Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-02, 12:03
  #1
Medlem
PK-kvinnornas reaktion pa händelserna vid T-Centralen i Stockholm 29/1 kommer som ett brev pa posten. Den s.k. hashtaggen "Inte er kvinna" ska enligt DN "spridas som en löpeld pa sociala medier". De, som gick till angrepp mot allehanda svartmuskiga typer beskrivs som "nazister". Bl. a. Ida Östensson skriver: "Jag är inte er 'svenska kvinna'. Det är ER jag är rädd för".

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tus...op-mot-rasism/.

Hur stort stöd har egentligen denna typ av asikter bland kvinnor överlag? Är det sa illa som jag misstänker, att merparten av svenska kvinnor i grund och botten alltid tar de svartmuskiga "flyktingarnas" parti - oavsett vilka ofredanden eller andra övergrepp dessa än gör sig skyldiga till?
Citera
2016-02-02, 12:13
  #2
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
"Inte er kvinna"

Fair enough. Jag skall inte tafsa. Lycka till.
Citera
2016-02-02, 12:15
  #3
Medlem
Citat:
”Jag är inte er ’svenska kvinna’

Ah yes! Den svenska kvinnan uttrycker sig helt rätt till svenska män.


För två årtionden sedan gjorde svenska kvinnor ett val. Och de valde mångkulturen !
Citera
2016-02-02, 12:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
PK-kvinnornas reaktion pa händelserna vid T-Centralen i Stockholm 29/1 kommer som ett brev pa posten. Den s.k. hashtaggen "Inte er kvinna" ska enligt DN "spridas som en löpeld pa sociala medier". De, som gick till angrepp mot allehanda svartmuskiga typer beskrivs som "nazister". Bl. a. Ida Östensson skriver: "Jag är inte er 'svenska kvinna'. Det är ER jag är rädd för".

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tus...op-mot-rasism/.

Hur stort stöd har egentligen denna typ av asikter bland kvinnor överlag? Är det sa illa som jag misstänker, att merparten av svenska kvinnor i grund och botten alltid tar de svartmuskiga "flyktingarnas" parti - oavsett vilka ofredanden eller andra övergrepp dessa än gör sig skyldiga till?

Där har du måhända orsaken till att SD går hem bättre hos manliga väljare än hos kvinnliga.
Vad kan i så fall göras åt den lilla detaljen?
SD måste kanske bli lite mer feministiskt?
Citera
2016-02-02, 12:23
  #5
Medlem
Så dom vill inte att personer ska försvara dom när en sandneger våldtar dom? Okej, jag kommer bara gå förbi och vinka. Det är ju iofs rätt skönt, då slipper man hamna i slagsmål.
Citera
2016-02-02, 12:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Där har du måhända orsaken till att SD går hem bättre hos manliga väljare än hos kvinnliga.
Vad kan i så fall göras åt den lilla detaljen?
SD måste kanske bli lite mer feministiskt?

Ge fan i att prata om dom, frys ut dom, så kommer dom med mössan i handen på sikt
De e bara bekräftelse dom söker, annars hade man inte startat en sådan tagg.
Citera
2016-02-02, 12:29
  #7
Medlem
Ultraviolences avatar
En titt på dessa "kvinnor" och vi ser att det rör sig om vänsterpack och batikhäxor. Dessa kvinnor, liksom deras "manliga" åsiktsfränder, får gärna utsättas för sexuella övergrepp av svartskallarna. Det är lugnt, vi ska inte skydda er. Tvärtom.
Citera
2016-02-02, 12:33
  #8
Medlem
Det kommer väl inte som en överraskning att en stor del av Sveriges befolkning är emot "huliganer" och medborgargarden?

Detta är en förväntad motreaktion och det är väl inte hela världen.
"Tusentals kvinnor" är inte särskilt många kvinnor
Citera
2016-02-02, 12:40
  #9
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hur kan vi hjälpa dessa kvinnor göra världen bättre?

Man skulle kunna låta dessa kvinnor skatta bort hela sina löner för att bekosta välfärdsmigrationen, så får de göra vad de kan och leva ut sin statsreligion.
Citera
2016-02-02, 12:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyClover
Så dom vill inte att personer ska försvara dom när en sandneger våldtar dom? Okej, jag kommer bara gå förbi och vinka. Det är ju iofs rätt skönt, då slipper man hamna i slagsmål.

Du verkar då inte vara någon nordisk viking. Snarare en liten fegis.
__________________
Senast redigerad av menelik 2016-02-02 kl. 12:57.
Citera
2016-02-02, 12:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur kan vi hjälpa dessa kvinnor göra världen bättre?

Man skulle kunna låta dessa kvinnor skatta bort hela sina löner för att bekosta välfärdsmigrationen, så får de göra vad de kan och leva ut sin statsreligion.

Aha, du vill ha helt olika inkomstbeskattning för lönearbetande män och kvinnor.
Men tror du att din skattepolitik skulle bli särskilt populär bland kvinnliga väljare?
Citera
2016-02-02, 13:13
  #12
Avstängd
Tibetanleguans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fair enough. Jag skall inte tafsa. Lycka till.

Fair enough. Jag ska sjunga ''Volare'' och gå vidare när dessa kvinnor blir påhoppade av dom som dom inte räds för...

''Volare, åh åh. Cantare, åh åh eh åh!''

Kul förresten att man jämför ett musklick på datorn som ''upplopp''...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback