Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-03, 17:26
  #1
Medlem
Kära flashbackare, jag har länge velat öka från mina ynka 60 pannor så det är dags för ett litet experiment. Jag köpte 11 pizzor idag och fryste in dem nu så på måndag ska jag tycka i mig så många som möjligt tills dem tar slut. kommer äta lunch på gymnasiet och en stadig frukost utöver Det.
Det borde väll hjälpa mig i viktuppgång?
Vad tror ni kommer ske?
Jag hoppas att jag landar på 65-70 inom 2 veckor.

Edit: Jag är 179 och väger exakt 61. Tränar två gånger om dagen (gym och fotboll), ett pass på morgonen och ett på kvällen. Har ingen ovana förutom att jag snusar.

Mvh Cesar
__________________
Senast redigerad av Kungcesar 2016-02-03 kl. 17:29.
Citera
2016-02-03, 17:32
  #2
Medlem
Lootpack23s avatar
Du vill alltså bli fet? Inte bulka
Citera
2016-02-03, 17:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcesar
Kära flashbackare, jag har länge velat öka från mina ynka 60 pannor så det är dags för ett litet experiment. Jag köpte 11 pizzor idag och fryste in dem nu så på måndag ska jag tycka i mig så många som möjligt tills dem tar slut. kommer äta lunch på gymnasiet och en stadig frukost utöver Det.
Det borde väll hjälpa mig i viktuppgång?
Vad tror ni kommer ske?
Jag hoppas att jag landar på 65-70 inom 2 veckor.

Edit: Jag är 179 och väger exakt 61. Tränar två gånger om dagen (gym och fotboll), ett pass på morgonen och ett på kvällen. Har ingen ovana förutom att jag snusar.

Mvh Cesar

Viktuppgång sker över tid. Genom att kontinuerligt ligga på ett kaloriöverskott går du upp i vikt. Tränar du samtidigt finns det även en chans att du bygger muskler. Om du vill bygga muskler skulle jag satsa på en mer proteinrik kost än pizza. Lycka till.
Citera
2016-02-03, 18:46
  #4
Medlem
Cloudriders avatar
Låter ju inte direkt som ett hälsosamt försök till att gå upp i vikt. Ätt redig mat istället. Men visst kommer du gå upp i vikt.
Citera
2016-02-03, 18:57
  #5
Medlem
Visst kommer du att gå upp i vikt, men inte fan kommer det att se bra ut. 95% av den vikten du lägger på dig på dessa två veckor kommer att vara rent fett.

En hälsosam viktuppgång sker med styrketräning + litet kaloriöverskott på en längre tidsspann.

Men hey, man lär sig ju av sina misstag! Kör


EDIT: Visst 95% kanske inte stämmer, det är vattenvikt och bla bla bla. Men get the point, det kommer icke att se bra ut :P
__________________
Senast redigerad av Freestyler1121 2016-02-03 kl. 19:00.
Citera
2016-02-03, 19:12
  #6
Medlem
Rushins avatar
Fast ligger man på, låt säga, 500 kcal överskott med pizzadiet eller salladsdiet så kommer du få samma synliga resultat. Du kommer inte bli fetare bara för att det är pizza. Dock så är det självklart sämre för kroppen att äta skräpmat.
Citera
2016-02-03, 19:20
  #7
Medlem
Mekkdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushin
Fast ligger man på, låt säga, 500 kcal överskott med pizzadiet eller salladsdiet så kommer du få samma synliga resultat. Du kommer inte bli fetare bara för att det är pizza. Dock så är det självklart sämre för kroppen att äta skräpmat.

Detta. Folk gör det så svårt för sig själva
Citera
2016-02-03, 19:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23
Du vill alltså bli fet? Inte bulka


Jag vill ju bli stor snabbt. Att ligga på ett enormt kaloriöverskott borde hjälpa mig en bra bit på vägen.

Tack till alla som har svarat, hoppas på fler funderingar
Jag återkommer när min diet har börjat så får ni en liten rapport när alla 11 pizzor är uppätna
Citera
2016-02-03, 19:50
  #9
Medlem
nikenboles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcesar
Jag vill ju bli stor snabbt. Att ligga på ett enormt kaloriöverskott borde hjälpa mig en bra bit på vägen.

Tack till alla som har svarat, hoppas på fler funderingar
Jag återkommer när min diet har börjat så får ni en liten rapport när alla 11 pizzor är uppätna


Stor snabbt kommer du bli ja. Fläskis
Citera
2016-02-03, 19:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcesar
Jag vill ju bli stor snabbt. Att ligga på ett enormt kaloriöverskott borde hjälpa mig en bra bit på vägen.

Tack till alla som har svarat, hoppas på fler funderingar
Jag återkommer när min diet har börjat så får ni en liten rapport när alla 11 pizzor är uppätna

11 pizzor ger inget större överskott. Du får tänka på att du måste få ihop 7000 kalorier i överskott för att gå upp 1 kg. Så viktuppgång över tid är det som gäller. 1kg i veckan är rimligt att fixa. Men såklart kan du öka snabbare om du äter ännu mer.

Hoppas du klarar det.
Citera
2016-02-03, 20:16
  #11
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushin
Fast ligger man på, låt säga, 500 kcal överskott med pizzadiet eller salladsdiet så kommer du få samma synliga resultat. Du kommer inte bli fetare bara för att det är pizza. Dock så är det självklart sämre för kroppen att äta skräpmat.

Jo, det kommer man, för det är mer än bara macros som påverkar kroppens utseende.
Citera
2016-02-03, 21:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
11 pizzor ger inget större överskott. Du får tänka på att du måste få ihop 7000 kalorier i överskott för att gå upp 1 kg. Så viktuppgång över tid är det som gäller. 1kg i veckan är rimligt att fixa. Men såklart kan du öka snabbare om du äter ännu mer.

Hoppas du klarar det.


Jag har lätt för att äta, drog i mig en familjepizza med grabbarna förra helgen så funkar inte detta så har jag lärt mig något iaf Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback