Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 16:58
  #1
Medlem
Jag har köpt biljetter 3-4 gånger och det har aldrig varit några problem.

Nu var vi ett gäng på åtta personer som skulle se Milanoderbyt i helgen.
Jag köpte biljetterna för cirka två månader sedan och nu i torsdags (fem dagar innan match) så fick jag biljetterna för nerladdning.

När vi kommer till arenan och skulle gå in så visade det sig att biljetterna inte fungerade.
Man ska scanna biljettens streckkod så man kommer in på arenan, streckkoden fungerade inte.
Vi gick till receptionen, de menade att biljetterna var falska.
Självklart blev vi besvikna men det är ju inte "arenabolaget" som gjort fel.

Vi kontaktade direkt Viagogos kundservice, det var i söndags vid 21.30 (matchen startade 20.45).
Jag har ännu inte hört något.

Från Viagogos sida:
"Viagogo garanti på varje transaktion

Vi ger detta genom att:

Övervaka alla transaktioner för att se till att säljarna levererar
Leverera biljetter via världsklasskurirer
Endast betala säljarna när köparen har deltagit i evenemanget
Köparna garanteras att få giltiga biljetter i tid till evenemanget. Om det uppstår några problem går viagogo in och tillhandahåller jämförbara ersättningsbiljetter.

Säljarna garanteras att få betalt för biljetterna de säljer i tid."

Är det någon som har haft problem detta tidigare?
Citera
2016-02-02, 16:59
  #2
Medlem
Från Viagogos sida:

"2.15 Krav enligt viagogos garanti.
Om du erhåller biljetter från säljaren som inte motsvarar de biljetter du beställde, eller om biljetterna är ogiltiga för evenemanget, rekommenderar vi starkt att du Kontaktar oss för att rapportera ärendet. Ärendet måste rapporteras inom 14 dagar efter att du erhållit biljetterna, annars täcks de inte av viagogos garanti. Skulle du uppleva problem med dina biljetter på evenemangsdagen måste du kontakta viagogo inom 48 timmar efter händelsen för att rapportera ärendet. I vissa fall kan du behöva fylla i ett tvisteformlulär och lämna ytterligare information för att erhålla ersättning. Om Köparen, efter att ha mottagit biljetterna, är missnöjd med någon del av inköpet måste Köparen följa reglerna för tvistlösning som anges i viagogos Garanti."
Citera
2016-02-02, 22:45
  #3
Medlem
Försöksdjurs avatar
Aj fan...jag som ska ner och kika på Juventus - Sassuolo i Mars med biljetter köpta ifrån Viagogo. Jag kontaktade dem även om att jag behöver mina biljetter helst 6-7 dagar innan match men inte fått nått svar.
Citera
2016-02-03, 16:51
  #4
Medlem
Fick svar nu, de vill ha någon typ av bevis hur eller varför vi inte kom in på arenan.
Citera
2017-12-25, 02:25
  #5
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runebrune
Fick svar nu, de vill ha någon typ av bevis hur eller varför vi inte kom in på arenan.

Får jag fråga hur allt slutade? Fick ni ersättning osv?
Citera
2018-01-25, 09:30
  #6
Medlem
Hej!

Det slutade med att vi fick ersättning för biljetterna!
Så det slutade "bra"..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback