Hmm, jag har aldrig varit förtjust i godis. Har tidigare "artighets-ätit" godis, kakor, glass osv. Men nu har jag börjat tacka nej när sådant erbjuds då jag inte ser ngn poäng med att trycka i sig sötsaker bara för sakens skull... Dock möts det av en viss skepsis av min omgivning och man ses som lite udda, eller så möts man av sympatier av slaget att det är synd om mig som går på diet typ då man ej hugger in på fikabrödet.
Är det jag som har ngn störning eller är det fler som helt enkelt inte gillar sötsaker?
Gratulerar.
Känner till två personer som liksom du inte äter godis.
De gillar nötter, korv och sådana saker som snacks.
Det är ju bara bra. Var glad över det.
Man ska aldrig behöva försvara sina mat och dryckesvanor men tyvärr får man ju lov att göra det. Ungefär som att det har med någon religion eller annan konstig övertygelse att göra.
Fråga dem som frågar dig ifall de äter fårtestiklar och grillad kungspudel.
Det är ju delikatesser någon annanstans.
Jag tror det har att göra med att man ofta vill ha en ätkompis. Det blir mer obekvämt om andra inte äter vid fikabordet, för då märks det mer att man själv gör det. Det är min teori.
Jag känner igen mig fullständigt. Jag slutade äta sötsaker för ca 17 år sedan mest för att jag inte förstår poängen (är jag hungrig tycker jag det är mycket godare med mat) och nuförtiden så blir jag mest äcklad ifall jag någon gång skulle vara så hungrig att jag stoppar i mig en chokladbit eller blir tvungen att äta tårta/kakor vid en bjudning eller liknande.
Precis som du har jag märkt att många är omotiverat intresserade och ibland faktiskt verkar ganska provocerade. Vet inte riktigt vad anledningen till det kan vara men märker att många ser det som helt naturligt att stoppa i sig läsk och godis varje dag, året runt.
Jag känner igen mig fullständigt. Jag slutade äta sötsaker för ca 17 år sedan mest för att jag inte förstår poängen (är jag hungrig tycker jag det är mycket godare med mat) och nuförtiden så blir jag mest äcklad ifall jag någon gång skulle vara så hungrig att jag stoppar i mig en chokladbit eller blir tvungen att äta tårta/kakor vid en bjudning eller liknande.
Precis som du har jag märkt att många är omotiverat intresserade och ibland faktiskt verkar ganska provocerade. Vet inte riktigt vad anledningen till det kan vara men märker att många ser det som helt naturligt att stoppa i sig läsk och godis varje dag, året runt.
men godis äter man väla drig för att man är hungrig, utan för att man är sugen på något sött eller så. Är man hungrig äter man väl mat eller en frukt
men godis äter man väla drig för att man är hungrig, utan för att man är sugen på något sött eller så. Är man hungrig äter man väl mat eller en frukt
Ja som sagt har jag aldrig förstått mig på det... Tror inte jag "varit sugen på något sött" dom sista 20 åren eller så. Jag minns dock att jag i barndomen tyckte de var gott och jag såg ofta fram mot lördagen som var den enda dag man var tillåten att äta godis.
Hmm, jag har aldrig varit förtjust i godis. Har tidigare "artighets-ätit" godis, kakor, glass osv. Men nu har jag börjat tacka nej när sådant erbjuds då jag inte ser ngn poäng med att trycka i sig sötsaker bara för sakens skull... Dock möts det av en viss skepsis av min omgivning och man ses som lite udda, eller så möts man av sympatier av slaget att det är synd om mig som går på diet typ då man ej hugger in på fikabrödet.
Är det jag som har ngn störning eller är det fler som helt enkelt inte gillar sötsaker?
ey, du är ta mig fan smart...jag ska sluta äta godis o allt sånt som man äter för smakens skull...
Känner precis som du..har inget sug alls, även om jag trycker i mig en snickers då och då för att orka med en föreläsning. Annars så trycker jag antagligen i mig mer onyttigheter än medelsvennson genom kebab,chips(sällan), dricka, öl etc.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!