Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-07, 18:01
  #1
Medlem
Skulle vilja ha ett PC-program som kan göra ljudet av en film bilateralt (dvs växla mellan höger och vänster). Tips på sådant? Eller kanske ett program som spelar filmer som har den funktionen..?

Äh. Hoppas någon förstår vad jag menar och har någon idé om hur jag kan åstadkomma detta.. och bara flytta inlägget om det hamnat fel.

Har en bråkig dator med Windows 8.0.

Tjo.
Citera
2016-02-07, 20:05
  #2
Medlem
Så spelade in ljud från VLC och öppnar mp3or nu i Audacity. Funktionen jag söker är väl "panning", men vill kunna göra växlingen i regelbunden takt. Finns det något schema man kan lägga upp för detta?

Sorry, är helt oerfaren med att leka med ljud!
__________________
Senast redigerad av Satuma 2016-02-07 kl. 20:12.
Citera
2016-02-07, 22:46
  #3
Medlem
Det var längesedan jag använde audacity, men har för mig att man kan göra automation-spår där man helt enkelt klickar in det mönster man vill ha och sedan loopar. Annars finns såna funktioner i typ alla ljudbehandlingsprogram.

För övrigt är inte mp3 rätt format för detta. Inte alls. Dålig kvalité, och det blir mycket buggar när man mixtrar med dem. Använd wav. Sen när allt är klart kan du bounca till mp3 om du skiter i kvalitén.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback