Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-07, 07:50
  #1
Medlem
Jag uppdaterade grafikkortet (NVIDA Getforce GTX650) med nya drivrutiner sedan (vet inte om det berodde på uppdateringen) tycker jag att allt ser annorlunda ut. Ikoner som Youtube, Facebook, utorrent är väldigt röd, blå och grön. Text ser annorlunda ut på något sätt, text som är framför en gul eller grå bakgrund blir svår att läsa. Jag tycker jag har varit och letat i inställningar men hittar inget. Någon som vet något eller har något tips?

Det är som att det är mycket mer färg än det brukade vara. Foton och bilder tycker jag ser normalt ut
Citera
2016-02-07, 08:03
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2016-02-07, 08:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayseedTimebomb
Jag uppdaterade grafikkortet (NVIDA Getforce GTX650) med nya drivrutiner sedan (vet inte om det berodde på uppdateringen) tycker jag att allt ser annorlunda ut. Ikoner som Youtube, Facebook, utorrent är väldigt röd, blå och grön. Text ser annorlunda ut på något sätt, text som är framför en gul eller grå bakgrund blir svår att läsa. Jag tycker jag har varit och letat i inställningar men hittar inget. Någon som vet något eller har något tips?

Det är som att det är mycket mer färg än det brukade vara. Foton och bilder tycker jag ser normalt ut

Hur ser det ut i "Justera skrivbordets färginställningar" i Nvidia kontrollpanel?
Citera
2016-02-07, 08:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Windows 10
Citera
2016-02-07, 08:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Hur ser det ut i "Justera skrivbordets färginställningar" i Nvidia kontrollpanel?

Ja, Ljusstyrka: 50%
Kontrast: 50%
Gamma: +1.00

Digital vibrance: +50%

Jag har varit inne här och testat ,men jag tycker bara det ändrar ljuset så att säga. Färgernas ton är kvar och texten ser likadan ut
Citera
2016-02-07, 08:11
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du kontrollerat allt under avancerade skärminställningar? Du finner detta under Åtgärdcenter.
Citera
2016-02-07, 08:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayseedTimebomb
Ja, Ljusstyrka: 50%
Kontrast: 50%
Gamma: +1.00

Digital vibrance: +50%

Jag har varit inne här och testat ,men jag tycker bara det ändrar ljuset så att säga. Färgernas ton är kvar och texten ser likadan ut

Märkligt, jag får den effekten om jag kör på med för hög skärpa på min TV(som är min skärm).

Det du beskriver känns ju som Digital Vibrance och för hög skärpa.
Citera
2016-02-07, 08:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du kontrollerat allt under avancerade skärminställningar? Du finner detta under Åtgärdcenter.

Ja, upplösning 1920X1080, vilket jag alltid haft. Och övriga inställningar där gör heller ingen skillnad. Men det är som att texten att den är "oskarp".
Citera
2016-02-07, 08:20
  #9
Medlem
x12s avatar
Man brukar kunna ändra kontrast, nyans och färgmättnad på monitorn också. Kan vara värt att testa.

Har du bytt signalkablage? d.v.s från DVI till VGA eller nåt sånt, eller är två kablar kopplade till samma monitor så den får välja själv? isåfall kan sådant förklara skillnaden i färg och skärpa.
Citera
2016-02-07, 08:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Märkligt, jag får den effekten om jag kör på med för hög skärpa på min TV(som är min skärm).

Det du beskriver känns ju som Digital Vibrance och för hög skärpa.

Jo, kan man ändra skärpan på annat sätt är med upplösningen?
Citera
2016-02-07, 08:22
  #11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Drivrutinen som du installerade var kanske en beta? Om du installerar ner ett versionsnummer på drivrutinen - vad händer då?
Citera
2016-02-07, 08:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Drivrutinen som du installerade var kanske en beta? Om du installerar ner ett versionsnummer på drivrutinen - vad händer då?

Tror inte det var en beta. Var en automatisk uppdatering
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback