Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 17:55
  #385
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det förekommer friskt med uppgifter om att mötet skulle varit infiltrerat av "nynazister" och "högerextrema". Några i kretsarna framträdande profiler påstås ha medverkat på mötet och också varit mest högljudda. Lite bestickande märkligt är det ju i och för sig att de bägge Avpixlat-profilerna Sahlström och Sjunnesson var på plats med ljud och bildupptagningar. Det förtar liksom lite av den spontana känslan av folklig vrede som jag gladdes åt när jag såg klippen.

Hur visste Avpixlat att mötet, som annonserats till boende, föräldrar och grannar till skolan, ens ägde rum? Säkert har man agerat på tips, men att därifrån aktivt medverka som "upprörda vanliga medborgare" är det ett långt steg och ett steg man inte, enligt mig, borde ha tagit. Risken är ju att, som i det här fallet, vänstern desarmerar oppositionen genom att med ljud och bild bevisa att det var etablerade dödsnazister som uppträdde i publiken...

Någon som vet hur det ligger till med den saken? Var det vanligt folk eller var det infiltratörer som uppviglade församlingen?

I slutet av Studio Ett nämndes det "tumultlikande mötet" precis. De avslutande med att vi skulle få lyssna på en orolig förälder som "tydligen" hade deltagit i mötet. Missade tyvärr om detta inslag skulle sändas senare ikväll eller imorgon.

Nåja, programledaren lät oerhört förvånad över detta märkliga "oroade föräldrar" och sa på ett ungefär "då får vi höra hur de tänkte där".
Citera
2016-02-09, 22:23
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det förekommer friskt med uppgifter om att mötet skulle varit infiltrerat av "nynazister" och "högerextrema". Några i kretsarna framträdande profiler påstås ha medverkat på mötet och också varit mest högljudda. Lite bestickande märkligt är det ju i och för sig att de bägge Avpixlat-profilerna Sahlström och Sjunnesson var på plats med ljud och bildupptagningar. Det förtar liksom lite av den spontana känslan av folklig vrede som jag gladdes åt när jag såg klippen.

Hur visste Avpixlat att mötet, som annonserats till boende, föräldrar och grannar till skolan, ens ägde rum? Säkert har man agerat på tips, men att därifrån aktivt medverka som "upprörda vanliga medborgare" är det ett långt steg och ett steg man inte, enligt mig, borde ha tagit. Risken är ju att, som i det här fallet, vänstern desarmerar oppositionen genom att med ljud och bild bevisa att det var etablerade dödsnazister som uppträdde i publiken...

Någon som vet hur det ligger till med den saken? Var det vanligt folk eller var det infiltratörer som uppviglade församlingen?

Men spelar det egentligen någon roll om agitatorer var på plats??

Att enskilda, "rättshaverister" (i brist på bättre ord) framför sina åsikter på kommun-möten, är väldigt vanligt, enligt min erfarenhet. Vad som dock är ovanligt, är att dessa får medhåll från övriga i församlingen....
Det är detta som politikerna/tjänste-poletruckerna är rädda för och det var detta som hände i Vendelsö.

Förhoppningsvis kan Lex-Vendelsö få folk att fatta att det lönar sig att göra motstånd och att vi kan få se flera exempel på detta framöver.
Citera
2016-02-11, 19:23
  #387
Medlem
Andy Flags avatar
On topic:

http://tvdags.se/artikel/haningefora...r-hogerextrema
Citera
2016-02-11, 23:47
  #388
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
On topic:

http://tvdags.se/artikel/haningefora...r-hogerextrema

http://tvdags.se/artikel/hur-kunde-n...ent-2506127886

Citat:
Ursprungligen postat av TinoSanadaji
Journalisten Kjell Häglund har bland annat skrivit i DN och Expressen. Han driver något som heter TVdags, som jag först trodde var en parodi på media. Så rapporteras ett informationsmöte i Haninge kommun där föräldrar protesterade mot planer att bygga en flyktingförläggning nära en skola.

https://www.facebook.com/tino.sanand...763231?fref=nf
__________________
Senast redigerad av KalleNixon 2016-02-11 kl. 23:50.
Citera
2016-02-11, 23:50
  #389
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
I slutet av Studio Ett nämndes det "tumultlikande mötet" precis. De avslutande med att vi skulle få lyssna på en orolig förälder som "tydligen" hade deltagit i mötet. Missade tyvärr om detta inslag skulle sändas senare ikväll eller imorgon.

Nåja, programledaren lät oerhört förvånad över detta märkliga "oroade föräldrar" och sa på ett ungefär "då får vi höra hur de tänkte där".

Kallar man det tumult, bör skäggbarnens framfart på sina boenden heta inbördeskrig.

https://youtu.be/wTRRTdsdFUY?t=2m30s
Citera
2016-02-12, 17:10
  #390
Medlem
Pratade men en person som bor på Vendelsö och enligt han hade kommunen inte tänkt att informera om boendet alls men informationen fick dom endast genom SD:s flygblad!! Är det då konstigt om folk blir upprörda och förda bakom ljuset?!?!
Citera
2016-02-12, 21:29
  #391
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
http://tvdags.se/artikel/hur-kunde-n...ent-2506127886



https://www.facebook.com/tino.sanand...763231?fref=nf


Vad i detta inlägg är relevant? Det är ju bara en massa känslouttryck.
Citera
2016-04-03, 10:02
  #392
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Ja, alla svenska politiker pratar om "öppna era hjärtan", men ingen pratar om den triviala ting som:
sexuell drift.

Man ska ha 20 eller jag vet inte hur många pojkar/män, tillsammans, utan kvinnor, många månader. De har ofta inga privata rum. De ser unga, lättklädda kvinnor och tjejer på gator. De ser andra män som har tjejer, kvinnor och har sex, helt legalt, utan gifta sig (vad går inte i deras hemland). De lär sig om sex av porr. De vet inte att det är bara fantasi, skådespellare som man betalar för jobb. I många länder t.e. Afghanistan de kan inte gå till bio! De förstår ofta inte vad är fiktiv och vad är rejält.

Vad tycker ni är konsekvenser?
Titta på arabiska män, de har ingen kontakt med kvinnor, de är extrem sexuell frustrerad, ingen pratar om det. Om jag tittar på min SFI kurs jag ser ofta: arabiska män i grupp av 5-10 personer. Om jag skulle träffa sån gäng på gatan jag skulle fly så fort som möjligt. Vad tycker ni de tänker, när de står i en grupp av 10 personer och det går helt ensam kvinna?
De kommer från kultur som säger: kvinna är inte täckt? Hon vill ha sex! Hon är hora!
Många gånger jag hörde när de klagade att svenska kvinnor vill inte gå ut med de, vill inte dejta...

Man kan prata om rädda livet och annan skit, varför pratar man inte om konsekvenser av ha en armee av ung män från andra länder i Sverige, som behöver: mat, mobil, nya kläder, pengar,jobb, utbildning och sex?
Tyvärr är det du påpekar alldeles för konkret och jordnära för vår politiska klass. De gillar inte att tänka på sådana saker. Många av dem har tappat förmågan att göra det, efter en karriär som gått ut på att anpassa budskap efter valnämnder, ideologier, 'värdegrund' etc.

Som denna tant från Vänsterpartiet Kommunisterna, 1988:
"Vpk anser att den invandrarfientlighet och de rasistiska tendenser som gör
sig gällande i dag utgör ett allvarligt hot mot invandrarna, men framför allt
mot de värderingar som ligger till grund för den svenska invandrarpolitiken.

[...] Det krävs åtgärder som syftar till att öka informationen till det svenska
folket om invandringens historiska orsaker, klassmässiga aspekter och inte
minst samhällsekonomiska effekter.

Det krävs åtgärder som främjar allsidiga kontakter och ökar förståelse och
tolerans mellan invandrare och svenskar exempelvis i form av politiska,
sociala och kulturella arrangemang tillsammans, såsom de politiska partiernas
gemensamma manifestation mot rasismen sommaren 1987.

Vpk anser att det är nödvändigt att bemöta rasismens och nationalchauvinismens
tarvliga och enfaldiga exploatering av nationalkänslan och patriotismen
i en brett upplagd idédebatt. Anledningen till detta är vår övertygelse
om att det inte räcker med allmänna fördömanden eller avståndstaganden
från invandrarfientliga yttringar.

Överallt dyker det upp en rad pseudopatrioter, som återigen, såsom det
har skett tidigare i historien, spekulerar i patriotismen. Dessa väljer ut en del
av vad de kallar för svenskhet och försöker bevara den genom att ”skydda”
den mot flyktingar och yttre påverkan, genom att mumifiera den, förpuppa
den och isolera den från verkligheten.

Detta är den såväl gamla som kända stockkonservatismen, som när den
övergår till nationalchauvinism prisar döda och mumifierade nationella
symboler för att uppnå sina utvecklingsfientliga och antiintellektuella syften."


Hon var van att tro på sådant som informationskampanjer och manifestationer. Information om samhällsekonomiska effekter skulle övertyga skeptiker, eftersom hon inte brytt sig om att sätta sig in hur effekterna faktiskt var, och hon förutsatte att de som var motvilliga tänkte på samma sätt som hon.

2016 låter det annorlunda:
"Det mångkulturella samhället skrämmer mig. Jag har aldrig tidigare som vit, svensk kvinna – förlåt schablonen – känt mig ensam, utsatt eller hotad av främmande människor. Tvärtom har jag tyckt det varit spännande att möta annorlunda kulturer. Men nu, nu är jag helt enkelt rädd."

(FB) Mångkulturellt skrämmer - debattartikel av Inga Lantz

Hon är litet ovanlig i det att hon erkänner en del av verkligheten som hon tidigare inte ville erkänna, eller ens kunde se. En sådan som Fredrik Reinfeldt kommer aldrig bli så ärlig.
__________________
Senast redigerad av Finisterre 2016-04-03 kl. 10:06.
Citera
2016-04-18, 11:32
  #393
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellge82
Men usch va folk ska vara pantade. Kan lova de att svenska män har precis lika usel kvinnosyn. Även fast många inte vill inse det.

Bullshit. Jag är kvinna och jag känner båda svenska och MENA-män, jag är rädd bara för MENA (inte alla men halv av de). När jag går på gator, det är bara invandrare som glor... Hoppas att du träffar en arab en dag och pratar med honom, att du få se, hur de tänker om kvinnor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback