Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-14, 17:19
  #1
Medlem
Kimzans avatar
Hallo hallo

Har nyligen insett att min trogne gamla burk har börjat bli för gammal, så jag har börjat kolla på diverse uppgraderingspaket och liknande.. Men jag vet inte redigt hur jag ska gå till väga..

Jag har inte planerat att lägga mer än 3000:-
Och jag sitter just nu på detta system :

AMD Athlon 1800+ 1.5ghz~
256mb ddr 2700 333mhz
60 gb hårddisk
GeForce 4 MX-420
Asus A7V600-X Moderkort
Även ett 300W nätagg om de behövs sägas!

Vilka delar tycker ni är viktigast att uppgradera?
Om jag vill spela spel som t.ex World of Warcraft med någerlunda grafik och flyt.

Väldigt tacksam för svar! =)

//Kim

PS. Tipsa gärna om någon sida innehållande delen ni tycker jag ska köpa =) DS.
Citera
2005-11-14, 17:48
  #2
Medlem
ShciZos avatar
du måste troligen byta hela köret för att kunna lira WoW ordentligt.

men säg att du behåller cpu o moderkort om pengarna tryter. köp nytt grafikkort ,tex ett geforce 6600gt, och 1024 mb ram. det går nog på runt 2500-300 och då klarar du dig ett litet tag till.
Citera
2005-11-14, 17:50
  #3
Medlem
Kimzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShciZo
du måste troligen byta hela köret för att kunna lira WoW ordentligt.

men säg att du behåller cpu o moderkort om pengarna tryter. köp nytt grafikkort ,tex ett geforce 6600gt, och 1024 mb ram. det går nog på runt 2500-300 och då klarar du dig ett litet tag till.

Okey, e detta för att köra de på max inställningar eller så att man klarar det bra nog att kunna lira de ?

Och om man skulle uppgradera processor + moderkort också, vad skulle det gå på då ?
Citera
2005-11-14, 22:44
  #4
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzan
Okey, e detta för att köra de på max inställningar eller så att man klarar det bra nog att kunna lira de ?

Och om man skulle uppgradera processor + moderkort också, vad skulle det gå på då ?

nånstans mittimellan kan man säga. du kommer nog inte kunna maxa allt men gott och väl spelbart.

om du ska köpa nytt moderkort o cpu så får du lägga till 2500. säg 5000-6000 för allt typ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback