Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 15:57
  #1
Medlem
Abdullatiffs avatar
Hej. Köpte nyligen en ny dator för att min förra var så sjukt dålig. Det jag använder datorn till är spela spel och göra musik, framför allt göra musik!
Problemet är att mitt Propellerhead balance ljudkort inte vill fungera när jag ska använda det. Det står att det är inkopplat men när jag väl trycker på play i till exempel FL eller Reason Essentials kommer det inget ljud. allting bara laggar fram och alla mätarna visar som att ljudet skulle gå i slowmotion. samma sak när jag kollar på klipp på youtube, inget ljud, allt bara går sakta.

Ljudkortet funkade perfekt på min förra dator som var sämre tillomed så undrar verkligen vad problemet är.

Har försökt installera om drivrutiner till ljudkortet och bytt usb port flera gånger.

Någon som kan hjälpa mig?
__________________
Senast redigerad av Abdullatiff 2016-02-02 kl. 16:01.
Citera
2016-02-02, 16:06
  #2
Medlem
note-its avatar
Drivrutinerna är problemet. Kör du 64-bit OS nu måste du ha andra drivare, till exempel.
Vad säger dom på Propellerheads hemsida???
Citera
2016-02-02, 16:40
  #3
Medlem
Abdullatiffs avatar
Har varit inne på deras hemsida och laddat ner senaste drivrutinen, men det funkar ändå inte. När jag installerar drivrutinen står det att den redan är up to date.
Citera
2016-02-03, 02:10
  #4
Medlem
cateatdogs avatar
är verklingen ingen expert gällande datorer men haft liknande problem och många problem genom åren med ljudkort.

Har du en märkesdator?
Finns ofta mjukvara för att datorn ska uppdatera just den datorn.

Har du testat att avinstallera alla drivrutiner till ljudkort(en) och avaktivera ljudkort du inte använder på datorn, innan du installerar om nya?
Citera
2016-02-03, 09:21
  #5
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullatiff
Hej. Köpte nyligen en ny dator för att min förra var så sjukt dålig. Det jag använder datorn till är spela spel och göra musik, framför allt göra musik!
Problemet är att mitt Propellerhead balance ljudkort inte vill fungera när jag ska använda det. Det står att det är inkopplat men när jag väl trycker på play i till exempel FL eller Reason Essentials kommer det inget ljud. allting bara laggar fram och alla mätarna visar som att ljudet skulle gå i slowmotion. samma sak när jag kollar på klipp på youtube, inget ljud, allt bara går sakta.

Ljudkortet funkade perfekt på min förra dator som var sämre tillomed så undrar verkligen vad problemet är.

Har försökt installera om drivrutiner till ljudkortet och bytt usb port flera gånger.

Någon som kan hjälpa mig?

Något krockar mjukvarumässigt.

Om du kör Windows ska du gå in på kontrollpanelen > maskinvara och ljud > enheter och skrivare > enhetshanteraren

Kolla om det finns några frågetecken eller utropstecken för någon enhet, lär mig aldrig vilket tecken det är. Finns det kolla drivrutinerna för den enheten.

Kolla vad du har för grafikkort och sök på nätet om det finns problem med den kombinationen. Gearslutz eller gear junkies four är bra start.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback