2017-04-17, 17:20
Medlem
igen ....
http://www.image-bugs.com/album/LlA
Senast redigerad av jet3 2017-04-17 kl. 17:28.
Citera
2017-07-15, 19:01
Medlem
Citat:
Sommar i P1: Tove Lo
Hon börjar rakt på sak, om att vara artisten som ständigt förknippas med sex och droger och om hur USA har problem med det första och vi här hemma med det andra.

Citat:
Bäst är Tove Lo när hon höjer blicken från det privata och visar på något större. Som när hon berättar om sitt första framträdande i amerikansk tv, då en stylist ville tvinga på henne en stöd-bh som skulle dämpa bystens rörelse på scen. Efter att ha provat sju stycken som alla var för små fick Tove Lo nog, slängde den åttonde på golvet och skrek: ”Jag bryr mig inte om ifall de studsar!”

http://www.gp.se/n%C3%B6je/sommar-i-...e-lo-1.4446036
Citera
2018-02-09, 22:08
Bannlyst
Knarkar hon eller? Hon beskriver sig som "ständigt på rymmen", kommer från en överklassfamilj och lever ett destruktivt liv. Hon verkar störd. Ser helt hög ut på dom flesta bilder.

https://cdn01.nyheter24.se/f22bd60a0...66/tove_lo.jpg
Citera
2018-02-09, 23:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Knarkar hon eller? Hon beskriver sig som "ständigt på rymmen", kommer från en överklassfamilj och lever ett destruktivt liv. Hon verkar störd. Ser helt hög ut på dom flesta bilder.

https://cdn01.nyheter24.se/f22bd60a0...66/tove_lo.jpg
Har du ens hört hennes låtar?

Citat:
I get home, I got the munchies
Binge on all my Twinkies
Throw up in the tub
Then I go to sleep
And I drank up all my money
Dazed and kinda lonely

Rätt säker på att hon har något av ett bland(miss)bruk.
Citera
2018-02-09, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du ens hört hennes låtar?

Rätt säker på att hon har något av ett bland(miss)bruk.

Jag har hört snuttar från några låtar men inte reflekterat över texterna. Hon är inte min musiksmak. Det du citerat låter som bulimi, eller syftar hon på droger? Hon har ju även haft ätstörningar som ung.
Citera
2018-02-09, 23:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har hört snuttar från några låtar men inte reflekterat över texterna. Hon är inte min musiksmak. Det du citerat låter som bulimi, eller syftar hon på droger? Hon har ju även haft ätstörningar som ung.
"I get home, I got the munchies
Binge on all my Twinkies" är helt klart en referens till att vara hög på cannabis och sugen på något sött (the munchies). Det kan man visserligen få på fyllan också men det är Twinkies som är det avgörande. Stoners älskar Twinkies.

Det med att hon spyr i badkaret är antagligen en referens till bulemi, ja. Låten heter i alla fall Habits och refrängen lyder:

Citat:
I gotta stay high all the time
To keep you off my mind
Ooh-ooh, ooh-ooh
High all the time
To keep you off my mind
Ooh-ooh, ooh-ooh
Spend my days locked in a haze
Trying to forget you babe
I fall back down
Gotta stay high all my life
To forget I'm missing you

Helt klart någon som använder droger som en flykt.
Citera
2018-02-09, 23:32
Medlem
Såg henne i Skavlan ikväll. Tror hon sa ungefär att om hon ska bilda familj kommer hon varken dricka eller ta droger. Tolkar jag som att hon gör det nu. Båda delarna. Om jag minns rätt var det sambons mor som uttryckt sin oro.
Citera
2018-02-09, 23:34
Bannlyst
Citat:
"I get home, I got the munchies
Binge on all my Twinkies" är helt klart en referens till att vara hög på cannabis och sugen på något sött (the munchies). Det kan man visserligen få på fyllan också men det är Twinkies som är det avgörande. Stoners älskar Twinkies.

Det med att hon spyr i badkaret är antagligen en referens till bulemi, ja. Låten heter i alla fall Habits och refrängen lyder:

Helt klart någon som använder droger som en flykt.

Verkar vara en mycket trasig människa. Kan inget alls om droger, vad är en "stoner"? Twinkies är väl godis/choklad, vad har det med droger att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Såg henne i Skavlan ikväll. Tror hon sa ungefär att om hon ska bilda familj kommer hon varken dricka eller ta droger. Tolkar jag som att hon gör det nu. Båda delarna. Om jag minns rätt var det sambons mor som uttryckt sin oro.

Vad tycker överklassfamiljen från Djursholm om hennes pundande?!?
Citera
2018-02-09, 23:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Verkar vara en mycket trasig människa. Kan inget alls om droger, vad är en "stoner"? Twinkies är väl godis, vad har det med droger att göra?
En stoner är en cannabisrökare. När man röker cannabis så är en av effekterna att man blir sugen på godis, eller nånting "gott" rättare sagt. Twinkies är billiga, lättillgängliga (i USA), rätt goda och billiga. Dessutom är dom fulla av konserveringsmedel och klarar sig säkert en månad i skafferiet. Man kan helt enkelt köpa på sig ett gäng och ha. Dom är dessutom portionsförpackade och lätta att ha med sig.
Citera
2018-02-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Det verkade som hon går på någonting.
Såg henne också i Skavlan tidigare ikväll.
Citera
2018-02-09, 23:41
Bannlyst
Citat:
En stoner är en cannabisrökare. När man röker cannabis så är en av effekterna att man blir sugen på godis, eller nånting "gott" rättare sagt. Twinkies är billiga, lättillgängliga (i USA), rätt goda och billiga. Dessutom är dom fulla av konserveringsmedel och klarar sig säkert en månad i skafferiet. Man kan helt enkelt köpa på sig ett gäng och ha. Dom är dessutom portionsförpackade och lätta att ha med sig.

Det visste jag inte. Har aldrig ens varit i närheten av en drog och kan inget om dom heller. Ryser bara av tanken, avskyr droger. Förstår inte hur folk kan förstöra sina liv och kroppar med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det verkade som hon går på någonting.
Såg henne också i Skavlan tidigare ikväll.

Helt klart påtänd så som hon skrattade stup i ett, mycket obehaglig människa. Vad har gått snett i hennes uppväxt i Djursholm?!? Föräldrarna måste se sig själva som misslyckade på något sätt.
Citera
2018-02-10, 00:29
Medlem
Citat:

Vad tycker överklassfamiljen från Djursholm om hennes pundande?!?

Pappa, mamma och hennes bror satt i publiken. Hon sa inte något om något pundande men hon sa familjen varit stöttande och oroliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in