Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 18:13
  #13
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulgul
Lögn (filosofiskt) brukar oftast definieras som:
Att ljuga - medvetet yttra ett påstående man tror är falskt med intentionen att den andra personen tror att påståendet är sant.
Helt klart en vettig definition!
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
[...]Vet inte vad du menar här. Menar du att en riktig lögndetektor bara skulle ha militär användning och att vanliga människor inte har tillgång till den. Menar du att det bara är en maskin vi fyller med påståenden och den spottar ur sanningar (typ logik?) eller att det är en konstruktion vi kopplar upp individer i för att avgöra om de ljuger.
Jag menar att militären skulle göra allt för att vanliga människor inte skulle ha tillgång till den.

Jag tänker mig en lögndetektor så som den brukar vara idag, fast med perfekt funktion. Helt enkelt en maskin som man kopplar till en människa och som spottar ur sig ett sant eller falskt som alltid är korrekt. Vi kan anta att den kan läsa människors tankar, så att det inte är nödvändigt för människan att öppna munnen och säga något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback