Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-26, 10:04
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tänk såhär: hans nuvarande form hade gett honom STORA problem mot Cormier. Folk klagar på att han inte såg tillräckligt bra ut. Kom ihåg att det inte handlar om vilken top-fighter som helst, utan den påstådda p4p-ettan. Man har högre förväntningar på honom.
Det är svårt att säga med tanke på att en fight mot Cormier hade sett ut på ett radikalt annotlunda sätt. Framförallt i fråga om tempo, Cormier hade till skillnad från OSP, satt ordentligt med press på Jones, tempot hade varit betydligt högre och Jones hade visat på andra saker än det vi fick se mot OSP, en fighter han hade lite tid att specifikt förbereda sig för. Jones har ett enormt fighting-hjärta, ett högt fight-iq och är inte oftast inte en sämre fighter för att någon går in och verkligen testar honom. OK, OSP är ingen vidare bra brottare, men att Jones så oproblematiskt lyfter upp och slammar OSP tror jag att vi kommer att få se honom göra mot Cormier också. Den extra styrkan Jones har lagt på sig kommer att visa sig mycket i brottningen.

Att gå från högt risktagande (och mer underhållning), innan de blivit mästare i sin division, till mer försiktighet (och mindre sannolikhet till underhållning), då de blivit mästare, är snarare regel än undantag hos UFC fighters . Det tydligaste undantaget från den regeln är för tillfället RDS.
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2016-04-26 kl. 10:14.
Citera
2016-04-26, 14:28
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tänk såhär: hans nuvarande form hade gett honom STORA problem mot Cormier. Folk klagar på att han inte såg tillräckligt bra ut. Kom ihåg att det inte handlar om vilken top-fighter som helst, utan den påstådda p4p-ettan. Man har högre förväntningar på honom.

precis "du är inte bättre än din förra match". jag tycker som sagt att han såg väldigt stel ut, att vara p4p går bort helt och hållet, mighty mouse har den platsen och kommer ha den länge, clean sweep i hela divisionen nu, visst har jj mött bra fighters men han har samtidigt mött dom i slutet av deras storhetstider när det börjar dala neråt, rampage machida shogan evans m.m visst är det en fin stats men ser man vart dessa var i livet vid den tidpunkten så får man ett annat synsätt..

allvarligt talat så ska jj vara glad över att osp var så försiktig,jj stod framför honom hela tiden, gamla jj hade inte gjort det. matchen var fruktansvärt tråkig att titta på .
Citera
2016-04-28, 07:19
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Jävla klagande det har varit över JJ insatts över OSP. JJ har varit borta ett tag och haft en hel del personliga problem dom senaste åren, så jag anser att hans insats var helt ok.Lite ringrost och sen så var han lite försiktig då han mötte en person som har knockoutpower. Fajten gick faktiskt till som jag förväntade mig. JJ vann ju alla ronder och var långt ifrån att ens vara i någon fara, så vad klagar folk om ?
Det är väl inte konstigt att folk är besvikna, Jones själv var besviken när han intervjuades av Rogan! En blek insats där Jones kanske inte var hotad men det kändes som att han var långt ifrån sitt gamla jag när han inte klarade av att avsluta OSP utan var tvungen att gå alla ronder.

Han kommer verkligen få visa vad han går för mot Cormier.
Citera
2016-04-28, 09:00
  #160
Medlem
confused...s avatar
Bara älskar när folk som upptäckte sporten i förrgår och såg Jones första fight nu mot OSP nu plötsligt är experter och ska bestämt lära alla hur saker och ting ligger till.


Jones är p4p ettan av en anledning. Det är EXTREMT vanligt, snarare regel än undantag att en fighter som varit borta en bra stund likt Jones har tar 1-2 fighter att komma tillbaka.

Vi har sett det så extremt många gånger tidigare. Ringrostig kallas det.

Så nu har ni lärt er ett nytt ord också.
Citera
2016-04-28, 19:48
  #161
Medlem
Jones är så dopad. Overeem en gång till. Kolla hur klen Overeem såg ut i flera år av sin karriär och sen tog han ett avbrott och körde Japan och vipps var han större än Hulk Hogan. Jones har blivit bitig och kommer vara ännu mer dominant nu tror jag. Men man får hoppas det kommer någon nykompling som spöar skiten ur han. En fighter som JJ kommer aldrig gå alla år i sporten utan han kommer köra någon Ronda grej och sen sticka. Tro mig.

Mm, jag borde söka jobb på Aftonbladet efter detta stycke.

Men angående matchen håller jag med om att den var rätt tråkig. JJ är dock alltid kvalite så jag tycker ändå man fick igen pengarna.
Citera
2016-04-28, 19:49
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Bara älskar när folk som upptäckte sporten i förrgår och såg Jones första fight nu mot OSP nu plötsligt är experter och ska bestämt lära alla hur saker och ting ligger till.


Jones är p4p ettan av en anledning. Det är EXTREMT vanligt, snarare regel än undantag att en fighter som varit borta en bra stund likt Jones har tar 1-2 fighter att komma tillbaka.

Vi har sett det så extremt många gånger tidigare. Ringrostig kallas det.

Så nu har ni lärt er ett nytt ord också.
Oj då! Det är alltså vi som är confused och inte du...Nej du, vi vet att Jones är ringrostig och har tagit med detta i analysen men vi tycker inte att det ska ha någon större betydelse förstår du mot en OSP som har blått bälte i BJJ och förlorat mot Bader! Naturligtvis borde detta varit en enkel match för Jones, en mumsbit. Där står vi nu...

Med största sannolikhet kan Jones fixa vad det nu är för problem han har ( ingen förutom han själv i bästa fall vet säkert). Men det vet vi inte idag. Så naturligtvis har folk alla anledning att vara besvikna på en dålig tråkig match.
Citera
2016-04-28, 23:42
  #163
Medlem
withnonames avatar
Jag såg det mest som en match där Jones bara försöker bli av med ringrost och sen var han nog nervös över vilket bemötande han skulle få.Han var nog så pass nervös att han slog knut på sig själv trots att han har all erfarenhet i världen av offentlighet och fighter.Jones har hela sin karriär varit hispig över hur fansen ser honom och nu var trycket extra hårt pga de speciella omständigheterna runt honom.
Nästa fight stänger han nog ut omvärlden mer och fokuserar mer på sin ärkerival DC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback