Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-05, 19:10
  #1
Medlem
Centern anser att socialsekreterare som utreder barn som far illa har för hög utbildning för sitt jobb. därför vill hon att kraven på utredare ska sänkas. för bara något år sedan var det många som tvärtom ansåg att de är för oerfarna och att de har för dålig kunskap för sitt jobb.
min erfarenhet är att de knappast brukar göra så bra jobb och att de har för lite kunskap, tycker ni som jag eller håller ni med Centern som tror att barnen som är mest utsatta får bättre möjligheter om kraven sänks på de som har maken att styra deras (och föräldrarnas liv). vad kan bli effekten av sänkta krav på socialsekreterarnas utbildning? Hur låga krav kan man ha? grundskola?
Citera
2016-02-05, 20:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Centern anser att socialsekreterare som utreder barn som far illa har för hög utbildning för sitt jobb. därför vill hon att kraven på utredare ska sänkas. för bara något år sedan var det många som tvärtom ansåg att de är för oerfarna och att de har för dålig kunskap för sitt jobb.
min erfarenhet är att de knappast brukar göra så bra jobb och att de har för lite kunskap, tycker ni som jag eller håller ni med Centern som tror att barnen som är mest utsatta får bättre möjligheter om kraven sänks på de som har maken att styra deras (och föräldrarnas liv). vad kan bli effekten av sänkta krav på socialsekreterarnas utbildning? Hur låga krav kan man ha? grundskola?
En fin nyliberal apartheid utan att det krävs apertheid-lagar per se. MENA-befolkningen kommer att utbildas och hanteras av undermåliga lärare och välfärdspersonal och kommer därmed endast ha möjlighet att få försörjning i den arabiska delen av ekonomin, eller via svenska allmosor. Möjligen kommer det att göra dem mera mottagliga för att återmigrera, vilket får anses som positivt. Mer troligt scenario är dock att de blir avundsjuka på de "privilegierade" svenskarna och startar inbördeskrig för att komma åt godsakerna som finns inom en armslängd avsänd. Inte första gången något sådant sker i världshistorien. Varför tänkte inte någon på alla dessa självklara scenarion innan de släppte in dem? Nu är det jägarkurs som gäller.
Citera
2016-02-05, 21:39
  #3
Medlem
laxen69s avatar
Förstår verkligen inte hur centerpartisterna tänker. Allt skall offras och sänkas till någon sorts latinamerikanivå för att kunna behålla världens liberalaste invandringspolitik.
Gigantiska klassklyftor skall införas, kraven sänkas inom alla områden i samhället, parallellsamhällen byggas.

Sossar och vänsterpartister lever i tron att detta går att undvika, att både ha och äta kakan.

Men centern är helt införstådda med att ett av världens bästa och mest utvecklade länder kommer att falla sönder och bli ett kaossamhälle helt utan sammanhållning. Där Svensk kultur bara blir något man kan läsa i historiböckerna om. En dessutom helt oåterkallerlig politik.

Allt skall offras på liberalismens altare. Fy Fan!
Förstår varför det gärna blir inbördeskrig i mångkulturella länder, jag har valt sida.
Citera
2016-02-05, 21:55
  #4
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Förstår verkligen inte hur centerpartisterna tänker. Allt skall offras och sänkas till någon sorts latinamerikanivå för att kunna behålla världens liberalaste invandringspolitik.
Gigantiska klassklyftor skall införas, kraven sänkas inom alla områden i samhället, parallellsamhällen byggas.

Sossar och vänsterpartister lever i tron att detta går att undvika, att både ha och äta kakan.

Men centern är helt införstådda med att ett av världens bästa och mest utvecklade länder kommer att falla sönder och bli ett kaossamhälle helt utan sammanhållning. Där Svensk kultur bara blir något man kan läsa i historiböckerna om. En dessutom helt oåterkallerlig politik.

Allt skall offras på liberalismens altare. Fy Fan!
Förstår varför det gärna blir inbördeskrig i mångkulturella länder, jag har valt sida.

Allt passar dock in i EU-staten bildande.
Det måste tas isär och förstöras innan EU kan byggas upp en supermakt med en stark centralregim.

Liberalerna, Centerpartiet Moderaterna samt Sossarna är rörande enade om svenskhetens offer för EU-statens bildande.
Citera
2016-02-05, 21:58
  #5
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Centern anser att socialsekreterare som utreder barn som far illa har för hög utbildning för sitt jobb. därför vill hon att kraven på utredare ska sänkas. för bara något år sedan var det många som tvärtom ansåg att de är för oerfarna och att de har för dålig kunskap för sitt jobb.
min erfarenhet är att de knappast brukar göra så bra jobb och att de har för lite kunskap, tycker ni som jag eller håller ni med Centern som tror att barnen som är mest utsatta får bättre möjligheter om kraven sänks på de som har maken att styra deras (och föräldrarnas liv). vad kan bli effekten av sänkta krav på socialsekreterarnas utbildning? Hur låga krav kan man ha? grundskola?

Jag orkar inte googla efter det här, men skulle gärna vilja läsa mer om detta. Kan nån länka källa.

De står ju bara om en massa jävla bög-schlager på alla nyhetssidor så jag hittar inte de där.
Citera
2016-02-05, 23:10
  #6
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Allt passar dock in i EU-staten bildande.
Det måste tas isär och förstöras innan EU kan byggas upp en supermakt med en stark centralregim.

Liberalerna, Centerpartiet Moderaterna samt Sossarna är rörande enade om svenskhetens offer för EU-statens bildande.

Det hela verkar dock fallera lite då svenskhet inter ersätts med någon sorts europeisk gemenskap, utan med arabisering och islam. Östeuropa känsla helt plötsligt mer lockande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback