Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-05, 12:12
  #1
Medlem
expectWhats avatar
Jag tror att allt är uppbyggt på energi och att det finns positiv och negativ sådan. Och att du i livet fyller din samvetets-bank med antingen bra eller dålig energi och att de bibeln menar med himmel och helvete efter ens död är att vid döden så dör bara vår fysiska kropp men "samvetet" eller "själen" återtar energi-form och om du då fyllt och alstrat positiv energi så kommer du uppleva "himmeln" men "helvetet" om ditt "samvete" är fyllt med negativ energi.

Och jag tror även att positiv inställning alstrar energi som delar av oss tar emot men anledningen till att vi inte kan se, höra eller känna energier är för att våra sinnen är så pass inställda och vana vid tre dimensioner och energier verkar på ett högre plan.

Jag har även en känsla av att saker som skapas och så gör oss mer och mer vana vid denna fysiska existens för att separera oss från oss själva, för att det genererar mest pengar.

Är det någon som förstår mitt tankesätt eller är jag helt ute och cyklar? Jag var med om en olycka i maj så jag är förlamad från bröst och ner och sen dess har dessa tankar dykt upp och det ger mig hopp.
För visst min fysiska kropp är förlamad men jag vet om att jag är så mycket mer än min kropp, den är inte definitionen av mig.

Kärlek till er alla.
Citera
2016-02-05, 16:45
  #2
Avstängd
Jag har samma teori.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback