Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-07, 10:36
  #25
Medlem
Ser ut som resultatet av en glödande fimp i papperskorgen. Om det var ett försök att elda ner boendet borde, om inte annat tagit med för ändamålet, toapapper dragits ut och knycklats ihop och tänts eld på.
Citera
2016-02-07, 10:36
  #26
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är något som inte stämmer i det här. Det hela verkar vara något slags mediepåhitt.
Klart att media drar på stora trumman när det handlar om barn. Om någon snubblar i entrén och media är där kan du ge dig fan på att de skriver om "LIVSFARLIG ENTRÈ PÅ ASYLBOENDE, HEMMET ÄR EN DÖDSFÄLLA".

Nu var det för första gången på länge som inte en boende själv försökt att elda och då vaknar offer- och omtankesmaskinen.
Citera
2016-02-07, 11:59
  #27
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
https://www.facebook.com/Malarblick/...type=3&theater


Om man läser kommentarerna så verkar det ha gallrats friskt där.
Citera
2016-02-07, 13:48
  #28
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Hon kanske var sur för att hon inte fått något överraskningssex eller så ogillar hon invandrare alt. är emot invandringspolitiken Eller så kanske hon rentav trodde hon var hemma hos någon annan...

Eller hon kanske arbetar sitt hela liv och när hon betalar sina räkningar och mat det blir ingenting kvar och hon såg att nyanlända har nya iPhones, kläder och allt möjligt... ?

Men att bränna ner asylboende är helt dumt.
När människor förstår att hjälper ingenting att de brännar nånting ned? Regering ska bygga mer, för skatt som ni betalar.

Man kan: skriva till tidningar, man kan rösta, man kan hjälpa nyanläda att klara sig i Sverige att de får fortare jobb och måste inte sitta på bidrag. Det är en bra initiativ t.e. i biblioteker: man man finna nya vänner från andra land, lära sig om varandra och lära de svenska. Men som jag kan observera det är inte många som verklig vill förbättra situation.
Jag är helt mot okontrollerat invandring, men det hjälper ingenting när man blir ovännlig till alla andra invandrare som är normal.
Citera
2016-02-07, 14:01
  #29
Medlem
JesusAFtrollhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Eller hon kanske arbetar sitt hela liv och när hon betalar sina räkningar och mat det blir ingenting kvar och hon såg att nyanlända har nya iPhones, kläder och allt möjligt... ?

Men att bränna ner asylboende är helt dumt.
När människor förstår att hjälper ingenting att de brännar nånting ned? Regering ska bygga mer, för skatt som ni betalar.

Man kan: skriva till tidningar, man kan rösta, man kan hjälpa nyanläda att klara sig i Sverige att de får fortare jobb och måste inte sitta på bidrag. Det är en bra initiativ t.e. i biblioteker: man man finna nya vänner från andra land, lära sig om varandra och lära de svenska. Men som jag kan observera det är inte många som verklig vill förbättra situation.
Jag är helt mot okontrollerat invandring, men det hjälper ingenting när man blir ovännlig till alla andra invandrare som är normal.


Bättre hon bakade en stor tårta för 40 personer minst och prepparera den med en dödlig dos av vad man nu kan tänkas få tag på och bjuda på tårtan till de nyanlända. Efter några timmar kan likbilarna köra på rullande band till och från flyktingförläggningen
Citera
2016-02-07, 14:03
  #30
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
https://www.facebook.com/Malarblick/...type=3&theater

Det kallar man för brand i Sverige? Bra att veta
Citera
2016-02-07, 14:06
  #31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Det kallar man för brand i Sverige? Bra att veta
Man får verkligen titta noga för att ens kunna ana att det har "brunnit" där.
Citera
2016-02-08, 01:08
  #32
Medlem
Gaugenhauzs avatar
Jag besöker Mälarblick flera gånger i veckan då en vän till mig bor där och jag vet även vem kvinnan är. Polisen ljuger då kvinnan faktiskt bor på boendet. Hon är en gammal alkoholist vars psykiska hälsa har förvärrats under de senaste två månaderna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback