Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-31, 02:49
  #13
Medlem
Pixm0s avatar
Bästa svenska podcasten. Riktigt jävla bra är det, inte ett dåligt avsnitt så här långt. Ett måste för den politiskt intresserade i min mening.
Citera
2017-01-01, 19:45
  #14
Medlem
flaess avatar
Sveriges bästa politiska podcast i mitt tycke. Initierat, informativt, underhållande och anti-PK!

Låtvalen är väl det enda jag har att anmärka på. De har en fäbless för att spela intetsägande artister som exempelvis September, Tomas Ledin och allehanda schlagerartister. Det finns så oerhört många begåvade artister inom rikets gränser som de kan lyfta fram istället.
Citera
2017-01-01, 20:33
  #15
Medlem
Fnissturkens avatar
Vad jag gillar med de här killarna är att de verkar smarta i det de gör.

Kollar man upp dem så ser man att de registrerat domän, twitter och annat i namnet Den Kokta Grodan, de har till och med registrerat det som ett varumärke dock inget utgivningsbevis vad jag kan se. Hela idén verkar väldigt genomarbetad från första avsnittet trots att de saknade tidigare erfarenhet. De kör med proffsmikrofoner och gör inspelningar endast öga-mot-öga och inte via Skype vilket borgar för en rappare konversation och bättre ljudkvalitet. Formatet med 30-45 min och en lättsmält låt emellan fungerar väldigt bra.

Podden ligger på plats 109 i kategorien Nyheter & Politik. Frågan är hur länge de tillåts vara kvar på iTunes?

Enda som stör mig är att två så briljanta killar ägnar sig åt podd när jag hellre skulle se dem sitta i riksdagen.
Citera
2017-01-14, 02:13
  #16
Medlem
Grodfrityrs avatar
Ghah!!
14 dagar utan pod.
Dom jäklarna har gjort mig beroende av "Den kokta grodan", och nu har det varit tyst i två veckor.
Snart söker jag personligen upp grabbarna, med en rulle silvertejp, placerar dem i min källare, å sen får de podda & glatt och trevligt ska det va, annars jävlar!

Citera
2017-01-14, 02:18
  #17
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Ghah!!
14 dagar utan pod.
Dom jäklarna har gjort mig beroende av "Den kokta grodan", och nu har det varit tyst i två veckor.
Snart söker jag personligen upp grabbarna, med en rulle silvertejp, placerar dem i min källare, å sen får de podda & glatt och trevligt ska det va, annars jävlar!

Ja Gurra och Erik, ge oss vårt knark annars blir vi onda!
Citera
2017-01-14, 19:44
  #18
Medlem
olasvenssons avatar
Kasselstrand är smart.
Citera
2017-01-15, 12:01
  #19
Medlem
Glantons avatar
Haha, Satan vilka töntar.
Att "hedra" ettårsdagen av Den kokta grodan med en Lasse Holm låt kan kanske jämföras med att sandblästra en fin bil med grovt grus i tron att lacken blir finare.

Även om jag inte alltid håller med killarna så gillar jag podden. Humoristisk och stundtals tänkvärd. Sen gillar jag att dom ibland ger beröm till politiska motståndare enbart av den anledningen att den motståndaren överhuvudtaget tycker någonting.
Citera
2017-01-15, 12:12
  #20
Medlem
InnesIs avatar
Jag har gett den här podcasten flera chanser men den lider av att de förlöjligar det mesta men inte kommer med något direkt konstruktivt själva. Att lyssna på två unga män som gör sig lustiga över andra fungerar inte i längden. Att de dessutom inte kan hålla sig från att berätta kroghistorier gör det knappast bättre.

Annars tycker jag att låtvalen är bra. Inte för att låtarna i sig är bra men för att dem är humoristiska. Det blir som en schablonbild av vad svensk musik är. Roligt!
Citera
2017-01-17, 00:40
  #21
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Hela idén verkar väldigt genomarbetad från första avsnittet trots att de saknade tidigare erfarenhet. De kör med proffsmikrofoner och gör inspelningar endast öga-mot-öga och inte via Skype vilket borgar för en rappare konversation och bättre ljudkvalitet.

Det mest ambitiösa av allt är ändå att Gustav och Erik alltid träffas vid inspelningarna, trots att de bor i olika länder. Enligt Gustav flyger han ibland över dagen från Helsingfors till Stockholm för att podda, något som borde kräva både en hel del tid och pengar. Så jag antar att Grodan fyller ett för honom viktigt syfte.
Citera
2017-01-17, 00:42
  #22
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har gett den här podcasten flera chanser men den lider av att de förlöjligar det mesta men inte kommer med något direkt konstruktivt själva. Att lyssna på två unga män som gör sig lustiga över andra fungerar inte i längden.

Ja, med tanke på att de sågar alla svenska politiker och partier, så tycker man att de själva borde kunna presentera ett bättre alternativ. Den politiska organisation de själva tillhör - dvs SDU - har ju gått i ide och övergett opinionsbildningen, och de själva tycks trivas bäst på tu man hand, utan att involvera andra.

I det senaste avsnittet (#46) så framgår det dock i förbigående att Gustav tänker sig en comeback i politiken: "Jag brukar tänka så här att när man gör återentré i politiken, på riktigt, en vacker dag ...".

Så vem vet, de kanske väntar med att presentera de konstruktiva förslagen tills Gustav gör återentré i politiken - möjligen till sommaren efter hemkomsten från studierna i Singapore.
Citera
2017-01-27, 14:43
  #23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Grattis Den Kokta Grodan på 1 års dagen 🐸 🎧 👍🏼

Lyssnade på senaste avsnittet: Den Kokta Grodan #46 - 365 Dagar (länk Soundcloud) och måste säga att jag tycker Grodan är rolig.
Från att ha startat och hunnit spela in ett avsnitt innan en av dem försvann, och fast beslutna att fortsatta podda så gjorde dom just det, och de vore ju inga konstigheter om de gjort som de flesta normalt folk och kört över Skype men de träffas inför varje avsnitt.

När både Erik & Gustav säger att de påverkar kvalitén så får jag helt enkelt lita på dem

I senaste avnittet ville de att man skulle skulle nominera deras bästa avsnitt, på Facebook, men eftersom jag inte har facebook så nominerar jag helt sonika här.
Bästa avsnittet är "The Debate". Gjorde en post om det avsnittet 13 December här på Flashback och ska jag summera det så satte jag på Grodan efter jag va lite småförvirrade efter Debatten mellan Trump & Clinton, och Gustav och Erik var i något liknande läge som jag själv men gav en utmärkt rapport, på svenska dessutom, vilket är sällsynt. Trots allt fanns det inga löpsedlar från Bonniers med Schulman "Jag stöttar muren" artiklar (:P) så de var det bästa avsnittet.
(jag var också Pro-Trump jämfört med Killary)

Märkte att Gustav fick lite uppsving på musiksmaken där ett tag, spelade Blå Tåget, Hej Bonde och jag trodde jag som lyssnade på något märkligt sätt påverkade hans musiksmak.
Men senaste gången var det dansband med "Lasse Holm" hehe, mycket skum musik, men de är lite charmen att höra vad de kör för låt faktiskt.

Älskar förslaget hur alla politiker borde ha en podcast, samtidigt som en podcast med Anna Kinberg Batra vore det mest plågsamma jag kan tänka mig, haha! Den kvinnan ÄR en Prototyp.
(inte för det vore så mycket bättre med Annie Lööf, Björklund, Löfven eller Fridolin)

REQUEST: Hade varit intressant att höra Grodans syn på Sverigedemokraternas podcast "SD PODD" / "Bylund & Bieler" eller vad fan den heter. Om SD ens fortfarande kör den.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-27 kl. 14:49.
Citera
2017-02-12, 15:43
  #24
Medlem
Pljs avatar
Ni som klagat på att killarna inte kommer med konstruktiv kritik samt egna idéer: (FB) Gamla SDU bildar nytt parti: Alternativ för Sverige
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback