Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-04, 08:40
  #13
Medlem
Tjena, jag gick upp från 60 till 65 på 1 vecka bara genom att äta nåt varannan timme, såg det på youtube och testade och nu ligger jag runt 65kg, fast ju större du blir ju mer måste du äta,

lätt förklarat, så här tänkte jag
ät mer än du skiter ut och drick vatten 2 liter per dag "men inte för mycket det är farligt", man pissar ut det mesta men det som stannar kvar det stannar kvar och läggs på din vikt, men bara om du äter varannan timme om du gör som jag gjorde för att försöka gå upp äta en gång per dag och ev frukost och kanske kvällsmat så lär man inte gå upp i vikt men, det tar 3 timmar för maten att smältas och förbereda sig för att komma ut till friska luften... och ta sig ett bad men korven vet inte sitt öde som väntar, man ska inte äta sig proppmätt heller för då orkar man inte att äta varannan timme,
men dela upp pizzorna i 4 delar och ät varannan timme, jo jag tjatar men detta är viktigt..

fast man ska inte äta samma hela tiden tror jag inte men du kommer garanterat gå upp i vikt och bli en tjockis

09:00 frukost gröt
12:00 lunch pannkakor
14:00 mellanmål youghurt och en banan eller nån frukt
16:00 middag pasta grönsaker och korv
18:00 fika bulle och ett glas mjölk eller kaffe
20:00 en morot, apelsin
22:00 choklad och några mackor

följer du ett sånt schema så lär du gå upp i vikt
så det är ganska lätt att gå upp några kila om man är beslutsam, lättare än jag trodde att gå upp i vikt, hoppas detta hjälper nån....

Vandrande-lexikon OUT
Citera
2016-02-04, 22:44
  #14
Medlem
Det vettigaste svaret hittills!
Funkar inte pizza metoden kör jag på detta, tack!
Citera
2016-02-05, 07:57
  #15
Medlem
nikenboles avatar
Äh va fan om du vill upp i vikt och bli lite rund och go så kan du göra så här också.

Köp 1kg lösvikt om dan så har du typ 5-6000kcal där.
Fyll ut det med skräpmat och extra mycket socker/fett så är det bara köra på!

Mer tips!
https://www.youtube.com/watch?v=7m9foWBf2Ko
Citera
2016-02-08, 15:44
  #16
Medlem
Bruce-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcesar
Kära flashbackare, jag har länge velat öka från mina ynka 60 pannor så det är dags för ett litet experiment. Jag köpte 11 pizzor idag och fryste in dem nu så på måndag ska jag tycka i mig så många som möjligt tills dem tar slut. kommer äta lunch på gymnasiet och en stadig frukost utöver Det.
Det borde väll hjälpa mig i viktuppgång?
Vad tror ni kommer ske?
Jag hoppas att jag landar på 65-70 inom 2 veckor.

Edit: Jag är 179 och väger exakt 61. Tränar två gånger om dagen (gym och fotboll), ett pass på morgonen och ett på kvällen. Har ingen ovana förutom att jag snusar.

Mvh Cesar

Jag tycker du ska satsa på ordentlig mat som innehåller näring. Du ska bygga kvalitativ muskelmassa, inte massa fett, det vinner du på i längden. Kolla in Strävan på youtube, han har koll på vad han gör! https://www.youtube.com/watch?v=9UUBTqADaAQ
Citera
2016-03-10, 10:41
  #17
Medlem
Hej igen, hur har det gått med din vikt ?
som jag skrev man kan äta vad som helst nästan men det är kanske bättre att äta sunt, men vad vet jag, alla har olika åsikter om mat, det ska du inte äta och inte det, bla bla bla, en del äter bara krav märkt och andra bryr sig inte, jag äter nästan allt, får inte dricka cola mer än en gang I veckan för tandläkaren och inte äta för mycket godis heller för dom, faan man måste ju få leva,, det viktiga är att äta om man ska upp i vikt och vara noga med att äta varannan timme, det marker jag om jag följer detta så går jag upp 2 kg på en dag ocg dricker lagom vaten men ju större man blir ju mera måste man äta varannan timm har jag märkt, annars stannar jag på min vikt, för ett år sen så vägde jag 60-62kg och nu väger jag "pendlar" mellan 67 - 68 kg jag har bara följt varannan timmen 4 ggr eller nåt så det hjälper om man är noga med att äta, jag själv är dålig på att äta, har varit uppe I 69 men tappar direct när man slutar följa systemet, svårt att gå upp I vikt fast ändå inte :/ men lite träning skadar inte heller så man inte bara blir fet
Citera
2016-03-10, 19:33
  #18
Medlem
showdowns avatar
Enklast är att dricka kalorierna. Det går fort o du blir inte lika mätt. Röd mjölk rekommenderas. Alternativt grädde om du klarar av det.

Ät ofta, småätande. Nötter är också bra. Bra fett o mkt kalorier.
Citera
2016-03-10, 22:48
  #19
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Jag skulle rekommendera dig att äta mycket av (b.la) följande:

- Nötter och frön

- Fet fisk

- mängder med pasta

- fläskkotletter

- energirika såser

- spannmålsprodukter så som vanligt vitt bröd ( eller grovt för den delen) samt rikligt med mejeriprodukter på, så som t.ex riktig smör och centimeter tjockt lager med pålägg

- pannkakor och våfflor

Om du börjar äta så mycket av dessa varor som du kan, varje dag under en viss period, så kommer du öka i vikt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback