Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
En kvinna är svagare än en man och därför skall man inte slå henne. Av exakt samma anledning man inte slår barn, pensionärer eller sjuka.
Hahaha, detta resonemang känner jag igen.
Det är ganska frekvent återkommande bland landets socialsekreterare (tro det eller ej) resonemanget går såhär:
"Om individen/gruppen XXXXXXX har någon sorts handikapp, brist eller okunskap inom något område så kan man inte heller lasta dem med ansvar för vad de själva gjort."
Har en kvinna fått en örfil så är det mannens fel, ty kvinnan är svagare.
Har en knarkare slut pengar och stora skulder så är det inte knarkarens fel ty han har ett beroende och dålig uppväxt.
Har en handikappad problem att ta sig in genom dörren i en butik så måste är butiken kränkande, ty problemet ligger i dörren och inte i handikappet.
Om en kvinna missar ett jobb så är det mannens förtryck som orsakat detta, inte kvinnans apatiska och meritlösa intryck.
Det går att fortsätta i all onädligthet. Sverige har snart tyckt synd om befolkningen i sådan utsträckning att landet håller på att rasera.
Vi har snart ombudsmän för varenda jävla gruppering som existerar.
ALLA som inte är helt 100% normala har alltid någon att skylla sina problem på. Jävligt mycket bekvämare än att inse "fan, jag har aldrig jobbat som revisor tidigare, inte konstigt att HAN fick jobbet med 10 års erfarenhet"
"jag kanske inte är välkommen på vissa butiker eftersom att jag brukar snatta där, slåss med säkerthetsvakterna samt ofreda kunder"
"jag har inga ben så jag kanske behöver hjälp för att ta mig över vissa trösklar, lasse som driver närbutiken kanske inte har råd att bygga handikapphiss för 300'000:-"