Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-14, 18:24
  #1
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Soooo, äntligen julafton här!

Wow! Mina favorit spår är hitills:

Lost in the flood

It's hard to be a saint in the city

Kittys back - fantastisk!

Jungleland

Rosalita

Detriot medley

For U

Quarter to three

Yes, I know - de har alla gjorts i bättre version av Bruce - men det fantastiska ljudet + att kunna se själva showen är ju grymt!
Citera
2005-11-15, 21:45
  #2
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Jag får väl bumpa min egna thread

Detta är ju för fan det bästa som släppts i år - sitter alla och bara försöka hitta det på PirateBay? Eller är alla här under 35 år?
Citera
2005-11-16, 14:03
  #3
Medlem
Grym version av Lost in the flood.
Citera
2005-12-17, 01:15
  #4
Medlem
Jag bumpar den här tråden för det var väl den konserten som gick på fyran igår. Eller i alla fall delar av den.

Fantastisk konsert verkar det vara även om dom bara verkar visa delar av den. Hoppas jag får den som julklapp annars köper jag dvd:n.

Lätt bäst av dom som spelades var Spirits in the night. Men det har ju länge vart lite av min favorit alla kategorier av bruce.

Nån som också tyckte konserten var grym?
Citera
2005-12-17, 09:01
  #5
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scooz
Jag bumpar den här tråden för det var väl den konserten som gick på fyran igår. Eller i alla fall delar av den.

Fantastisk konsert verkar det vara även om dom bara verkar visa delar av den. Hoppas jag får den som julklapp annars köper jag dvd:n.

Lätt bäst av dom som spelades var Spirits in the night. Men det har ju länge vart lite av min favorit alla kategorier av bruce.

Nån som också tyckte konserten var grym?


Yes! Jag tycker den är grym!
Citera
2005-12-17, 10:55
  #6
Medlem
Staineds avatar
Har DVD'n och det är bara att konstatera att TV4's klippta version förstör lite av stämningen. Konserten är riktigt grym från första till sista låt. Känns lite skumt dock att Bruce själv tycker att detta är en av de sämre spelningarna. Skulle dock inte ha nåt emot att få Roxy 1978 i samma klass

Born to run finns att se på amazon.com http://www.amazon.com/gp/product/B00...music&v=glance
Citera
2005-12-17, 13:37
  #7
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stained
Har DVD'n och det är bara att konstatera att TV4's klippta version förstör lite av stämningen. Konserten är riktigt grym från första till sista låt. Känns lite skumt dock att Bruce själv tycker att detta är en av de sämre spelningarna. Skulle dock inte ha nåt emot att få Roxy 1978 i samma klass

Born to run finns att se på amazon.com http://www.amazon.com/gp/product/B00...music&v=glance

Håller fullständigt med dig. En konsert från 78 på DVD hade varit fantastiskt. Hans absolut bästa period. Iofs så finns det en bootleg DVD man kan ladda ner från Largo 1978 - tyvärr är kvaliteten inte så bra - men bortser man från det så är det helt jävla fantastiskt
Citera
2005-12-17, 13:54
  #8
Medlem
Varnims avatar
Konserten har gått varm i mp3-spelaren nu ett tag och måste säga att den är ruskigt bra! Speciellt gillar jag låtarna från Greetings From Ashbury Park vilken är favoritskivan. Han spelar alldeles för få av dem nu för tiden.

Någon dag i veckan festade de loss ordentligt i korridoren där jag bor så satte på konserten för att kunna somna ifrån alla fylleskrik. Efter drygt en låt slog det mig att jag aldrig skulle kunna somna till den här skivan då det är så mycket energi i låtarna. Denna energi har jag varken upplevt på skiva eller på de två konserter jag varit på med honom, även om Ullevi 2003 var det absolut bästa jag någonsin sett.

Gillade även skarpt introt till Quarter To Three. Du, du ljuden skulle jag förmodligen kunna lyssna till hur länge som helst! Måste ladda ner originalet för att höra hur det låter men är säker på att Bruce gjort en bättre version
Citera
2005-12-17, 15:57
  #9
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Konserten har gått varm i mp3-spelaren nu ett tag och måste säga att den är ruskigt bra! Speciellt gillar jag låtarna från Greetings From Ashbury Park vilken är favoritskivan. Han spelar alldeles för få av dem nu för tiden.

Någon dag i veckan festade de loss ordentligt i korridoren där jag bor så satte på konserten för att kunna somna ifrån alla fylleskrik. Efter drygt en låt slog det mig att jag aldrig skulle kunna somna till den här skivan då det är så mycket energi i låtarna. Denna energi har jag varken upplevt på skiva eller på de två konserter jag varit på med honom, även om Ullevi 2003 var det absolut bästa jag någonsin sett.

Gillade även skarpt introt till Quarter To Three. Du, du ljuden skulle jag förmodligen kunna lyssna till hur länge som helst! Måste ladda ner originalet för att höra hur det låter men är säker på att Bruce gjort en bättre version

Ha ha! Då skulle du försöka få tag på en 78 konsert där han kör 5-6 encores på QT3....slutar med att han säger "this is killing me..". Med encores menas att att de slutar och startar om låten igen - Besserwisser mode off.
Citera
2005-12-17, 16:09
  #10
Medlem
antiqooles avatar
Konserten på tv4 öppnade mina ögon för Springsteen, jag har alltid störts av dom där jobbiga gitarrljuden som finns på born to run o.s.v. Men live lät det riktigt bra.
Citera
2005-12-17, 17:05
  #11
Medlem
Staineds avatar
Har hört många bra kommentarer från bekanta som såg konserten igår. Det verkar som att vissa blev helt överraskade över att Springsteen låter så bra, och att han utstrålar en sån otroligt uppenbar glädje på scen. Alltför många sammankopplar honom med det "horribla" 80-talet, med hårband och jeansväst.
Citera
2005-12-17, 18:30
  #12
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stained
Har hört många bra kommentarer från bekanta som såg konserten igår. Det verkar som att vissa blev helt överraskade över att Springsteen låter så bra, och att han utstrålar en sån otroligt uppenbar glädje på scen. Alltför många sammankopplar honom med det "horribla" 80-talet, med hårband och jeansväst.

Exactly! På DVD'n ser han ut som ber om ursäkt för sin existens. Sen tycker jag att det horribla 80-talest var helt OK - var på Ullevi 85 och jag är inte religös - men jag vem som är Jesus
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback