Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-06, 14:48
  #1
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag skulle dels sponsra det anrika Vasaloppet med pengar så att de kan få med Northug och Sundby t.ex. för att ställa upp. Dels utöka prispengarna till en miljon för vinst, halv miljon för andraplats och 250 000 för tredjeplats och dels erbjuda en del av eliten startpengar.

Synd att Vasaloppet alltid krockar med Lahtis, det skulle jag ändra på.


Nära t.ex. Stockholm skulle jag bygga skidtunnlar så att fler huvudstadsbor kan satsa på längdskidor och även bygga större skidbackar för utförsåkning. Åres störtlopp skulle man kunna öka höjden på för att bli mer imponerande även om det skulle kosta mycket.

Även nya backhoppningsbackar nära våra större städer skulle uppföras, dels stora för eliten och framförallt små för barn och ungdom.


Skridskohallar behövs också, där har ju Sverige varit en gammal stornation.

Vikingarännet skulle också få ökade prispengar för att höja sin status. Jag skulle också se till som sponsor att SVT bevakar och kommenterar rännet.


Ja vad säger ni? Vad vill ni?
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-06 kl. 14:54.
2016-02-06, 14:53
  #2
Medlem
freeriderXIIs avatar
Enda negativa med att sponsra och öka Vasaloppets prispengar är väl att det loppet framförallt skall handla om äran men det går nog att kombinera.
2016-02-06, 14:54
  #3
Medlem
Finansiera ett renodlat svenskt U23-landslag. Hoppbackar och skidtunnlar i främst söder med krav om fri tillgång för alla under 15 år. Leja skummisar att röva bort Ulvang bara för skojs skull. Kanske köpa lite maskiner till Wassberg. Han gillar sånt.
2016-02-06, 14:59
  #4
Medlem
freeriderXIIs avatar
Just backhoppning är en sport som nog många ungdomar skulle tycka var cool, men man måste börja i en lite barnbacke för att vänja sig.
2016-02-06, 15:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Just backhoppning är en sport som nog många ungdomar skulle tycka var cool, men man måste börja i en lite barnbacke för att vänja sig.

Enig. Borde kunna locka adrenalinsökande barn och ungdomar som nödvändigtvis inte behöver komma från familjer där friluftslivet är en naturlig del i hemkulturen, som nog ofta är fallet när det gäller skidlöpande barn.
2016-02-06, 15:08
  #6
Medlem
freeriderXIIs avatar
Wassberg skulle jag betala en miljon för att raka skägget.



Och han skulle få en rejäl skogsmaskin.
2016-02-06, 15:09
  #7
Medlem
Anti-WOGs avatar
Bygga en bandyarena i Stockholm.
2016-02-06, 15:15
  #8
Medlem
Mina tre främsta förslag:
  • Rusta upp gamla/bygga upp nya elljusspår här och där.
  • Bygga fler skidtunnlar samt skänka snökanoner till föreningar för att ge fler anläggningar möjlighet till konstsnötillverkning.
  • Skänka pengar till skidklubbar, hockeyklubbar och liknande så de kan låna ut utrustning gratis. Alla ska kunna delta, åtminstone barn.
__________________
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2016-02-06 kl. 15:19.
2016-02-06, 15:18
  #9
Medlem
Ingenting?

Jag skulle köpa en våning i ett varmt land och bo där åtminstone under vintern.
2016-02-06, 15:22
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo en massa skidtunnlar kring Stockholm skulle jag också lägga en slant på. Sedan sponsra mer stortävlingar i närheten av huvudstaden. En bra stipendiefond dessutom som unga lovande talanger kan ta del av.
2016-02-06, 18:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag skulle dels sponsra det anrika Vasaloppet med pengar så att de kan få med Northug och Sundby t.ex. för att ställa upp. Dels utöka prispengarna till en miljon för vinst, halv miljon för andraplats och 250 000 för tredjeplats och dels erbjuda en del av eliten startpengar.

Synd att Vasaloppet alltid krockar med Lahtis, det skulle ja
g ändra på.


Nära t.ex. Stockholm skulle jag bygga skidtunnlar så att fler huvudstadsbor kan satsa på längdskidor och även bygga större skidbackar för utförsåkning. Åres störtlopp skulle man kunna öka höjden på för att bli mer imponerande även om det skulle kosta mycket.

Även nya backhoppningsbackar nära våra större städer skulle uppföras, dels stora för eliten och framförallt små för barn och ungdom.


Skridskohallar behövs också, där har ju Sverige varit en gammal stornation.

Vikingarännet skulle också få ökade prispengar för att höja sin status. Jag skulle också se till som sponsor att SVT bevakar och kommenterar rännet.


Ja vad säger ni? Vad vill ni?

Håller med till 100%
2016-02-06, 20:59
  #12
Medlem
cacas avatar
Skulle inte göra ett skit!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback