• 1
  • 2
2005-11-15, 21:45
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
När killar blir äldre tappar många konstigt nog smaken för sötsaker, tyvärr har jag inte själv drabbats av det men det skulle inte skada mig om jag skulle bli av med lite av mitt godisbegär...Jag älskar godis & läsk trots mina 30år på jordelivet
Citera
2005-11-15, 21:57
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Det är kanske för att det moderna europeiska godiset är så fruktansvärt konstgjort och äckelsött. Även ja har ibland avsmak för detta. Men har du smakat naturgodis, inte alls lika sött utan mycket mycket godare. Eller arabiskt godis, oerhört gott
Citera
2005-11-16, 00:20
Medlem
prettygirls avatar
Var glad för att du slipper sockersug, rent djävulskap.
Förmodligen äter du regelbundet och "rätt",
så ditt blodsocker håller sig på en någorlunda jämn nivå.

Eller så har du väl aldrig lagt till med vanan att äta godis.
Citera
2005-11-16, 00:34
Medlem
Clownens~Tårars avatar
Jag har inget emot att äta godis om jag blir bjuden eller t.ex får choklad till julen men köper nästan aldrig själv för jag känner inget behov av sötsaker. Söta efterrätter äter jag inte, mat äter man för att man behöver näring och för att bli mätt men efterrätter ser jag ingen poäng med.
Citera
2005-11-16, 09:30
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
ey, du är ta mig fan smart...jag ska sluta äta godis o allt sånt som man äter för smakens skull...

Alltså, du kanske inte förstod vad jag skrev. "Sakens skull" inte "smaken", alltså en syftning på något man gör slentrianmässigt, inte efter ett av den fria viljan övervägt beslut.
Citera
2005-11-16, 10:17
Medlem
m68s avatar
Kakor, bullar, tårtor och efterrätter gillar jag inte. När det ska drickas kaffe så är det ett evigt tjatande, men ta en bulle nu.
Däremot en chokladbit slinker ner runt den där tiden i månaden då är det som om kroppen skriker efter det.
På restaurang äter jag förrätt, varmrätt och till dessert gärna en irish.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in