Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-03-03, 20:13
  #25
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Med denna lag får dina barn sina glasögon gratis och jag tycker det är åt helvete. Äckel som framavlar grisar till ungar med skev syn ska inte ha mer i bidrag än svinen som avlar fram ungar med downs syndrom osv..

Skatten ska utgå från personen.... De som väljer att skaffa ungar ska betala för deras avkommors skolgång, de som väljer att bli sjuka ska betala för deras sjukvård osv... Vi som avstår familjeliv till förmån av karriär ska skatteberfrias.

Nu ska dina vidriga defekta ungar få gratis glasögon, det var illa som det var innan att de fick 200kr i bidrag, pengar du som förälder borde stå för istället för att belasta oss andra som inte avlar fram defekta "grisar" till ungar som bara kostar.....

Edit: Jag skiter fullständigt i om det är för dina handikappade barn jag betalar än för någon annan. Betalar lika gärna för invandrare, men lilla du som har behov av bidrag tycker självklart att jag och andra ska betala för dig och det är vidrigt...
Du är ett enda stort äckel som vi inte behöver...flytta till ett annat land..
Citera
2016-04-28, 09:32
  #26
Medlem
Svenskars skattemedel bortskänkes till världen. Det är en "social fråga".

Citat:
Under onsdagens regionfullmäktigesammanträde i Örebro antogs ett utökat förslag till det som riksdagen antog i februari. Majoriteten lade fram ett förslag om att bidrag ska ges fram tills dess att man fyller 20 år - alltså ett år längre än vad som gäller i riket.

För att finansiera både det utökade förslaget och bidrag till glasögon för alla grupper och åldrar föreslogs att 1 miljon kronor ska tillföras Hälso- och sjukvårdsförvaltningens budget. Förslaget antogs av samtliga partier.
[...]
Socialdemokraternas Carina Dahl menade [...] i sitt anförande att det handlar om en social fråga, och att alla barn ska ha rätt att få glasögon vid behov.

- Det är fullständigt rätt att asylsökande och tillståndslösa omfattas av lagen.
http://na.se/nyheter/orebro/1.380949...sogon-for-unga
Citera
2016-04-28, 13:51
  #27
Medlem
åter igen, miljard efter miljard ejakuleras utöver aylsökande och papperslösa
Citera
2016-04-28, 17:44
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige är ett av världens rikaste länder, vi har runt 100.000 dollarmiljonärer, det borde vara en självklar rättighet att alla barn som vistas i Sverige får glasögon vid behov, vi måste minska de ekonomiska klyftorna och de rikaste måste bidra med mer pengar till samhället.

Du är ju inte rumsren..................................
Citera
2016-09-02, 14:51
  #29
Medlem
Lifeisnows avatar
http://www.dagensmedicin.se/artiklar...atis-glasogon/
Se där ja..det var bara spel för gallerierna..kostnaden för att ge glasögon till alla flyktingar är nog alldeles för kostsamt för att denna sk "reform" även skall gälla medelsvensson..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback