Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-07, 02:46
  #121
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Inte för att det har något med denna trams-incident i Köln att göra, men...

Åtalet med våldtäkt över Skype jag antar att du syftar på, är 22 årig man som en man som på ett eller annat sätt via KiK förmått minderåriga att göra saker på sig själv. 114 flickor omfattas i utredningen där dom äldsta är 14 och den yngsta 5 år gammal. Vad exakt i åtalet tycker du är " Svammel"? HUR kan du INTE tycka att det är våldtäkt?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...kt-over-natet/

Ett annat fall jag kan tänka mig att du menar är den 41-årige som dömts till fängelse för bal våldtäkt över Skype.
Han har via Skype följt och styrt en pågående våldtäkt där en 36-åring förgripit sig på en 6-årig flicka.
Jag frågar igen, HUR är han inte skyldig till våldtäkt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22158389.ab

För min del hade man gärna fått ta dessa män av daga. Inte som ett straff, utan som en lättnad för resten av samhället. Man kan göra så ofantligt mycket bättre grejer med pengarna det kostar att ha dessa drägg inlåsta.

De här Tyska pojkarna står inte mycket högre i kurs. Inte för att deras " övergrepp" i sig var speciellt allvarligt... Men tillfället och platsen dom begår handlingen.

Här har vi ett gäng tyska pojkar i Köln, som har hela världens ögon på sig pga " flyktingars" organiserade övergrepp på kvinnor, och så beter dom sig så här framför rullande kameror. Snacka om att spela PK-maffian i händerna. Så utomordentligt jävla korkat.

Min flickvän, som är Tyska, sa dock något intressant. Om dessa Tyskar hade varit från Afghanistan, vad hade folk sagt om övergreppen då? Hade det fortfarande varit ett lika oskyldigt pojkstreck? Hade vi fortfarande ifrågasatt om bröst-greppet verkligen ägt rum?

Intressant frågeställning.
Nej, en idiotisk frågeställning. Jag har inte sett många som ifrågasatt om någon tafsat på reportern. Sedan har jag inte sett någon uppgift om att de var tyska heller. Din "Tyska"(stavas med liten bokstav på svenska) bygger sina vidlyftiga spekulationer på osubstansierade uppgifter.
Citera
2016-02-07, 11:25
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Nej, en idiotisk frågeställning. Jag har inte sett många som ifrågasatt om någon tafsat på reportern. Sedan har jag inte sett någon uppgift om att de var tyska heller. Din "Tyska"(stavas med liten bokstav på svenska) bygger sina vidlyftiga spekulationer på osubstansierade uppgifter.

Hennes frågeställning, är på Svenska( vem fan bryr sig) ingen spekulation. =)
Citera
2016-02-07, 11:59
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Blunda på igen bara.

" Här har vi ett gäng tyska pojkar i Köln, som har hela världens ögon på sig pga " flyktingars" organiserade övergrepp på kvinnor, och så beter dom sig så här framför rullande kameror. Snacka om att spela PK-maffian i händerna. Så utomordentligt jävla korkat."

Tycker du det låter som att mina ögon är stängda?

Jag blundar inte för varken det faktum att " flyktingar" från Afghanistan, Irak, Syrian samt män från Nord Afrika utför organiserade våldtäkter och ofredanden på västerländska kvinnor. Jag blundar inte för att detta är en skymf inte bara mot våra kvinnor, utan också hela vårat samhälle och den gästfrihet vi visat dom.

Men jag blundar heller inte för att det finns många människor som hade suttit här och sagt nånting helt annat än " Det är ju bara ett berusat pucko" om förövaren varit svart eller arab. Övergreppet i sig blir inte grövre, men ordalagen om den som gör det förändras.

Är det ingen annan än jag som blir förbannad på denna fulla glada Tysk, som inte fattar att han precis gav PK-maffian vatten på sitt kuvert?
Citera
2016-02-07, 12:07
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Nej, en idiotisk frågeställning. Jag har inte sett många som ifrågasatt om någon tafsat på reportern. Sedan har jag inte sett någon uppgift om att de var tyska heller. Din "Tyska"(stavas med liten bokstav på svenska) bygger sina vidlyftiga spekulationer på osubstansierade uppgifter.

Hennes " idiotiska" frågeställning rymmer ingen spekulation. Det är bara en frågeställning. Men tack för att du på ett så upprört och underbart defensivt sätt visar vart du står. =)
Citera
2016-02-07, 12:07
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
En sak som fascinerar mig med denna tråd är det faktum att så mycket fokus har lagts på en fylltratt som torrjuckar på en reporter i direktsändning. Det faktum att en ung kvinna blir brutalt våldtagen vad det verkar av en "flykting" passerar nästan obemärkt. Och de övriga sexbrotten då. Vad handlar det om där? Våldtäkt, tafsande eller torrjuckande?

Det känns som att det blir för mycket fokus på puckona (Aussieredman, Onkeljodok) i tråden och deras trollande. Jag försvarar inte fylltratten som torrjuckade, men det är fan inte tal om ett sexuellt övergrepp. Ska jag gå till polisen nästa gång en kvinna torrjuckar mot mig när jag är ute och umgås med mina vänner? Skärpning ta mig fan!

Men det var ju Fria Tider som lade fokus där. http://aktuelltfokus.se/fria-tider-c...ankare-i-koln/
Citera
2016-02-07, 12:55
  #126
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
En sak som fascinerar mig med denna tråd är det faktum att så mycket fokus har lagts på en fylltratt som torrjuckar på en reporter i direktsändning. Det faktum att en ung kvinna blir brutalt våldtagen vad det verkar av en "flykting" passerar nästan obemärkt. Och de övriga sexbrotten då. Vad handlar det om där? Våldtäkt, tafsande eller torrjuckande?

Det känns som att det blir för mycket fokus på puckona (Aussieredman, Onkeljodok) i tråden och deras trollande. Jag försvarar inte fylltratten som torrjuckade, men det är fan inte tal om ett sexuellt övergrepp. Ska jag gå till polisen nästa gång en kvinna torrjuckar mot mig när jag är ute och umgås med mina vänner? Skärpning ta mig fan!

Saken är ju att media la fokus på detta och dessutom helt utan grund la till att han tafsade när det nu kommit fram att detta måste varit någon annan. Givet då att det diskuteras.
Citera
2016-02-07, 20:05
  #127
Medlem
Hur i helvete kan folk säga att han gjort något med reportern? Det är en lustigkurre som försöker spexa, han dansar/luftjuckar mot henne och nuddar henne inte ens..
Citera
2016-02-07, 22:05
  #128
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Märk väl hudtonen på de gripna. Utan tvekan vita västerländska män!
Vilket dåligt försök till trollande eller är det bara en dum jude som försöker tänka klart men misslyckas? Många syrier har väldigt ljus hy.
Citera
2016-02-08, 20:12
  #129
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
" Här har vi ett gäng tyska pojkar i Köln, som har hela världens ögon på sig pga " flyktingars" organiserade övergrepp på kvinnor, och så beter dom sig så här framför rullande kameror. Snacka om att spela PK-maffian i händerna. Så utomordentligt jävla korkat."

Tycker du det låter som att mina ögon är stängda?

Jag blundar inte för varken det faktum att " flyktingar" från Afghanistan, Irak, Syrian samt män från Nord Afrika utför organiserade våldtäkter och ofredanden på västerländska kvinnor. Jag blundar inte för att detta är en skymf inte bara mot våra kvinnor, utan också hela vårat samhälle och den gästfrihet vi visat dom.

Men jag blundar heller inte för att det finns många människor som hade suttit här och sagt nånting helt annat än " Det är ju bara ett berusat pucko" om förövaren varit svart eller arab. Övergreppet i sig blir inte grövre, men ordalagen om den som gör det förändras.

Är det ingen annan än jag som blir förbannad på denna fulla glada Tysk, som inte fattar att han precis gav PK-maffian vatten på sitt kuvert?

Jo, jag tror att alla här inser det du skriver och tycker att det är onödigt.
Citera
2016-04-16, 02:35
  #130
Medlem
Hmm kom över denna video som jag inte kan ses ha tagit upp i tråden:
https://youtu.be/0HQQYonF7J4?t=31s
Verkar som denna snubbe är bortklippt vid de flesta videor jag sett från denna händelse.
Är alltså svart klädda snubben som stoppar juckarn, som går tillbaka och verkar klämma på henne.
Eller vänta 1.44 ser vi handen som klämmer på hennes bröst, är en vit hand dock ingen aning vem den tillhör, men ser ut som personen ifråga har svart jacka så antar det är snubben som är bortklippt och återfinns vid 31sek i tidigare länkad video.
Citera
2016-04-16, 09:40
  #131
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Lysande exempel på bristande respekt och usel kvinnosyn bland västerländska män!



Ja luftjucka är det värsta en västerländsk man kan göra. Medans folk från andra delar av världen våldtar kvinnor till döds och hänger upp dom i träd som pynt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback