Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-03, 16:00
  #1
Medlem
Jag var på barnmorskemottagning igår på ef och fick insatt kopparspiral, undersökning gick ganska bra men fick rejält ont (har aldrig varit med om liknande smärta innan!!). Efter besöket blödde jag ganska mycket, kände mig yr och jätte förvirrad.. Kunde knappt göra något. Smärtan höll på hela kvällen men med Alvedon fungerade det lite bättre och jag kunde sova bra under natten.

Men sen under natten kom det här äcklet på bilden och jag ryser bara!!
Det såg ut som foster.. Den var 4-5 cm lång och det såg ut som en blodig och tjock klump av något?? Jag blev riktigt chockad.. någon tjej som varit med om likande??

Nu vet jag att smärtan är individuellt efter kopparspiral, men hur länge varar det? Just nu är det endast lite bättre än igår men jag kan inte ta Alvedon hur många gånger som helst eller? När ska man oroa sig gällande smärtan för jag vet inte om det är typiskt mensvärk, för det det här strålar ut även i ryggen vid svanken och hindrar mig från att göra något fysiskt och känner mig allmänt ledsen!


http://imgbox.com/pm1LjEcQ
__________________
Senast redigerad av Koniastar88 2016-02-03 kl. 16:25.
Citera
2016-02-03, 16:02
  #2
Medlem
Förstår inte syftet med tråden om du inte postar bilden...
Citera
2016-02-03, 16:03
  #3
Medlem
Om jag själv tycker att det var riktigt äckligt, så förstår jag knappast hur ni andra skulle vilja se den
Citera
2016-02-03, 16:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Om jag själv tycker att det var riktigt äckligt, så förstår jag knappast hur ni andra skulle vilja se den

Det är Flashback inte familjeliv du är på.
Citera
2016-02-03, 16:12
  #5
Medlem
MisterToms avatar
Det är vanligt att man blöder efter insättning av spiral. Ibland kan blod koagulera så att det blir som klumpar. Vet inte om det handlar om detta utan närmare undersökning, men det låter som att det kan vara förklaringen till denna klump du beskriver.

Äter du Alvedon tabletter på 500 mg så kan du ta 2 tabletter högst 4 gånger per dygn.
Citera
2016-02-03, 16:14
  #6
Medlem
Om du vill ha hjälp får du ju ta och posta en bild, de som inte vill se den behöver ju helt enkelt inte klicka på den.
Citera
2016-02-03, 16:14
  #7
Medlem
prostinnans avatar
Ring din barnmorska eller 1177 och konsultera. Troligen inget farligt - men kan nog kännas bra att få höra det från någon sakkunnig.
Citera
2016-02-03, 16:15
  #8
Medlem
SweRulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88

"under natten kom det här äcklet på bilden och jag ryser bara"

Jag vågar inte posta bild på "blod-grejen)

Du startar en diskussion med hänvisning till en bild,
som du sedermera väljer att inte posta... ?

Hursom reaggerade jag lite på att du skrev att det såg ut som ett foster, har läst liknande i en blogg för massa år sedan. Men tror dock det rörde sig om missfall då.

---
---

EDIT:

http://frulinda.blogg.se/2009/may
__________________
Senast redigerad av SweRuler 2016-02-03 kl. 16:25.
Citera
2016-02-03, 16:17
  #9
Medlem
tror du att du var gravid och att fostret kom ut pga spiralen?
kände du på klumpen? kan det ha varit spiralen som var täckt med blod o slemhinnor?
Citera
2016-02-03, 16:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Det är vanligt att man blöder efter insättning av spiral. Ibland kan blod koagulera så att det blir som klumpar. Vet inte om det handlar om detta utan närmare undersökning, men det låter som att det kan vara förklaringen till denna klump du beskriver.

Äter du Alvedon tabletter på 500 mg så kan du ta 2 tabletter högst 4 gånger per dygn.

Nu har det slutat blöda, men igår kände man sig som en slaktad ko och det var inget trevligt, men det är just smärtan som jag reagerar över.. den sitter fortfarande kvar som en rejäl värk i ryggen och nedre delen av magen.

Idag tog jag oxå 2 st alvedon/ 500 mg. När brukar värken försvinna, jag orkar inte mer??

Citat:
Ursprungligen postat av prostinnan
Ring din barnmorska eller 1177 och konsultera. Troligen inget farligt - men kan nog kännas bra att få höra det från någon sakkunnig.

Har ringt till mottagningen jag var på, men deras telefontider är stängt just nu, men väntar på 1177 rådgivning, men det är så lång väntetid tills man kan kopplas till en kunnig ssk!

Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
tror du att du var gravid och att fostret kom ut pga spiralen?
kände du på klumpen? kan det ha varit spiralen som var täckt med blod o slemhinnor?

Jag tror jag var gravid, men fick neg, på graviditet test förra veckan. Jag kände klumpen, det var det som väckte mig i natt, ungefär något som ville ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SweRuler
Du startar en diskussion med hänvisning till en bild,
som du sedermera väljer att inte posta... ?

Hursom reaggerade jag lite på att du skrev att det såg ut som ett foster, har läst liknande i en blogg för massa år sedan. Men tror dock det rörde sig om missfall då.

Nu finns det en bild som tål blod.
Citera
2016-02-03, 16:26
  #11
Medlem
Sereenas avatar
Ser ut att vara koagulerat blod, jag får nästan alltid sådana klumpar under min mens (oftast lite mindre, men en del har varit uppemot den där storleken).

Men prata med bmsk fr att vara på säkra sidan.
Citera
2016-02-03, 16:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ser ut att vara koagulerat blod, jag får nästan alltid sådana klumpar under min mens (oftast lite mindre, men en del har varit uppemot den där storleken).

Men prata med bmsk fr att vara på säkra sidan.

Vad skönt att höra! Känner mig en aning lättand. Fick en del klumpar när jag hade mens men i mindre storlek så att säga.

Varför får man korta och otrevliga svar när man ringer 1177..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback