Hej!
Går just nu en utbildning och vi har ibland "grupparbeten". I gruppen är vi 7 pers och skulle vi sitta och diskutera lite enskilt. Finns en tjej i gruppen som är 22-23 ca och som tidigare har varit trevlig etc, men jag har märkt på sista tiden att det verkar som hon irriterar sig på något eller liknande, som idag avbröt hon mig uppfattade jag det som, samt låtsades inte höra en sak jag sa.
Jag uppfattar henne som lite omogen i en del lägen, men kan inte förstå varför man beter sig så? Jag hade aldrig varit otrevlig mot någon medvetet.
Det som hände var att jag riktade mig mot henne och sa " Emma har du uppfattat vad jag sa ". För jag blev irriterad.
Vi har ca 6 månader kvar på utbildning, kommer inte träffa henne igen sen är jag säker på. Men jag irriterar mig på att man beter sig som hon gjorde idag. Blev irriterad & aningen nedstämd
Kan sägas att jag är ganska analytisk av mig och känner av saker snabbt. Jag är 29 och ett antal år äldre än henne.
Är det lönt att ta upp detta med denna tjej i efterhand och fråga varför hon beter sig så? Eller bara skita i det? Eller skall jag fråga någon annan som också var i gruppen ( som jag har förtroende för hur de uppfattade det)? Hur skall jag tänka omkring detta & hindra att det händer igen?
Tacksam för input