med bevis. Kan inte du bevisskrivandes bevisa att 1 + 1 = 2.
Skulle vara roligt att se hur du tacklar problemet då du nu kräver bevis för att tro på något.

Om du är intresserad av bevisen för 1 + 1 = 2 bör du kanske höra dig för i matematikforumet. Vad jag vet handlar den här tråden om den påhittade pyramiden i Bosnien, så jag skulle vara tacksam för om du diskuterade det ämnet med mig.
Citera
2011-12-18, 20:28
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Varför går inte någon upp och skalar av toppen med en spade så kan vi få tyst på den här värdelösa debatten?

Jag är seriös nu.
Citera
2012-01-08, 23:34
Medlem
Hyddan92s avatar
Ser mer ut som ett berg :/
Citera
2012-01-11, 05:11
Bannlyst
Jag tror det är möjligt att det är någon form av pyramid. Sen både förstår och förstår inte jag att folk skrattar åt Indiana Jones snubben. Det fanns faktiskt en tid då världens mest intelligenta personer var utskrattade som idioter.

Tror vi kommer få se ett slut på detta om 1-2 år, jag hoppas verkligen det är äkta pyramider, blir jävligt spännande att se vad man hittar.

Sen förstår jag inte varför serber och albaner försöker trycka ner detta så mycket. För att... bönder i Bosnien tjänar en extra slant? För ni tror väl inte på riktigt att världen kommer höja bosnier till skyarna som civilisationens grundare? Alla vet ju att albaner står för civilisationen.
Citera
2012-01-11, 08:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tror det är möjligt att det är någon form av pyramid. Sen både förstår och förstår inte jag att folk skrattar åt Indiana Jones snubben. Det fanns faktiskt en tid då världens mest intelligenta personer var utskrattade som idioter.

Ja, och det fanns faktiskt en tid när idioter blev utskrattade just som sådana. Typisk värdelös kommentar.

Vad du tror och hur det ser ut i verklighten är (naturligtvis) två diametralt motsatta uppfattningar, där enbart den senare är korrekt. Än har vi inte sett något som helst bevis för pyramider, men ändå "väljer" du att tro på att dessa kan finnas. Ingen källkritisk förmåga, eller?
Citera
2012-01-11, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja, och det fanns faktiskt en tid när idioter blev utskrattade just som sådana. Typisk värdelös kommentar.

Vad du tror och hur det ser ut i verklighten är (naturligtvis) två diametralt motsatta uppfattningar, där enbart den senare är korrekt. Än har vi inte sett något som helst bevis för pyramider, men ändå "väljer" du att tro på att dessa kan finnas. Ingen källkritisk förmåga, eller?

Hm, vi har fått bevis. Läs tråden innan du skriver något sånt, har funnits en hel del värdelösa länkar men även en hel del bra.
Citera
2012-01-11, 17:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Hm, vi har fått bevis. Läs tråden innan du skriver något sånt, har funnits en hel del värdelösa länkar men även en hel del bra.

Om du ville vara så snäll att länka dessa bevis vore jag mycket tacksam. I så vall lovar jag att ta en titt på dem, men förvänta dig att bli besviken.
Citera
2012-01-11, 18:12
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

Tror vi kommer få se ett slut på detta om 1-2 år, jag hoppas verkligen det är äkta pyramider, blir jävligt spännande att se vad man hittar.

Sen förstår jag inte varför serber och albaner försöker trycka ner detta så mycket. För att... bönder i Bosnien tjänar en extra slant? För ni tror väl inte på riktigt att världen kommer höja bosnier till skyarna som civilisationens grundare? Alla vet ju att albaner står för civilisationen.
Ja, en del intelligenta pesoner blev utskrattade som idioter, vilket sker än idag.
Samtidigt som mänger av idioter blev utskrattade som idioter, men de hör vi aldrig någonting om.
Det vi hör är att en av de som blev utskrattad som en idiot visade sig faktiskt ha någonting, vilket inte är samma sak som att alla utskrattade idioter har det.

De allra flesta som skrattas ut som idioter är just det, och undantagen hör vi så mycket om just eftersom det är undantag.

Men i det här fallet så har "pyramiderna" granskats av experter, som har kommit fram till att det inte handlar om några pyramider, och det som ser ut som stenlagda vägar och byggnadsblock är geologiska fenomen som inte är särskilt speciella för just det här området, och som är något som lurat andra amatörarkeologer tidigare och alls ingenting ovanligt.

Och det är synd att denne amatörarkeolog nu i sin jakt på sin drömpyramid är och gräver sönder viktiga men mindre intressanta lämningar från Bosniens medeltid, där dalen han är och harvar runt i var mitten på det bosniska riket och där huvudstaden låg.
Citera
2012-02-12, 03:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke

Men i det här fallet så har "pyramiderna" granskats av experter, som har kommit fram till att det inte handlar om några pyramider...

Kommenteraföljande bevismaterial kring pyramiderna i Bosnien:

http://www.youtube.com/watch?v=DvDmtvb_WQU
http://www.youtube.com/watch?v=TVgjUql6bUE

Senast redigerad av Död o återfödd 2012-02-12 kl. 04:02.
Citera
2012-02-12, 06:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Kommenteraföljande bevismaterial kring pyramiderna i Bosnien:

http://www.youtube.com/watch?v=DvDmtvb_WQU
http://www.youtube.com/watch?v=TVgjUql6bUE

Hmmmm.......... Du måste gjort något fel; jag såg inte beviset du postade?

Eller menar du länkarna till foliehattsfilmer? Det är naturligtvis para en massa påståenden av ovetenskapliga idioter.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in