Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-02-09, 02:52
  #97
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsflux
I demoskops senaste mätning så går M kraftigt frammåt medan sossarna rasar. Även centern och liberalerna tappar en del.
Har folk nu glömt vad alliansen gjorde vid valet ? Törs man verkligen lita på M att de inte återigen vid ett eventuellt nyval lägger sig platt så att en röst på M blir i praktiken en röst på S+mp ?

Nej, man kan inte lita på moderaterna och inte heller på deras sex systerpartier! Anna K-B är inte någon jag kan känna förtroende för. Fredrik Reinfeldt svek de moderata väljarna grovt.
Citera
2016-02-09, 02:55
  #98
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Nej, så lätt luras jag inte tillbaks till "fädernehemmet". Röstade på dem nio gånger i rad innan Reinfeldt bad oss öppna vår hjärtat och gjorde upp med miljömupparna.

Jag vill se betydligt mera verkstad och mindre snack!
Håller med här. M sket ner sig med Öppna era hjärtan & där med min röst på dem.
Tror inte ett bajs på dem längre, de säger vad fasen som helst nu när S dalar.
Citera
2016-02-09, 06:32
  #99
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Tyvärr verkar det vara mången idioter som nu förleds att åter vandra till M. Hur fasiken tänker folk - är deras minnesspann verkligen så här kort? Kan det verkligen räcka med att anamma en politik, som man i decennier spottat och fräst åt, och göra den till sin, enkom för att situationen kräver det - och Moderatpöbeln sväljer detta med hull och hår... Hur lättlurade är folk, egentligen (retorisk fråga)?

Behövs det så lite för att Ms gamla supportrar skall återvända, då kan de verkligen stanna denna gång, djävla kappvändare...

Eller, finns det andra orsaker till denna uppgång för M - har de tagit många väljare från S?

Jaja. Sverige är ändå kört, om inte i det minsta, demografiskt våldtaget och vi kommer aldrig få uppleva den trygghet vi en gång upplevde i gamla, härliga Svedala...

Ur led är tiden!

Citera
2016-02-09, 06:46
  #100
Medlem
Arbetarbroders avatar
Den heliga Alliansen är hotad, Centerpartiet och Folkpartiet, eller "Liberalerna" som de vill bli kallade, är inte för nån restriktiv invandringspolitik, tvärtom om, Folkpartiets senaste förslag var samma idé som Tyskland innan den massiva flyktingkaoset nådde landet.

Det verkar inte som Kinberg-Batra är så speciellt maktsugen, snarare att decemberöverenskommelsen nästan fortfarande lever i lika hög grad.
Moderaterna har aldrig uttalat stöd för SD, mig veterligen. Vad de gör nu är intar rollen som "Nya Sverigedemokraterna", ingen har väl missat den otäcka borgaren med psykoblick som försök peka på Moderaterna som ett ansvarsfullt party.

Fredrik Reinfeldt - är fan allt man behöver säga.
Hela "Öppna Era Hjärtan" var en walkover, han ville inte hamna i förhandlingar med SD, och hans uppdrag var fullbordat, den sjuka människan asså.

Jag får lite kaxigt uttrycka det som de som röstar på Moderaterna idag, är historiens sämsta nånsin.
Citera
2016-02-09, 16:28
  #101
Medlem
sueco2s avatar
Vi röstade bort Göran Persson och vi röstade bort Fredrik Reinfeldt. De var visserligen bonnsluga nog att annonsera sin avgång när de såg att deras taskspel var förlorat.
Gemensamt för dessa två är att de sjappade från varsitt parti de toppstyrt utan egentlig återväxt förutom några gamla trotjänare som stannade kvar.

Vi har inga partier att rösta FRAM, endast partier vi vill rösta bort.

SD har inget att komma med som skulle förbättra läget i landet om de inte radikalt förändras och återgår till vad de fått sina framgångar av.

Möjligen är jag en gammal sur negativ gubbajävel som inte har så lätt att hänga med i den ystra dansen i maktspelet och se vilka lysande framtidsperspektiv som Sverige står inför.
Citera
2016-02-09, 17:00
  #102
Medlem
Bushsweedes avatar
Med Darth Kinberg Batra, arvtagare efter Darth Reinfeldt?
Nej.
Citera
2016-02-09, 18:08
  #103
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag får lite kaxigt uttrycka det som de som röstar på Moderaterna idag, är historiens sämsta nånsin.
Instämmer. Som gammal fd sosse så hade jag förr en viss respekt för M och dess väljare.
Idag måste man vara helt tappad för att rösta M. Rösta M- för vi vill inte regera!

Nej, litar inte en sekund på M´s dravel. De bara snackar skit. När de fått din röst så kommer de öppna portarna på vid gavel så fort det bara går.
Svänga igen? De har ju inte gjort något övht för att stoppa katastrofen. De kan ju börja med att svänga, dvs göra något reellt. Men de gör de inte för de vill varken göra något åt skiten eller regera.
De visste dessutom mkt väl vad de gjorde under 8-9 år alldeles nyss.
Citera
2016-02-09, 18:16
  #104
Medlem
Kul.

Moderaterna med hjälp av SD fäller regeringen, och som från ingenstans som kommer Fredrik runken Reinfeldt och tar över igen.
Citera
2016-02-09, 21:52
  #105
Medlem
Zujs avatar
http://pophoger.blogspot.se/2016/02/...slosa.html?m=1

Rekommenderad läsning för alla som planerar att gå över till M.
M är fortfarande bättre än SD ur ansvarsperspektiv, men det ska iaf sägas att många SD:are är grundlurade av M:s falska "kursändring".
Citera
2016-02-10, 01:43
  #106
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsflux
I demoskops senaste mätning så går M kraftigt frammåt medan sossarna rasar. Även centern och liberalerna tappar en del.
Har folk nu glömt vad alliansen gjorde vid valet ? Törs man verkligen lita på M att de inte återigen vid ett eventuellt nyval lägger sig platt så att en röst på M blir i praktiken en röst på S+mp ?

Nej du kan inte lita på dom. https://www.youtube.com/watch?v=OewzCx_WqFw
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback