Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-06, 17:30
  #1
Medlem
Burkbubbas avatar
"Barndomsvännerna misstänks ha utnyttjat ett hundratal SAS-kunder och lurat flygbolaget på miljonbelopp.

För pengarna ska männen ha köpt fordon, reservdelar och elektronikprylar.

– Jag körde bara på, säger 29-åringen som arbetade med kundservice åt SAS.
"

"Enligt åtalet rör det sig om drygt 1,7 miljoner kronor fördelat på 108 utbetalningar mellan maj och november 2015 som såg ut att gå till SAS-kunder."

- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22200451.ab

Låter skumt att man ska ha betalat ut såpass mycket pengar utan att någon märker det.
__________________
Senast redigerad av Burkbubba 2016-02-06 kl. 17:38.
Citera
2016-02-06, 17:41
  #2
Medlem
gissar på att 29åringen satt på typ ekonomi och kunde godkänna fakturor och beställningar bäst hen ville.
Citera
2016-02-06, 17:42
  #3
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
gissar på att 29åringen satt på typ ekonomi och kunde godkänna fakturor och beställningar bäst hen ville.
Du har inte läst artikeln märker jag?

"Den 29-årige mannen arbetade på ett kundtjänstföretag i Härjedalen där han på uppdrag av SAS hjälpte kunder som krävt pengar tillbaka från flygbolaget eller som hade mer allmänna frågor."

- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22200451.ab

Det står även att det gäller två män, så hen behöver du inte använda.
Citera
2016-02-06, 17:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Du har inte läst artikeln märker jag?

"Den 29-årige mannen arbetade på ett kundtjänstföretag i Härjedalen där han på uppdrag av SAS hjälpte kunder som krävt pengar tillbaka från flygbolaget eller som hade mer allmänna frågor."

- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22200451.ab

Det står även att det gäller två män, så hen behöver du inte använda.

säger inte att jag har rätt eller fel men vad är det som säger att kundtjänstföretaget i Härjedalen inte har tillgång till att fixa sådant ?
Citera
2016-02-06, 18:01
  #5
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
säger inte att jag har rätt eller fel men vad är det som säger att kundtjänstföretaget i Härjedalen inte har tillgång till att fixa sådant ?
Trög på riktigt eller? Det står vad hans tjänst gick ut på, och ekonomi/fakturering hamnar inte under mer allmänna frågor.

"Den 29-årige mannen arbetade på ett kundtjänstföretag i Härjedalen där han på uppdrag av SAS hjälpte kunder som krävt pengar tillbaka från flygbolaget eller som hade mer allmänna frågor."
Citera
2016-02-06, 18:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Trög på riktigt eller? Det står vad hans tjänst gick ut på, och ekonomi/fakturering hamnar inte under mer allmänna frågor.

"Den 29-årige mannen arbetade på ett kundtjänstföretag i Härjedalen där han på uppdrag av SAS hjälpte kunder som krävt pengar tillbaka från flygbolaget eller som hade mer allmänna frågor."

Så hur gjorde han då ?
Citera
2016-02-06, 18:05
  #7
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Så hur gjorde han då ?
Det står i artikeln din idiot.
Citera
2016-02-06, 18:07
  #8
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Trög på riktigt eller? Det står vad hans tjänst gick ut på, och ekonomi/fakturering hamnar inte under mer allmänna frågor.

"Den 29-årige mannen arbetade på ett kundtjänstföretag i Härjedalen där han på uppdrag av SAS hjälpte kunder som krävt pengar tillbaka från flygbolaget eller som hade mer allmänna frågor."

Fast, vadå. Hjälpa folk få tillbaka pengar handlar inte det om ekonomi? Du valde den delen av meningen som passade med din egen ståndpunkt "allmänna frågor". Jag tycker det är du som är trög. Eller i vart fall är du otrevlig utan orsak.
Citera
2016-02-06, 18:10
  #9
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Fast, vadå. Hjälpa folk få tillbaka pengar handlar inte det om ekonomi? Du valde den delen av meningen som passade med din egen ståndpunkt "allmänna frågor". Jag tycker det är du som är trög. Eller i vart fall är du otrevlig utan orsak.
Att hjälpa folk få pengarna tillbaka handlar inte om företagets ekonomi, det förstår du va? Ja, jag blir otrevlig när någon skriver ditten och datten utan att klicka på en länk och ens läsa innan man skriver.
Citera
2016-02-06, 18:14
  #10
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Att hjälpa folk få pengarna tillbaka handlar inte om företagets ekonomi, det förstår du va? Ja, jag blir otrevlig när någon skriver ditten och datten utan att klicka på en länk och ens läsa innan man skriver.

Jag håller inte med dig. Hur menar du att bedrägeriet har gått till? Säg inte klicka på länken för jag har läst den och jag anser att han på något sätt haft ett ansvar för ekonomin. Berätta hur du tolkar det eller lägg ner. Vi kommer nämligen inte komma vidare i denna diskussion utan att väga argument mot varandra.
Citera
2016-02-06, 18:17
  #11
Medlem
Midnights avatar
Från artikeln. Han skapade utbetalningar till sina egna konton i kundernas namn. Hur menar du att han inte har haft ett ekonomiansvar? Förklara.
Citera
2016-02-06, 18:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag håller inte med dig. Hur menar du att bedrägeriet har gått till? Säg inte klicka på länken för jag har läst den och jag anser att han på något sätt haft ett ansvar för ekonomin. Berätta hur du tolkar det eller lägg ner. Vi kommer nämligen inte komma vidare i denna diskussion utan att väga argument mot varandra.


Jag fattar inte att vissa inte fattar. Han har väl iscensatt reklamationer och betalat ut sen till kompisars eller sitt eget konto. Detta uppdagades när någon med bankbegörighet har upprättat statistik på pengar utbetalda /bankgiro eller privatkonto. Ungefär som den killen på försäkringskassan gjorde. Eller politikern i Bollebygd. Inget nytt. Alla åker fast det är bara frågan om olika tidsspann.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback