Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-07, 20:00
  #1
Medlem
Malmös badhus i Hyllie nära Emporia, ett kärt tillhåll för de nya svenskarna. Men vad var det här för nåt? Det har varit mycket bråk och stök där, väktare och polis stup i kvarten.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/drun...a-hylliebadet/

Citat:
En 19-årig man var nära att drunkna på Hylliebadet — men togs upp ur vattnet av en badvärd. Hans skador betecknas som livshotande. Det finns misstankar om att han fastnat i en hinderbana.

Citat:
Det var många besökare på badet och rörigt innan olyckstillbudet, menar besökaren .

– Det var jättestökigt och kändes som om det saknades personal. Det kändes som om det bara var en tidsfråga innan det skulle hända någonting, säger han.

Evakueringen var oorganiserad, anser han.
Citera
2016-02-07, 20:03
  #2
Medlem
Hegamons avatar
Flyktingarna testar vad dom kan göra. I deras hemländer hade det inte fungerat. Här i Sverige kan vi inte sätta gränser och då blir det kaos. Sen kan många som kommer till Sverige inte simma. Det kan varit något sådant.

Svenskar bör ta ansvar för ordningen på badhusen för annars
riskerar dom som inte kan simma att drunkna.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2016-02-07 kl. 20:41.
Citera
2016-02-07, 22:38
  #3
Medlem
Vi har slutat gå till det badet. Det är värre där än i Afghanistan.
Citera
2016-02-07, 22:55
  #4
Medlem
HoganBens avatar
Ända felet med Hylliebadet är att det alltid kommer fram en idiot och gnäller när man vill ta sig ett bloss. Det har gått för långt nu med alla jävla rökförbud överallt, men det är bara att skita i och röka var man vill när man känner för det.
Citera
2016-02-07, 23:06
  #5
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Ända felet med Hylliebadet är att det alltid kommer fram en idiot och gnäller när man vill ta sig ett bloss. Det har gått för långt nu med alla jävla rökförbud överallt, men det är bara att skita i och röka var man vill när man känner för det.
Röker du när du simmar? Coolt! Förmodligen vattenpipa.
Citera
2016-02-07, 23:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Ända felet med Hylliebadet är att det alltid kommer fram en idiot och gnäller när man vill ta sig ett bloss. Det har gått för långt nu med alla jävla rökförbud överallt, men det är bara att skita i och röka var man vill när man känner för det.
Menar du att röka utanför badhuset??

Iaf, om det är en svensk 19-åring hoppas jag han klarar sig väl och blir frisk. De borde ha bättre kontroll bland besökarna i badet.
Citera
2016-02-08, 00:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Menar du att röka utanför badhuset??

Iaf, om det är en svensk 19-åring hoppas jag han klarar sig väl och blir frisk. De borde ha bättre kontroll bland besökarna i badet.
Nej det är ingen svensk 19-åring som lekt i en uppblåsbar rutschkana!
Citera
2016-02-08, 02:12
  #8
Avstängd
kStreets avatar
utan tvekan de finaste badet i skåne låt inte detta för störa hyllie för dig besök sj o se hur de e
Citera
2016-02-08, 08:27
  #9
Medlem
Var det en ensamkommande eller vad?
Citera
2016-02-08, 14:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Röker du när du simmar? Coolt! Förmodligen vattenpipa.

Rökdykare?
Citera
2016-02-08, 17:42
  #11
Medlem
Berikare.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/badv...a-att-drunkna/

Citat:
18-åringens kompis, Matteus Gajewski, berättar:

– Jag såg honom under vattnet och simmade ner. Han rörde sig inte. Jag gjorde allt jag kunde för att få upp honom men det gick inte. Sedan tappade jag själv luften och simmade upp.

Matteus Gajewski skrek efter hjälp, medan en annan kompis, Petrit Rexha, dök ner.

E
Citat:
Enligt uppgift till Sydsvenskan ska kompisgänget ha ignorerat flera tillsägelser om att flytta sig från hinderbanan när denna skulle lyftas upp.
Citera
2016-02-08, 21:12
  #12
Medlem
nidbilds avatar
Hahaha minns händelserna på gamla badet aqua kul, ser alltså lika ut nu, var det någon som trodde det skulle bli bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback