Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-23, 18:38
  #97
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Tänk en pod med Gustav Kasselstrand och William Hahne där de berättar om sin tid i SD/SDU och politiska idéer (lösningar) istället för att den annars professionella Gustav ska dras med Erik Berglund, som över 90% av tiden beter sig som en rättshaveristisk dampunge som inte kan hävda sig på annat sätt än att trycka ner andra. Han är 28 år men är lika uppspelt som en 14-åring som har alla rätt på proven som inte fått ligga än trots en extrem sexdrift (så som TobiasBeecher var som 14-åring).

Det hade varit intressant. Det kanske är Erik som är värst av de två men jag tycker inte Kasselstrand är oskyldig. Man kan hoppas att det skulle bli bättre men det är svårt att veta. De är trots allt båda med om att göra Grodan till vad den är. Jag finner sällan något av substans komma från varken Erik eller Gustav.
Citera
2017-09-23, 19:15
  #98
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Några små punkter. Ljudkvalitèn hos Erik var dålig, då han verkar vara en väldigt levande människa så drar det ner en hel del.

Podbean är för sorglig som plattform då den iaf. på min lur fungerar ytterst dåligt. Derass app vill i princip ha tillgång till allt ner till mina kalsonger så den är inget alternativ heller. Varför inte lägga upp allt på spreaker istället som alla andra har gjort? Bra och följsamt gränssnitt och saker verkar få ligga kvar också.
Använd appen Podcast Addict.
Citera
2017-10-08, 20:54
  #99
Medlem
Tercios avatar
jag gillar podden i stort, val av ämne och dynamiken och rappheten i talet. Har dock en del kritik. Det är lite för mycket erik i många avsnitt. Lite för flamsigt, sen måste man läsa på lite om de ämnen man ska diskutera. Som det är nu är det lite för mycket två snubbar som bara sitter och svamlar. "Ja varken du eller jag vet ju riktigt hur det är när det gäller detta". Nähä? Då får man kanske läsa några artiklar i ämnet eller något först.
Citera
2017-10-09, 11:19
  #100
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
jag gillar podden i stort, val av ämne och dynamiken och rappheten i talet. Har dock en del kritik. Det är lite för mycket erik i många avsnitt. Lite för flamsigt, sen måste man läsa på lite om de ämnen man ska diskutera. Som det är nu är det lite för mycket två snubbar som bara sitter och svamlar. "Ja varken du eller jag vet ju riktigt hur det är när det gäller detta". Nähä? Då får man kanske läsa några artiklar i ämnet eller något först.

Hellre att man erkänner sin brist på kunskap än sitter och mässar om något man tror sig ha koll på men i verkligheten inte har.
Citera
2017-10-11, 16:51
  #101
Medlem
Run3s avatar
Avsnitt 81 var riktigt dåligt kvalitémässigt. De höll på att inte höra varandra flertalet gånger. Ganska distraherande.
Citera
2017-10-14, 11:57
  #102
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hellre att man erkänner sin brist på kunskap än sitter och mässar om något man tror sig ha koll på men i verkligheten inte har.

Frågan är varför någon skulle vilja sitta och lyssna på folk som pratar om något de inte vet tillräckligt om? Och var är omdömet när man vet att man inte vet men ändå väljer att ta ställning och/eller förkasta andras åsikter i samma fråga?
Citera
2017-10-21, 01:26
  #103
Medlem
Grodfrityrs avatar
I avsnitt #82 var det bra ljud i Gustavs mic, men Erik lät som att han satt i en stor kakburk.
Och i avsnitt #83 var det bra ljud i Eriks mic, men Gustav lät som att han satt i en madrasserad cell (det var okej ljud i Gustavs mic, men det var bättre i avsnitt #82).
Flytet i avsnitt #83 var nästintill lika bra som i avsnitten innan Skype.
Jag tror att det kommer att bli riktigt bra med Skype.
Citera
2017-10-23, 17:27
  #104
Medlem
0.999...s avatar
Gå över till spreaker eller något annat. Podbean är iaf. för mig en katastrof på både luren och plattan.
Citera
2017-10-23, 19:21
  #105
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Gå över till spreaker eller något annat. Podbean är iaf. för mig en katastrof på både luren och plattan.

Använd en podcast-app och lägg till RSS istället för flera olika plattformars värdelösa appar.
Citera
2017-11-09, 13:30
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
jag gillar podden i stort, val av ämne och dynamiken och rappheten i talet. Har dock en del kritik. Det är lite för mycket erik i många avsnitt. Lite för flamsigt, sen måste man läsa på lite om de ämnen man ska diskutera. Som det är nu är det lite för mycket två snubbar som bara sitter och svamlar. "Ja varken du eller jag vet ju riktigt hur det är när det gäller detta". Nähä? Då får man kanske läsa några artiklar i ämnet eller något först.

Ja. Erik drar ned podden rejält. Han är djupt okunnig i mycket men har ett besserwisser-komplex som gör att han ändå måste hävda sig. Vidare har han extrema komplex vad gäller sin egen politiska karriär inom M. Erik är helt uppenbart en karriärist, det lyser igenom så otroligt starkt. Extremt osympatisk människa.
Synd för podden då Kasselstrand är väl värd att lyssna på.
Citera
2017-11-09, 13:45
  #107
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ja. Erik drar ned podden rejält. Han är djupt okunnig i mycket men har ett besserwisser-komplex som gör att han ändå måste hävda sig. Vidare har han extrema komplex vad gäller sin egen politiska karriär inom M. Erik är helt uppenbart en karriärist, det lyser igenom så otroligt starkt. Extremt osympatisk människa.
Synd för podden då Kasselstrand är väl värd att lyssna på.

Nej det håller jag inte med om. Erik är ganska rolig att lyssna på. Har alltid gillat imitationer mycket. Men ibland låter han inte gustav få prata riktigt.

Jag tycker podden är okej men på senare tid har det tyvärr blivit tydligt att duon liksom inte fattar vad som pågår. För mig som varit medveten om judefrågan i många år blir jag häpen och nästan lite skrämd över att man kan vara ledare för SDU och ha träffat så mycket folk som Gustav måste ha gjort men ändå vara helt omedveten. Lite omskrivningar i form av globalister, Soros eller liknande tycker jag man hade kunnat förvänta sig. För mig blir det i längden inte så intressant att lyssna på folk som liksom inte har fattat grejen. Det som pågår är en medveten attack mot de vita folken, det handlar inte om att någon politiker är dum i huvudet eller har räknat fel.
__________________
Senast redigerad av Tercio 2017-11-09 kl. 13:48.
Citera
2017-11-09, 20:52
  #108
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Nej det håller jag inte med om. Erik är ganska rolig att lyssna på. Har alltid gillat imitationer mycket. Men ibland låter han inte gustav få prata riktigt.

Jag tycker podden är okej men på senare tid har det tyvärr blivit tydligt att duon liksom inte fattar vad som pågår. För mig som varit medveten om judefrågan i många år blir jag häpen och nästan lite skrämd över att man kan vara ledare för SDU och ha träffat så mycket folk som Gustav måste ha gjort men ändå vara helt omedveten. Lite omskrivningar i form av globalister, Soros eller liknande tycker jag man hade kunnat förvänta sig. För mig blir det i längden inte så intressant att lyssna på folk som liksom inte har fattat grejen. Det som pågår är en medveten attack mot de vita folken, det handlar inte om att någon politiker är dum i huvudet eller har räknat fel.
I ett avsnitt när de pratade om masskjutningen i Las Vegas så sade Erik att vapenlobbyn tillsammans med den israeliska lobbyn utövar allra störst inflytande på den amerikanska politiken.

Gustav och Erik har dessutom till och från pratat om exempelvis George Soros subversiva verksamhet samt om Rothschild-familjens skadliga maktutövande. Så nog pratar de om judefrågan alltid, även om de inte explicit säger att det rör sig om judar/sionister.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback