Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-05, 19:57
  #1
Medlem
korkkorvens avatar
Tja jag blev spontant taggad till att hoppa på en båt och dra till nordpolen, vet någon här på flashback det kan gå på(minst) ?
Citera
2016-02-05, 20:23
  #2
Medlem
U-Figs avatar
Quark Expeditions har olika resor (2 v) för ungefär en kvarts miljon kronor. Arctic Odysseys vill att man ska kontakta dem för att få priset, men jag skulle gissa på att det kostar ungefär lika mycket.

Det är billigare att besöka Antarktis, inkl. flygbiljetter går det på runt 60 kkr. Sverige-Buenos Aires t/r, Ushuaia-Antarktis t/r.
Citera
2016-02-05, 20:27
  #3
Medlem
teamforce2s avatar
Kontakta stora fiskeföretag. Ta värvning på någon av deras båtar som skall till nordpolen för att fiska. När du är där hoppar du i land. Smäller upp tältet, tänder brasan och sen kan du sitta där på en isbit med historiens sämsta utsikt i 50 minusgrader och fråga dig själv varför i helvete du inte drog till Peru och kollade in Machu Picchu istället om man nu vill ha ett spännande resmål.
Citera
2016-02-05, 21:17
  #4
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Kontakta stora fiskeföretag. Ta värvning på någon av deras båtar som skall till nordpolen för att fiska. När du är där hoppar du i land. Smäller upp tältet, tänder brasan och sen kan du sitta där på en isbit med historiens sämsta utsikt i 50 minusgrader och fråga dig själv varför i helvete du inte drog till Peru och kollade in Machu Picchu istället om man nu vill ha ett spännande resmål.

Finns inte en själ på denna jord som nånsin tagit sig till Nordpolen med båt. Helt omöjligt.
Citera
2016-02-05, 21:48
  #5
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Finns inte en själ på denna jord som nånsin tagit sig till Nordpolen med båt. Helt omöjligt.
Jag tror snarare att han menar Antarktiskt generellt sett och att TS i fråga inte kan skilja på Nord- och Sydpolen! De allra flesta resor till Antarktis går från Chile och Argentina till Artigas base som är en ögrupp för att sedan ta sig vidare till General Bernardo O'Higgins Base som är en del av fastlandet. Expiditioner går främst till Trinityhalvön och Graham Land!
Citera
2016-02-06, 12:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Jag tror snarare att han menar Antarktiskt generellt sett och att TS i fråga inte kan skilja på Nord- och Sydpolen! De allra flesta resor till Antarktis går från Chile och Argentina till Artigas base som är en ögrupp för att sedan ta sig vidare till General Bernardo O'Higgins Base som är en del av fastlandet. Expiditioner går främst till Trinityhalvön och Graham Land!

Att ta sig till Antarktiskt är inte samma som att ta sig till sydpolen! Annars kan man åka till Grönland, Svalbard eller kanske t.o.m Island och säga att man varit i nordpolen, typ.
Citera
2016-02-06, 13:18
  #7
Medlem
Om du vill ha ett riktigt äventyr rekommenderar jag Antarktis med mellanlandning i Sydamerika.
Citera
2016-02-10, 18:15
  #8
Medlem
Lobengulas avatar
Det finns inget delforum som passar in på Nordpolen så tråden får husera i övrigt.

/Mod
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2683144

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback