Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-02-07, 14:12
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det Ulrika By lyckades med i detta reportage är säkert hundra nya SD röster och färre DN prenumeranter. Jag vill tacka henne för detta.
Inget ont som inte för något gott med sig . Money talks.
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skulle även vara kul och veta hur mycket Landstinget i Stockholm betalar Cirkus Cirkör för detta. Asylindustrin lockar till sig allt möjligt folk numera. Ett Landstings uppgift är sjukvården, inte att slussa skatte/vårdpengar till cirkusar. Bara här är ju ett gräv.
Cirkusclowner har möjligen en funktion att fylla på sjukhus med t ex svårt cancersjuka barn. Dvs bevisade barn som är långtidsinlagda och behöver ett positivt avbrott i sitt elände.

Ett asylboende med friska unga MÄN behöver inga cirkusclowner. De behöver vuxenaktiviteter och då helst i sitt hemland Afghanistan. Så ja, det är skumt att Landstinget betalar för dylika spektakel. Men ingen msm-journalist kommer att gräva i detta eftersom det är för politiskt känsligt. DN kommer undan.
Citera
2016-02-08, 17:45
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfOfStureplan
Enligt how-old.net så är afghanen 29 år.

Jag gissade på 25-30 innan jag la upp bilden på how-old.net. Komiskt att media publicerar bilder o videos på ensamkommande "barn" som är mycket äldre än den angivna åldern.
Man undrar vad DN:s agenda var när de skrev ut åldern på "barnet". Hade de inte bara räckt med namn och ursprungsland? Vill de provocera med flit, så att DN-läsarna ska sätta morgonkaffet i halsen och vända sig i ilska mot politikerna som tillåter detta migrationsvansinne -- eftersom DN:s journalister är fast i åsiktskorridoren, hårt fastbundna av PK-andan men innerst inne skriker om befrielse på detta kontroversiella men fega sätt?

Talade med en plastikkirurg om åldern på denna afghan. 16-åringen i videon har tydliga sk kråksparkar runt ögonen när han ler, något som kirurgen aldrig sett så tydligt hos en 16-åring. Dessa åldersfåror uppkommer tidigast i slutet av 20-årsåldern, men vanligast någon gång under 30/40+. Det är alltså människor i åldern 30+ som bokar tid på plastikkliniken för att botoxa bort kråksparkarna vid ögonen, inte 16-åringar (om vi bortser från dysmorfobikerna). Oavsett hur "hårt liv" 16-årigen har levt. Fakta.
Citera
2016-02-08, 21:36
  #87
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
[...] I DN-videon ser man "barn" händer från "barn" längre än pedagogerna som tafsar på de kvinnliga cirkuspedagogerna. (Gulligt) I slutet på videon ser man tom skalliga "barn" applådera och spela "barn". [...]
Till att börja med ska du veta att inte heller jag går på det här med 16 år, en lösning kunde varit om DN inte skrev någon ålder alls i ett så tveksamt fall. Fast jag tycker det ser ut som att du hittar på saker som inte finns där. Jag ser inga händer som tafsar på någon cirkuspedagog. Mer om det nedan. Man ser någon som inte har hår på huvudet ja men jag tror knappast att han tappat hår av ålderdom och utger sig för att vara under 18. Man ser inte ansiktet så det är svårt att säga något om hur gammal han ser ut, en del rakar ju skallen.

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Artikeln är nu arkiverad här.

Passade på att göra ett helt neutral collage av artikeln och lite dumpar från filmen.

/Provokatör
Du satte bildtexten "När vi ska gå vill de kramas säger Gabi." under bilden där man ser någons armar runt någon annan. Man kan av din bildtext tro att det är Gabi som har någons armar runt sig men är det verkligen så? I scenen innan har hon en tröja på sig där det står CIRKÖRPEDAGOG på bröstet i stor vit text på en svart tröja. På "krambilden" är det en svart tröja utan text.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Helt sjukt att svenska kvinnor får pengar för att hjula runt i tajta trikåer runt araberna som sedan får "klämma lite" eftersom de är "barn". (vad ger det för jävla signaler till araberna) Vad vi ser är kvinnlig sexualitet och modersinstinkter. [...]
Visa var araberna klämmer på kvinnan. Det är väl inte du som övertrumfar DN i oärlig återgivning av verkligheten?

Citat:
Ursprungligen postat av oberoendemedia
Tittar man på kläderna så har "cirkuspedagogen" alltså varit på samma klädutdelning som barnen? Någon mod borde ta och redigera rubriken då hela utgångspunkten verkar vara fel.

http://imgur.com/p1ml3L9
Detta tänkte jag också på. Där TS påstår att araberna klämmer på tjejen i teatergruppen ser man alltså inte ansiktena, däremot är tröjan på den som TS menar är tjejen likadan som en av arabkillarnas. Den saknar också den text som tidigare sågs på tjejens tröja. Det ser snarare ut som att det är en av killarna hänger på en av sina arabpolare och inte på cirkustjejen. Lustigt nog gick ditt inlägg spårlöst förbi i denna tråd...

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
[...] Det har nåt absurda nivåer med högavlönade cirkuspedagoger.
Högavlönad cirkuspedagog? Vad tjänar de då?
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2016-02-08 kl. 22:25.
Citera
2016-02-08, 22:44
  #88
Avstängd
Det där med tröjan missade jag och la in ett inlägg om detta tidigare. Det meddelandet togs bort av moderatern. - FB är ett forum och fungerar som ett forum, tillsammans gräver vi och rättar varandra. DN är en tidning som satt sig själv på elfenbenstorn.

Vad en cirkuspedagog tjänar vet jag inte men det är 100% skattemedel och att de engagerar BARN är helt okej. Men när de spelar med i denna absurda arabhanne cirkus (asylindustrin) så förlorar de i alla fall min respekt.
Citera
2016-02-08, 23:32
  #89
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det där med tröjan missade jag och la in ett inlägg om detta tidigare. Det meddelandet togs bort av moderatern. - FB är ett forum och fungerar som ett forum, tillsammans gräver vi och rättar varandra. DN är en tidning som satt sig själv på elfenbenstorn.

Vad en cirkuspedagog tjänar vet jag inte men det är 100% skattemedel och att de engagerar BARN är helt okej. Men när de spelar med i denna absurda arabhanne cirkus (asylindustrin) så förlorar de i alla fall min respekt.
Är det så att efter att folk har hetsat upp varandra i denna tråd i nära 90 inlägg om hur fasligt dumma de är på DN när de gör ett inslag där araberna tafsar på cirkustjejen så är det egentligen du som låtit fantasin skena iväg? Inget tafsande varken syns eller antyds i inslaget då va, ok?

Om cirkuspedagogers lönestatistik:
Citera
2016-02-08, 23:36
  #90
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Är det så att efter att folk har hetsat upp varandra i denna tråd i nära 90 inlägg om hur fasligt dumma de är på DN när de gör ett inslag där araberna tafsar på cirkustjejen så är det egentligen du som låtit fantasin skena iväg? Inget tafsande varken syns eller antyds i inslaget då va, ok?

Om cirkuspedagogers lönestatistik:

Folk tycker nog snarare att det är absurt med medelålders kärringar som "kramas" med "barnen" likt skendräktiga kärringar på löpen. Osund integrationspolitik.
Citera
2016-02-08, 23:55
  #91
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Folk tycker nog snarare att det är absurt med medelålders kärringar som "kramas" med "barnen" likt skendräktiga kärringar på löpen. Osund integrationspolitik.
Öööööh, det var ju liksom inte det artikeln eller din trådstart handlade om. Försöker du svamla bort det här?

Det finns mycket skit i världen och det finns sådant att klaga på hos många medias rapportering om det ena och det andra men det blir ju löjligt när folk här hittar på saker att hetsa upp sig över som helt enkelt inte stämmer. Ännu löjligare blir det när man fortsätter tjoa med ursäkter av typen "Förstör inte en snaskig tråd med fakta!". Om alla bara håller sig till sanningen så tycker jag det blir bäst.
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2016-02-08 kl. 23:58.
Citera
2016-02-12, 22:50
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Hur tycker ni att journalisten skulle agerat? Om någon säger at den är 16 år gammal och journalisten inte kan motbevisa personen?

Hur ska man formulera sig?

"De ensamkommande flyktingbarnen, varav en jävel såg ut som 28 och antagligen har ljugit om sin ålder för att få in en fot i Sverige, fick under lördagen testa på livet som cirkusartist."?

Texten handlar liksom inte om folk som bluffar om sin ålder. Om de varit ute efter att föra folk bakom ljuset så hade de väl inte visat karln på bild öht? Ska det vara så svårt att fatta?

Har du svårt att fatta att journalister i detta läge inte gör ett jobb utan bara driver propaganda?!
Citera
2016-02-13, 00:26
  #93
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man undrar lite med alla dessa bilder vilket syfte journalisterna verkligen har. De själva kan ju inte faktiskt tro på skiten men då är frågan är dessa män de som de kan hitta som möjligen någon dumskalle kan tro faktiskt är barn och de kör sitt PK skit eller publicerar de för att just folk ska fatta det absurda i hela denna cirkus.

Jag tror på det senare, att journalisten publicerar för att just folk ska fatta det absurda i hela denna cirkus. Ulrika By är en lurig kvinna som vet att använda ironi.
Citera
2016-02-13, 06:39
  #94
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Jag tror på det senare, att journalisten publicerar för att just folk ska fatta det absurda i hela denna cirkus. Ulrika By är en lurig kvinna som vet att använda ironi.

- Det tror jag inte på. - Dessutom så tror jag inte att en enda DN-skadad på Södermalm i så fall uppfattar den påstådda ironin. Vilket en lurig ung kvinna borde kunna räkna ut på förhand.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback