Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 17:32
  #1
Medlem
StayinAlives avatar
Tjena!
Jag visste inte var jag skulle lägga detta inlägget så admin får flytta om det behövs.

Jo det var så att jag "snattade" från en affär precis. Det jag snattade var tydligen precis under en övervakningskamera. Jag gick sedan bort o tog en godispåse som jag skulle betala för så att jag inte skulle gå ut tomhänt. Väl i kassan så lägger jag upp påsen på bandet och när jag kommer fram med pengarna så pausar personen i kassan och tittar på mig och frågar: "Du har inte köpt något mer?" och fortsatte titta på mig. jag svarade lungt: "Nä?" och personen fortsatte stirra på mig och köpet gick igenom.

Så till själva frågan, Kan dem på något sätt sätta dit mig eller liknande med hjälp av kameror eller liknande? För det sista jag behöver är mer skit i registret. Jag är medveten om att det är klokt att inte gå dit igen på ett bra tag.

Kan även tillägga att detta har upprepats flera gånger tidigare under en ungefär månads period, men då utan problem.

Och för er som kommer skriva o säga att jag är efterbliven osvosv för att jag snattade: fuck you.
__________________
Senast redigerad av StayinAlive 2016-02-02 kl. 17:35.
Citera
2016-02-02, 17:56
  #2
Medlem
loliravers avatar
Dom måste ju bevisa att det är du på deras film, handlar du där ofta?

Det är troligen bara att neka att du var i affären den dagen, du var ju hos en kompis eller lite vad som
Citera
2016-02-02, 18:03
  #3
Medlem
StayinAlives avatar
Jo precis, men är inte videobevis tillräckligt? Egentligen går jag bara dit när jag ska "ta" någonting så det är inte så svårt att undvika butiken precis.

Men å andra sidan så kan dem väll inte koppla mig på video till vem jag är så att säga, alltså dem kan inte koppla mig på kamera med mitt namn eller något sådant?

Jag har för mig att det är så att dem inte gör något första gången men andra gången jag besöker dem så kan dem plocka mig, jag är dock inte säker på detta.
Citera
2016-02-02, 18:22
  #4
Medlem
tuffkatts avatar
Vad tog du för något? Och varför?

De har dig på video, men såvida du inte kommer tillbaka till affären så bör det inte vara några problem. De kommer inte att lägga ned resurser på att jaga dig, om det var det du trodde.
Citera
2016-02-02, 18:46
  #5
Medlem
StayinAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vad tog du för något? Och varför?

De har dig på video, men såvida du inte kommer tillbaka till affären så bör det inte vara några problem. De kommer inte att lägga ned resurser på att jaga dig, om det var det du trodde.

Det var snusdosor jag tog för att jag är näst intill pank och utan nikotin så är de svårt. :P

Tack, de va de svaret jag sökte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback