Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-02, 22:23
  #1
Medlem
Katthoarderns avatar
Jag är född i sverige och jag har bott här i hela mitt liv dock så är jag lite mörkhyad och jag har svart hår. Jag är med i SDU och Nordisk ungdom, Men skulle jag någonsin kunna vara med på några manifestationer eller demonstrationer? det känns som att alla kommer att tro att jag är in invandrare och typ nedvärdera mig på något sätt. Även fast att jag är stolt svensk och vill att SD ska styra sverige. Så är det fel att jag har dem här politiska åsikterna för att jag är mörk?
Citera
2016-02-02, 22:28
  #2
Medlem
KnarkEgotts avatar
Du är inte svensk om du är mörkhyad
Även om du har bott här hela ditt liv
Citera
2016-02-02, 22:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEgott
Du är inte svensk om du är mörkhyad
Även om du har bott här hela ditt liv
Svensk är ett väldigt brett begrepp i dagens samhälle, det innefattar både etnicitet samt nationalitet nog alltid är han svensk.
Kan man tycka att det krävs vidare utveckling för att definera mellan nationalitet och etnicitet, jo visst det kan man tycka det dock.

TS: Värnar du om Sverige som de som är med demonstrationerna och pratar med dem och visar det så visar du ju att du är likasinnad dem.
Så absolut inga problem, sen är det mycket förutfattade meningar både om vänster och högre demonstranter, det är trots allt vanliga människor med i båda leden också.
Citera
2016-02-02, 22:37
  #4
Medlem
Gurglarens avatar
Den rasism du kommer möta är främst från vänstern. Möjligtvis några få riktiga rasister som tror de platsar i SD.
Citera
2016-02-02, 22:38
  #5
Avstängd
NegerSlaktarens avatar
Om du röstar på SD och är med i SDU gör du för lite för att kunna klassas som hedersmedborgare i det framtida Sverige. Du kommer skeppas hem.

Steg ett om du vill stanna är att du slutar se dig som svensk, för det är du inte.
Citera
2016-02-02, 22:48
  #6
Medlem
svensktpeddos avatar
Först krävs ett kulturellt arv, det tar några generationer sen kvittar det om du är mörk. Vi har ju ättlingar till valloner som rotat sig bra. Värre är det med "riktiga" svenskar som är katoliker eller muslimer, de kan inte vara svenskar precis som Björn Söder sade, man är lojal mot en kultur. Påven och ayatollorna har inget intresse av Sveriges bästa.
__________________
Senast redigerad av svensktpeddo 2016-02-02 kl. 23:01.
Citera
2016-02-02, 22:51
  #7
Medlem
MAC14s avatar
Vad innebär "lite mörkhyad"? Lite intressant om det stämmer att du är med i Nordisk ungdom då...
Citera
2016-02-02, 22:52
  #8
Medlem
usb3s avatar
Tyvärr så finns det väl risk för att du kommer utsättas för en del rasism. Stålsätt dig bara och ta inte åt dig när du kallas dig husneger och annat. Kör på det du tror på och låt ingen annan begränsa dig. Vänsterns rasism kommer förlora i längden.
Citera
2016-02-02, 22:53
  #9
Medlem
Vem fan bryr sig? Så länge du själv ser dig så svensk så är du det. Såvida du inte är en blåne*ger. Jacki Arklöv var väl inte direkt vit och han var väl medlem i vitt ariskt motstånd.
Citera
2016-02-02, 22:57
  #10
Medlem
Zasse2s avatar
Varför är du med i NU när du anser dig själv vara SD:are? Är väldigt stor skillnad.
SD-manifestationer kan du utan problem vara med på.
NU är etnopluralister vilket SD tar tydligt avstånd ifrån, hur ställer du dig till detta?
Citera
2016-02-02, 23:08
  #11
Avstängd
NegerSlaktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTrapp
Vem fan bryr sig? Så länge du själv ser dig så svensk så är du det. Såvida du inte är en blåne*ger. Jacki Arklöv var väl inte direkt vit och han var väl medlem i vitt ariskt motstånd.

Nej han var inte medlem i VAM.
Citera
2016-02-02, 23:13
  #12
Medlem
TobiasBeechers avatar
Om du strävar efter ett sammanhållet Sverige som baseras på nationell gemenskap så spelar det ingen roll vilka gener du har. Följer du lagen, sysselsätter dig med något vettigt och beter dig svenskt/västerländskt så kommer du betraktas som svensk oavsett hudfärg, en mörkhyad svensk så att säga och inte någon afrikan som lever i Sverige. Var med på demonstrationer om du känner för det, det skulle bara stärka bilden om att varken SD eller SDU är rasistiska, media försöker mörka att det finns personer med utländsk bakgrund som röstar på SD.

Känner inte till något om Nordisk Ungdom förutom att de anklagats för att kasta ägg på ett asylboende för asylsökande som påstår sig vara ensamkommande barn så kan inte uttala mig om dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback