Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-13, 04:05
  #13
Medlem
Kambodja.mp3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lånar tråden.
Min iPad Air började krångla med laddningen, så köpte två nya laddare och nu visas bara -Loggan när man försöker starta den samt att den visar att den börjar ladda, men sen startar jag den och då syns bara  tills den laddat ur.

Är den död eller är finns det nått magiskt knep, typ trycka in några knappar så funkar det igen? ..eller är det kanske dags för nytt batteri? Kan man byta det på typ Elgiganten?

Testa att göra en hårdomstart. Håll in hemknappen och låsknappen tills skärmen släcker sig och fortsätt hålla in tills dess att Apple-loggan visas igen, då släpper du knapparna.

Fungerar inte det så kan du testa att koppla in den till en dator och göra samma procedur som vid en hårdomstart fast du släpper inte tills dess att du ser en iTunes-logga på skärmen (recovery mode). OM detta skulle fungera, och det är det inte säkert att det gör, men om det nu gör det så uppdatera den i iTunes.

Det är relativt vanligt att Apple-enheter "bootloopar" när det är något fel på batteriet. Mig veterligen kan du inte byta ut batteriet hos Elgiganten. Vänd dig till Apple eller någon oauktoriserad verkstad är min rekommendation.
Citera
2017-04-14, 05:42
  #14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambodja.mp3
Testa att göra en hårdomstart. Håll in hemknappen och låsknappen tills skärmen släcker sig och fortsätt hålla in tills dess att Apple-loggan visas igen, då släpper du knapparna.

Fungerar inte det så kan du testa att koppla in den till en dator och göra samma procedur som vid en hårdomstart fast du släpper inte tills dess att du ser en iTunes-logga på skärmen (recovery mode). OM detta skulle fungera, och det är det inte säkert att det gör, men om det nu gör det så uppdatera den i iTunes.

Det är relativt vanligt att Apple-enheter "bootloopar" när det är något fel på batteriet. Mig veterligen kan du inte byta ut batteriet hos Elgiganten. Vänd dig till Apple eller någon oauktoriserad verkstad är min rekommendation.

Åh! Kambodja.mp3 I LOVE YOU!
Bra förklarat så tom jag fattar, och Voila, så funkar det igen! (på omstart via iTunes) Tusen tack! Uppskattas verkligen och du har lätt en tjänst hos mig nu! 😘 TACK!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback