Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 16:21
  #1
Medlem
nhiblars avatar
Som rubriken lyder... om jag som etnisk svensk blir till exempel jihadist/islamist, betyder det att jag inte är svensk då längre? Har inte jag som svensk rätt att ha vilka åsikter jag vill? En frågetanke som slog mig bara.
Citera
2016-02-02, 16:27
  #2
Medlem
T.Hs avatar
Din etnicitet är bortom religion.

Däremot vore det onaturligt, abnormalt och en skymf att hängiva dig åt en vilt främmande avlägsen religion(Islam av alla religioner!) och dess konflikt.

Du må vara etnisk svensk, men så fan heller att du är välkommen tillbaka när du reser för att kämpa för ett kalifat.
Citera
2016-02-02, 16:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nhiblar
Som rubriken lyder... om jag som etnisk svensk blir till exempel jihadist/islamist, betyder det att jag inte är svensk då längre? Har inte jag som svensk rätt att ha vilka åsikter jag vill? En frågetanke som slog mig bara.

Du verkar väldigt förvirrad.

Ens etnicitet påverkas inte av att man blir psykiskt sjuk, dvs muslim. Och du får väl ha vilka åsikter du vill, eller hur ska någon kunna hindra dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback