Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-04, 11:17
  #25
Avstängd
ManfredRichthofens avatar
Ser ut som en bit av din moderkaka har slitits loss. Misstag sker ofta inom sjukvården så gör ett besök på en annan mottagning är du snäll.
Citera
2016-02-04, 15:35
  #26
Medlem
Gå tillbaka till barnmorskan och få en kontroll.
Fattar förövrigt inte varför man väljer kopparspiral över hormonspiral när det gör så jävla ont att sätta in, fittan luktar metall och blödningarna blir extrema. Sedan är det ett väldigt osäkert preventivmedel och många blir gravida.

Den ytterst lilla mängden levonorgestrel som finns i hormonspiraler kan ge någon finne mer i princip. Mensen slutar hos hälften av kvinnorna och det är det säkraste preventivmedlet på marknaden.
Citera
2016-02-04, 15:58
  #27
Medlem
bananapanss avatar
Samtliga jag känner som har haft spiral har klagat på obehag vid sex, konstiga menscykler och smärta. Min mamma fick diabetes utav sin spiral men det var på 80-talet.. Tycker att det verkar läskigt!
Citera
2016-02-04, 18:45
  #28
Medlem
Bara-Robins avatar
Ser ut som levrat blod. Resten av symptomen stämmer in också. Något gick nog lite fel vid insättningen. Ring VC.
Citera
2016-02-04, 19:55
  #29
Medlem
Dopaminas avatar
Exakt det här inträffade för mig några dagar efter en abort där skrapning utförts. Jag fick berättat för mig att det var en stor bit av livmoderslemhinna som lossnat i efterhand av okänd anledning. En otrolig smärta och det kom rikligt med blod innan och när biten kom ut. Förövrigt hade dem även satt in en kopparspiral på mig efter skrapningen så vet ej om det var orsaken. Smärtan försvann sen efter några dagar och spiralen satt kvar där den skulle.

Det är inte koagulerat blod. Konsistensen på den där är mer likt en rå köttbit.
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2016-02-04 kl. 19:58.
Citera
2016-02-04, 23:25
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Gå tillbaka till barnmorskan och få en kontroll.
Fattar förövrigt inte varför man väljer kopparspiral över hormonspiral när det gör så jävla ont att sätta in, fittan luktar metall och blödningarna blir extrema. Sedan är det ett väldigt osäkert preventivmedel och många blir gravida.

Den ytterst lilla mängden levonorgestrel som finns i hormonspiraler kan ge någon finne mer i princip. Mensen slutar hos hälften av kvinnorna och det är det säkraste preventivmedlet på marknaden.

Har varit hos gyn igår, spiralen satt som den skulle har dom sagt, men ska komma på återbesök om det inte skulle kännas bra.

Ja, alltså p-piller kan jag inte klara av och har provat många olika, blev en helt annan person (ett jävla monster och så känslig och deprimerad) vill inte ha något med hormoner att göra!

Det här med att många blir gravida trots spiralen.. Vad har du fått det ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Samtliga jag känner som har haft spiral har klagat på obehag vid sex, konstiga menscykler och smärta. Min mamma fick diabetes utav sin spiral men det var på 80-talet.. Tycker att det verkar läskigt!

Menar du både hormon och kopparspiral?
Jag får väl utvärdera om några månader för alla reagerar och upplever väldigt olika.

Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Exakt det här inträffade för mig några dagar efter en abort där skrapning utförts. Jag fick berättat för mig att det var en stor bit av livmoderslemhinna som lossnat i efterhand av okänd anledning. En otrolig smärta och det kom rikligt med blod innan och när biten kom ut. Förövrigt hade dem även satt in en kopparspiral på mig efter skrapningen så vet ej om det var orsaken. Smärtan försvann sen efter några dagar och spiralen satt kvar där den skulle.

Det är inte koagulerat blod. Konsistensen på den där är mer likt en rå köttbit.

Tror du att det var en bit av fosterkött?
Det enda jag kan säga att det var bara obehagligt när den kom ut, men det gjorde inte ont eller så.
Citera
2016-02-04, 23:27
  #31
Medlem
Det ser ut som levrat blod typ.. sen om det är farligt eller inte har jag ingen aning om, men om du mår dåligt eller har ont ska du ju givetvis ringa 112 eller 1177, beroende på hur akut du tror att det är.
Citera
2016-02-06, 01:01
  #32
Medlem
När min barnmorska skulle sätta in min spiral sa hon att "Det här kan göra lite ont..."
Jag stålsatte mig, och det gjorde ont!
Det visade sig att hon perforerat livmodern så min spiral hamnade till slut i bukhålan. Barnmorskan tyckte allt såg bra ut för hon såg ju trådarna hänga ut från livmodern.. Jag hade ont i början efter isättning och sedan småont i några år till jag ville ta ut den. Då hittades inte trådarna. Efter många undersökningar slutade det med att min spiral opererades ut med titthålskirurgi i magen. Spiralen drogs ut ur ett hål i bukväggen :-( inte roligt!!
Det jag menar är att om du fortfarande har lite ont, tros att flera dagar gått, så ska du inte nöja dig med att de tittar in och ser att trådarna hänger ut. Det är inte säkert att spiralen sitter som den ska för det!
Citera
2016-02-10, 22:26
  #33
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88



Tror du att det var en bit av fosterkött?
Det enda jag kan säga att det var bara obehagligt när den kom ut, men det gjorde inte ont eller så.

Nej, det tror jag inte. Snarare en bit livmoderslemhinna som lossnat av okänd anledning. Konsistensen på livmoderslemhinna påminner dock om kött. Skönt att det inte gjorde ont. Hur har det gått? Inga fler bitar? Själv dog jag nästan av smärtan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback