Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-07, 19:13
  #13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jaha? jag länkade till sidan jag kollar efter drivisar på. toshiba har inget till 10an i alla fall.

jag vet inte om det bara är så att man måste ställa in om man vill använda scrollen själv, det kanske inte är något fel på själva drivisen.
jag fattar bara inte hur och vart man ställer in det. jag hittar bara knapparnas inställningar, inte själva pekplattan

Ok.

Som jag tidigare nämnde så kan du förutom "trial and error" också kolla på t-p drivis tillverkarens h-sida, den som visas, om den nu är rätt, på den sida du länkat till är ifrån Synaptics och det är inte ens den senaste enligt Synaptics själva - http://synaptics.com/resources.

Personligen skulle jag prova Vistas drivis först och sedan W10. Men det är jag det.
Citera
2016-02-07, 19:40
  #14
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok.

Som jag tidigare nämnde så kan du förutom "trial and error" också kolla på t-p drivis tillverkarens h-sida, den som visas, om den nu är rätt, på den sida du länkat till är ifrån Synaptics och det är inte ens den senaste enligt Synaptics själva - http://synaptics.com/resources.

Personligen skulle jag prova Vistas drivis först och sedan W10. Men det är jag det.
hittade en på synaptics hemsida som är till xp,vista och andra. får se hur det går
Citera
2016-02-07, 19:46
  #15
Medlem
http://www.toshiba.eu/innovation/win...try=all&page=7
__________________
Senast redigerad av mercadex 2016-02-07 kl. 19:52.
Citera
2016-02-07, 19:49
  #16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
hittade en på synaptics hemsida som är till xp,vista och andra. får se hur det går

Du har kollat att du faktiskt har Synaptics?


Om du nu möjligen är en fattig student så har du åtminstone råd med att köpa dig en W7-8-8.1 skiva vilket säljs för 150-250kr på nätet och då får du dessutom en laglig version med laglig uppdaterings möjlighet till W10. Det skulle troligen lösa de flesta av dina nuvarande datorproblem du har skrivit om i olika trådar.

Varför gör du inte det?
__________________
Senast redigerad av 1FF 2016-02-07 kl. 19:53.
Citera
2016-02-07, 19:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du nu möjligen är en fattig student så har du åtminstone råd med att köpa dig en W7-8-8.1 skiva vilket säljs för 150-250kr på nätet och då får du dessutom en laglig version med laglig uppdaterings möjlighet till W10. Det skulle lösa de flesta av dina nuvarande datorproblem du har skrivit om i olika trådar.

Varför gör du inte det?
Även om man har en olaglig kopia av win 7 eller 8 så kan man få en laglig version av win 10
Citera
2016-02-07, 19:59
  #18
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du har kollat att du faktiskt har Synaptics?


Om du nu möjligen är en fattig student så har du åtminstone råd med att köpa dig en W7-8-8.1 skiva vilket säljs för 150-250kr på nätet och då får du dessutom en laglig version med laglig uppdaterings möjlighet till W10. Det skulle troligen lösa de flesta av dina nuvarande datorproblem du har skrivit om i olika trådar.

Varför gör du inte det?
för det är gratis. vilka andra av mina trådar har med lagligt/crackat version att göra?

jag installerade den till vista som du tipsa om och det funkar inte ändå.

dock så hade jag fått nått "my toshiba" på datorn. efter installerad drivis.
kollade vad det var och där kan man söka efter drivisar bl a. det var den vanliga hemsidan till toshibas drivrutiner, den senaste som finns är till vista. det finns faktiskt 2 st med samma releasedatum till min dator varav den ena kommer från Synaptics. är väll lika bra att ta hem båda två och installera dom, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av mercadex
Även om man har en olaglig kopia av win 7 eller 8 så kan man få en laglig version av win 10
amen!

det kan vara så att jag har en laglig version av vista kvar på datorn. jag köpte den med det + bakåtkompabilitet för xp. vista låg på hårddisken direkt så jag vet inte om den är raderad nu när jag har kört xp från skiva och 7an efter det..
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2016-02-07 kl. 20:13.
Citera
2016-02-07, 20:07
  #19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
det var ju det som kom upp till min dator när jag googlade så jag antar det.
men jag ska kolla om jag kan hitta infon om det nån annanstans.


amen!

det kan vara så att jag har en laglig version av vista kvar på datorn. jag köpte den med det + bakåtkompabilitet för xp. vista låg på hårddisken direkt så jag vet inte om den är raderad nu när jag har kört xp från skiva och 7an efter det..

Kolla i enhetshanteraren.

Licensnyckeln är knuten till moderkortet så om inte det är bytt så finns den kvar.
Citera
2016-02-07, 20:16
  #20
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kolla i enhetshanteraren.

Licensnyckeln är knuten till moderkortet så om inte det är bytt så finns den kvar.

kolla vad i enhetshanteraren?

licensen ja, men själva vista filen som man installerar tänker jag på, den kan ju vara borta

edit: nu så!
jag tog hem båda drivisarna för touchpad som jag nämnde tidigare och jag valde den som inte kom från synaptics utan den från "alps electric" och packade upp den filen. den från synaptics är förmodligen samma som jag har i alla fall eftersom det tydligen inte finns någon ens till win7, kollade det också.

var en hel drös med filer så jag sorterade fram exe filerna.
det var ett gäng och jag bara tog den första på listan och boom!
efter att den drivisen installerats så hade "advanced" lagts till under installningarna för musen.
scrollen funkade av sig självt, fick bara ändra hastigheten lite för den var toksnabb.

har ingen aning om jag behöver installera alla dom andra exe filerna i alps electric mappen och dom i synaptics-winWDF-x86 mappen..

det som jag dock vill ta bort är den där funktionen som hoppar upp av sig självt verkar det som, att justera datorns ljud. jag kommer ihåg att det var så när jag hade xp på datorn med. jag har försökt att lista ut hur det kommer upp men det verkar bara som att det kommer fram av sig självt på något sätt när man rör pekaren på något visst sätt
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2016-02-07 kl. 21:03.
Citera
2016-02-07, 20:49
  #21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
kolla vad i enhetshanteraren?

licensen ja, men själva vista filen som man installerar tänker jag på, den kan ju vara borta

Om Synaptics.

Den finns alltid att tillgå på nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback