Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 23:38
  #13
Medlem
TarzansFarsas avatar
Gick från rank 20 i förrgår på killer till nu rank 7.

Det är bra spel men infinite jukes spots tillåter för mycket meta gaming från surviors sida. Alla infinite juke spots måste patchas. Tycker också att dom helt ska ta bort teachable perks och göra det till character bound bara.
Citera
2016-11-09, 05:13
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Gick från rank 20 i förrgår på killer till nu rank 7.

Det är bra spel men infinite jukes spots tillåter för mycket meta gaming från surviors sida. Alla infinite juke spots måste patchas. Tycker också att dom helt ska ta bort teachable perks och göra det till character bound bara.

bumpar tråden lite, infinate jukespots är fixade, teachable perks gör att man kan skräddarsy sin karaktär mer och det är bara bra imo. nu måste dom bara fixa så man slipper spela mot en host från indien så man har en miljon i ping.
Citera
2018-06-22, 16:20
  #15
Medlem
Aragonis avatar
Nån som spelar fortfarande? Lagt ner runt 250 timmar på det och älskar (nästan) varenda sekund.
Citera
2018-06-23, 14:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Nån som spelar fortfarande? Lagt ner runt 250 timmar på det och älskar (nästan) varenda sekund.



Älskar också detta spel, förstår inte hur denna tråd är so inaktiv jämfört med hur många det är som spelar det. Sjukt beroendeframkallande spel iaf.
Citera
2018-06-24, 11:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Nån som spelar fortfarande? Lagt ner runt 250 timmar på det och älskar (nästan) varenda sekund.
Slutade spela efter senaste patchen, dom förstörde hela spelet då.
Citera
2018-07-09, 18:55
  #18
Medlem
Aragonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Slutade spela efter senaste patchen, dom förstörde hela spelet då.

Varför tycker du att dom gjorde det? Tycker spelet blev bättre. Minskade iaf alla pallet loops som gjorde spelet så enkelt för survivors.
Citera
2018-09-23, 22:28
  #19
Avstängd
Är 50% @ Steam på detta nu ifall någon funderat på köp. Blir nog ett för mig iaf.
Citera
2020-07-15, 06:55
  #20
Medlem
Tycker det är lite märkligt hur död den här tråden är med tanke på hur många som spelar spelet.
Citera
2020-07-20, 01:58
  #21
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tycker det är lite märkligt hur död den här tråden är med tanke på hur många som spelar spelet.

Bläddrade härom veckan igenom mitt steam library för att kolla vad man kan döda corona-tråkigheterna med och tänkte att jag ger DBD en chans, har trots allt haft det i mitt library bra länge. Skitkul var det

Nu är jag ny och kan inte så mycket om spelet, men vore annars kul om man kunde rymma på fler sätt än att reparera generatorer. Typ som i Friday the 13th där man kan rymma till fots, med bil eller båt. Bra att DbD inte är lika basic som Friday 13th men lite sånt skulle göra spelet bättre. Gillar även kartorna mer, tycker det blir bättre stämning i det spelets setting där ungdomarna är ute och campar i skogen då mördaren slår till.

Aja hursom, kommer fortsätta spela
Citera
2020-07-21, 00:37
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bläddrade härom veckan igenom mitt steam library för att kolla vad man kan döda corona-tråkigheterna med och tänkte att jag ger DBD en chans, har trots allt haft det i mitt library bra länge. Skitkul var det

Nu är jag ny och kan inte så mycket om spelet, men vore annars kul om man kunde rymma på fler sätt än att reparera generatorer. Typ som i Friday the 13th där man kan rymma till fots, med bil eller båt. Bra att DbD inte är lika basic som Friday 13th men lite sånt skulle göra spelet bättre. Gillar även kartorna mer, tycker det blir bättre stämning i det spelets setting där ungdomarna är ute och campar i skogen då mördaren slår till.

Aja hursom, kommer fortsätta spela

Lite avundsjuk på dig att du är ny, när man fortfarande får adrenalin osv, när man blir bättre så blir det mer än sport där man enbart vill utklassa motståndaren vare sig man är överlevare eller mördare, älskar när man lyckas springa mördaren i 5 minuter, iofs när dom är så dålig så slutar det väl oftast med NOED >< Men kul ändå.
Citera
2020-07-25, 03:52
  #23
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Lite avundsjuk på dig att du är ny, när man fortfarande får adrenalin osv, när man blir bättre så blir det mer än sport där man enbart vill utklassa motståndaren vare sig man är överlevare eller mördare, älskar när man lyckas springa mördaren i 5 minuter, iofs när dom är så dålig så slutar det väl oftast med NOED >< Men kul ändå.

Spelar mest som killer (ghost face just nu, älskade scream-filmerna ) och försöker komma fram till vilken taktik som är bäst. Kör oftast som så att efter att jag slängt en survivor på kroken så campar jag framför tills halva hp har gått så att nästa gång jag krokar honom/henne så är det hej då. Funkar oftast väldigt bra och får många salty comments efter matcherna Men är överlevarna bra så blir det mycket tuffare och då lyckas jag ta död på 2-3 av dem.

Btw ghost face har en perk som gör honom osynlig när man står still efter ett par sekunder, men i vissa fall så kan de andra tydligen se mig? Har de nån anti-perk eller hur funkar det?
Citera
2020-07-25, 17:10
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Spelar mest som killer (ghost face just nu, älskade scream-filmerna ) och försöker komma fram till vilken taktik som är bäst. Kör oftast som så att efter att jag slängt en survivor på kroken så campar jag framför tills halva hp har gått så att nästa gång jag krokar honom/henne så är det hej då. Funkar oftast väldigt bra och får många salty comments efter matcherna Men är överlevarna bra så blir det mycket tuffare och då lyckas jag ta död på 2-3 av dem.

Btw ghost face har en perk som gör honom osynlig när man står still efter ett par sekunder, men i vissa fall så kan de andra tydligen se mig? Har de nån anti-perk eller hur funkar det?

Finns ingen perk som gör dig osynlig, det finns en perk som heter "Insidious" dock vilket gör att överlevarna inte kan höra din terror radius efter ett par sekunder, men den ska du verkligen inte använda på Ghost Face då dom inte kan höra dig iallafall när du smyger.

När det gäller din taktik så är den dock inte så bra, iallafall inte om du vill komma upp i rank, DBD belönar dig för antalet gånger du sätter dom på krokarna, så ifall du campar ner dom till stage 2 så kommer du få sämre betyg. Dessutom är det riktigt tråkigt för överlevarna, rekommenderar att du spelar både för att bli bättre samt att få mer spelförståelse.

Du spelar självklart som du vill, och även om salt kan vara jävligt underhållande så är det mindre roligt när man är på andra sidan.
__________________
Senast redigerad av Duffie 2020-07-25 kl. 17:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback