Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 20:54
  #37
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosan72
Att nissar fotar män i bilar? Nä, inte direkt!

"Smygbög med fotointresse" då kanske? Låter ju inte helt främmande för att förekomma i Pite,,,:
Hade en sådan företeelse förekommit uppe i Tornetrakten hade nog golfklubborna plockats fram och ifrågavarande figur fått liknande behandling som "Hagamannen"...

Skulle förresten vara oerhört intressant om Flashbacks egen "Norrlandsdetektiv", OlleViero, tillika Piteexpert, postade lite synpunkter angående detta fenomens varande i Pite.
__________________
Senast redigerad av bushtucker 2016-02-10 kl. 21:03.
Citera
2016-02-11, 00:35
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
"Smygbög med fotointresse" då kanske? Låter ju inte helt främmande för att förekomma i Pite,,,:
Hade en sådan företeelse förekommit uppe i Tornetrakten hade nog golfklubborna plockats fram och ifrågavarande figur fått liknande behandling som "Hagamannen"...

Skulle förresten vara oerhört intressant om Flashbacks egen "Norrlandsdetektiv", OlleViero, tillika Piteexpert, postade lite synpunkter angående detta fenomens varande i Pite.


Inlägget jag gjorde var förövrigt skrivet av en tjej, likaså kommentaren var också från en tjej, så han är uppenbarligen bi iallafall
Citera
2016-02-11, 19:41
  #39
Medlem
SveaBunkerns avatar
Misstänkt: Hosseini (1999-06-04)

Källa: http://www.exponerat.net/ensamkomman...orsok-i-pitea/
Citera
2016-02-12, 14:21
  #40
Medlem
JackSm1ths avatar
Inlägg #3 i tråden...
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jag gissar att dom första bussarna har anlänt nu?
(FB) Pite Havsbad blir flyktingboende
Oj hade jag rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Misstänkt: Hosseini (1999-06-04)

Källa: http://www.exponerat.net/ensamkomman...orsok-i-pitea/
Hoppsan...
Citera
2016-02-13, 09:11
  #41
Medlem
FireHouseSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mundane
Såg detta ploppa upp på facebook idag, kan det ha någon relevans måntro?

"VARNING!!
Ikväll kring 20 tiden stod jag med min bil på nya parkeringarna som är mellan Prästgårdsgatan 16 och 18. Där blev jag fotograferad 3 gånger av en man, först stod han nere på parkeringen mot Sundsgatan och fota, 2 minuter senare stod han bakom min bil och fota(då uppe på Prästgårdsgatan) och sekunden efter tryckte han sitt huvud och kamera mot min förardörr och tog ytterligare kort. Vill varna då jag vet att andra kvinnor i samma område nyligt blivit förföljda av en man. Signalement : ca 180 lång, smal, mörkbrunt rakat hår, vit hy, svarta kläder och bar omkring på en kasse från COOP, tror även han hade en svart mindre väska hängandes över axeln. Många som ser ut så, men kanske hjälper det någon. Gå inte själva ute och lås bildörrarna! Smiley heart Dela gärna så det når ut till fler."

Sen en kommentar
"Ja han var i 35 -40 års ålder. .han stod och tog kort med en mobil nere på parkeringen vid hus 18 på prästgårdsgatan tidigare idag"

I Piteå finns en man som jag hört kallas för Micke. Han är i 35-40-årsåldern och har någon psykisk sjukdom eller något. Han brukat vara ute och bära omkring på en kasse från Coop. Ofta letar han pantflaskor. Jag tror inte han är typen som våldtar kvinnor men han kan vara väldigt obehaglig. Som ni vet greps en annan man i veckan för våldtäktsförsöket.
Citera
2016-02-13, 10:46
  #42
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Inlägg #3 i tråden...

Oj hade jag rätt?

Hoppsan...

Det är det som jag sagt länge. Det är otroligt sällsynt och knappt förekommande i historien att en inhemsk man tar fram kuken mitt i vintern annat än för att slå en båge. Enbart att våldtäktsförsök inträffar utomhus vintertid är ett mycket starkt indicium på att det handlar om menaapor.
Citera
2016-02-13, 11:37
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FireHouseSource
I Piteå finns en man som jag hört kallas för Micke. Han är i 35-40-årsåldern och har någon psykisk sjukdom eller något. Han brukat vara ute och bära omkring på en kasse från Coop. Ofta letar han pantflaskor. Jag tror inte han är typen som våldtar kvinnor men han kan vara väldigt obehaglig. Som ni vet greps en annan man i veckan för våldtäktsförsöket.
nu är ju Micke en harmlös utvecklingstörd man som samlar burkar och lite av en kändis i Piteå, och tycker man att han är obehaglig så har man inte sett mycket i sina dagar.
Citera
2016-02-13, 13:27
  #44
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireHouseSource
I Piteå finns en man som jag hört kallas för Micke. Han är i 35-40-årsåldern och har någon psykisk sjukdom eller något. Han brukat vara ute och bära omkring på en kasse från Coop. Ofta letar han pantflaskor. Jag tror inte han är typen som våldtar kvinnor men han kan vara väldigt obehaglig. Som ni vet greps en annan man i veckan för våldtäktsförsöket.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold1985
nu är ju Micke en harmlös utvecklingstörd man som samlar burkar och lite av en kändis i Piteå, och tycker man att han är obehaglig så har man inte sett mycket i sina dagar.
Micke är totalt ofarlig. Han brukar sitta utanför Kvantum eller Coop och bara hänga. Ser lite ovårdad ut med sitt oklippta och rufsiga hår. Släpar med fötterna när han går, sluddrar när han pratar. Han är äldre än 35-40, snarare +45. Han är inte det minsta obehaglig, han är väldigt trevlig om man pratar med han. Kanske obehaglig när man inte vet något om han. Betvivlar att han har någon psykisk sjukdom. Jag skulle beskriva han som en byfåne och begåvningshandikappad.
Våldtäktsman? Nej.
Citera
2016-02-17, 21:34
  #45
Medlem
spoilers avatar
"Polisen i Piteå tror sig veta vem som ligger bakom att fem kvinnor sedan årsskiftet utsatts för sexbrott. Brotten har upphört sedan polisen haft en yngre man inne på förhör.

Samtliga brott har inträffat i centrala Piteå. Det första sexuella övergreppet skedde vid årsskiftet, ytterligare fyra kvinnor utsatts under januari månad.

Ett av fallen rubriceras som våldtäkt och de andra fyra som sexuellt ofredande.

Polisen grep en 17-årig man för snart två veckor sedan, den sjunde februari. Åklagaren anhöll mannen och polisen genomförde en rad förhör med den unge mannen."

http://nsd.se/nyheter/pitea/sexbrott...e-9870037.aspx
Citera
2016-02-17, 22:31
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Polisen i Piteå tror sig veta vem som ligger bakom att fem kvinnor sedan årsskiftet utsatts för sexbrott. Brotten har upphört sedan polisen haft en yngre man inne på förhör.

Samtliga brott har inträffat i centrala Piteå. Det första sexuella övergreppet skedde vid årsskiftet, ytterligare fyra kvinnor utsatts under januari månad.

Ett av fallen rubriceras som våldtäkt och de andra fyra som sexuellt ofredande.

Polisen grep en 17-årig man för snart två veckor sedan, den sjunde februari. Åklagaren anhöll mannen och polisen genomförde en rad förhör med den unge mannen."

http://nsd.se/nyheter/pitea/sexbrott...e-9870037.aspx

Detta skall alltså tolkas som att den ensamkommande låg bakom alla dessa fall? Så läser jag det i alla fall...
Citera
2016-02-18, 10:36
  #47
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta skall alltså tolkas som att den ensamkommande låg bakom alla dessa fall? Så läser jag det i alla fall...

Märkligt att våldtäkt inte är tillräckliga skäl för att inte släppas dagen efter? Det tolkar jag som babbe. Borde det inte vara obligatoriskt med en ålderskontroll vi så pass allvarlig brottslighet? Skulle inte förvåna mig en sekund om det är ett skäggbarn på 27 år eller så.
Citera
2016-04-01, 11:47
  #48
Medlem
Har det varit någon rättegång?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback