Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-01, 18:57
  #1
Medlem
StefanHeterJags avatar
Såg ett inlägg från en uppgiven mamma som kanske passar här, vi lär se fler kvinnor som vaknar upp under året som kommer nu när alla skolor och klasser påtvingas berikning. Finns det ingen man i den familjen som kan ta tag i saken? Vad tycker ni att man ska göra om ens barn börjar råka illa ut av kaosmänniskor? Ta lagen i egna händer? Lämna walk over till myndigheterna som inte bryr sig? Vad?

https://www.facebook.com/kathrin.lin...667078?fref=nf
Citat:

Idag har Novas lärare försökt att få tag på mig flertal gånger på telefon under mitt arbetspass. Fick ett långt beskrivet mail vad Nova idag blivit utsatt för.

Ett flertal killar i Novas parallell klass valde att ta bussen före till Fröslunda för att sedan springa till Novas busshållplats där hon hoppar av en liten stund efter. Där ställer dom sig i en ring och omringar henne...hotfullt berättar dom att hon ska åka på stryk och att hon ska passa sig.

Den tappra bussvärden (ung kille) som dagligen åker med bussen för att situationerna i bussarna med kränkningar samt mobbning/misshandel är ohållbara. "Bussvärden" ber killarna flertalet gånger att sluta upp och gå hem dom lyssnar inte. Dom fortsätter att hota och skrika etc.

Det slutar med att "bussvärden" får följa med Nova hem (inte första gången) för att ungjävlarna vägrar ge sig!!

Ungarna väljer alltså att aktivt springa en bra bit för att "matcha" in Novas buss för att kunna ge sig på henne. Det här är så sjukt. Vad händer här näst?? Det här är samma killar som trackat henne i 14 månader.

Otaliga kränkningsanmälningar (kanske 20 stycken) är skrivna av skolan, anmälning till polis ifrån skolan är nedlagt för fysisk misshandel...då pojken är minderårig. VAD ÄR DET HÄR??? VAD fan tar vi inte ansvar över våra barn. Min 11-åriga flicka blir utsatt av killar i sin egna ålder i över 1 år.

Och dom går fortfarande kvar i skolan som små "kungar" med tanke på alla samtal föräldrarna till pojkarna fått av skolan läraren/rektorn samt alla anmälningar...väljer man då inte att ta kontakt med offret och dennes familj för att vilja ställa allt till rätta och be om ursäkt? NIX inte en enda gång!!

Nu har jag "begärt" samtal med samtliga berörda och lärare/rektor. Tveksamt om jag får igenom min lilla önskan för det blir "påhopp" ifrån vårt håll och obekvämt för alla...för i det här landet är vi så jävla fjolliga, man får inte sätta ner foten och bli obekväm och röra runt lite i grytan. Nej för då kränker man någon stackare eller är rasist!! (Ni som känner mig vet att jag är för lika värde och noll rasist) Vad blir mitt barn? KRÄNKT och mobbad i princip varje dag!!
Hora,fitta,svennehora,mammaknullare,tjockis etc är vardag för mitt barn!

OM jag eller någon annan vuxen ballar ur på arbetsplatsen och HÖGT skriker hora till kollegorna samt chefen. OM jag hade nitat en kollega med en stor snö boll rakt i plytet på jobbet. OM jag hade hotat förnedrat och betet mig som ett as på jobbet...så hade jag fått gå ifrån min arbetsplats med omedelbar verkan!! Men om ett barn blir trakasserat på sin skola i över ett år som ska vara en trygg plats, så händer inte ett skit för att mitt barn ska känna sig tryggt!!! Det skrivs lite kränkningsanmälningar och ett samtal med rektorn. Sen då???!! Så skevt. 😡

(Kan inflika att Nova fått en plats på en ny skola efter sommaren. Och alternativet till att vara hemma finns såklart. Dock vill hon gå till skolan då hon är rädd att halka efter samt för att umgås med kompisarna.) min starka flicka! ❤
Tack för ordet!!!


Från kommentarerna:
Citat:
Jenny Ljungkvist:är alla killarna utländska??
Kathrin Lindholm: Jo det är dom.


Från kommentarerna:

Citat:
Polisen la ner anmälningen pga att han var minderårig. Och då hade han gett sig på henne fysiskt med sparkar samt slängt is"bollar" i ansiktet på henne. (Kuratorn på skolan blev vittne o anmälde direkt!) Sen att han har dragit ner byxorna på henne i skolmatsalen o "juckat" mot henne flertal gånger samt kallar henne för sin fru och hora det är helt ointressant för myndigheterna. Det sopar vi under mattan!! Vad soc har tagit för åtgärder alla gånger gentemot pojken har jag ingen aning om faktiskt. Anmälningar till soc har gjorts gånger fler...blir automatiskt anmälning dit när en polisanmälan görs. Ja det är helt sjukt att hon ska behöva stå ut med den här skiten.
__________________
Senast redigerad av StefanHeterJag 2016-02-01 kl. 19:00.
Citera
2016-02-01, 19:02
  #2
Medlem
Panzarphungens avatar
Man mår fasen illa av att läsa sånt, hoppas verkligen att det löser sig.

Strong tjej som går till skolan för att inte halka efter!
Citera
2016-02-01, 19:03
  #3
Medlem
StefanHeterJags avatar
Ett nytt inlägg från henne:


Citat:
Det hör av sig hundratals människor på mail till mig för att ge/visa omtanke men även för att dela med sig av deras egna upplevelser som deras barn varit/är utsatta för. Jag blir så mörkrädd och förtvivlad över vad folk skriver att deras barn blir/blivit utsatta för!! Det är flera i samma sits som oss, där deras barn blir mobbade/kränkta/slagna men ytterst små åtgärder tas. Det här är skolor i hela landet men flertalet har erfarenheter i från Fröslunda skolan!

Idag skrev en mamma till mig uppgiven och ledsen. Hennes son har gått på samma skola som Nova i flera år men nyligen bytt . Där blev han INSLÄPAD I DUSCHEN OCH PISSAD PÅ. Dom har dragit av örhänge på honom. Slagit och förföljt, förlöjligat samt kallat honom för diverse öknamn. Nu har dom även börja utsätta hans lillasyster. Det här är barn som utsätter barn för livslånga psykiska men!

Åtgärder har vidtagits! Och jag hoppas av hela mitt hjärta att någonting händer...snarast! Det handlar om våra barn!!
Citera
2016-02-01, 19:07
  #4
Medlem
Ducadreams avatar
Ungar är för grymma idag. Jag blir nästan rädd.
Citera
2016-02-01, 19:09
  #5
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ungar är för grymma idag. Jag blir nästan rädd.

Det är skillnad på ungar och ungar.
Citera
2016-02-01, 19:09
  #6
Medlem
Costanza101s avatar
Frågan är varför Nova och den andra ungen som mamman nämnde i efterhand blivit mobbade -- kan det vara så att de faktiskt provocerar? Njaaa, tycker inte alls vi har fått hela bilden här. Om det har pågått i 14 månader varför har ett Facebook-inlägg inte kommit tidigare? Kan det vara så att Nova har varit tillsammans med någon och var en dålig flickvän eller så? Lutar lite åt det hållet just nu.
Citera
2016-02-01, 19:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ungar är för grymma idag. Jag blir nästan rädd.
Detta är blattar. Inget annat. Blattar helt enkelt.
Citera
2016-02-01, 19:15
  #8
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Frågan är varför Nova och den andra ungen som mamman nämnde i efterhand blivit mobbade -- kan det vara så att de faktiskt provocerar? Njaaa, tycker inte alls vi har fått hela bilden här. Om det har pågått i 14 månader varför har ett Facebook-inlägg inte kommit tidigare? Kan det vara så att Nova har varit tillsammans med någon och var en dålig flickvän eller så? Lutar lite åt det hållet just nu.
Menar du att det finns faktiskt finns något som gör det okej att i grupp misshandla, pissa på, förfölja och antasta andra barn?
Citera
2016-02-01, 19:19
  #9
Medlem
Om man utgår ifrån texten, så rör det ju sig uppenbarligen om ett gäng som begår handlingarna av personliga anledningar. När den utsatta eleven får byta skola kommer någon annan att utsättas istället.

Därför skulle vemsomhelst med lite hjärnsubstans förstå att det är gänget som behöver få möta konsekvenser och inte den utsatta som behöver möta förändringar.
Citera
2016-02-01, 19:24
  #10
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Frågan är varför Nova och den andra ungen som mamman nämnde i efterhand blivit mobbade -- kan det vara så att de faktiskt provocerar? Njaaa, tycker inte alls vi har fått hela bilden här. Om det har pågått i 14 månader varför har ett Facebook-inlägg inte kommit tidigare? Kan det vara så att Nova har varit tillsammans med någon och var en dålig flickvän eller så? Lutar lite åt det hållet just nu.
Hon är ju en hora i deras ögon, antagligen så räckte det med att hon inte gillade deras unkna människosyn och sa ifrån när de försökte behandlade henne som en ägodel.

Men Mona Sahlin sa ju "Svenskarna måste integreras i det nya Sverige", inte de som kommer hit. Så vi får väl lära våra flickor att utlänska pojkar ALLTID är mer värda än alla andra, speciellt någon av det kvinnliga könet och att tjejer alltid ska vara helt underställda och lyda när ett skäggbarn öppnar munnen. Som svennehora ska man såklart vara glad om man får lite stryk så man lär sig veta hut.
__________________
Senast redigerad av StefanHeterJag 2016-02-01 kl. 19:28.
Citera
2016-02-01, 19:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Frågan är varför Nova och den andra ungen som mamman nämnde i efterhand blivit mobbade -- kan det vara så att de faktiskt provocerar? Njaaa, tycker inte alls vi har fått hela bilden här. Om det har pågått i 14 månader varför har ett Facebook-inlägg inte kommit tidigare? Kan det vara så att Nova har varit tillsammans med någon och var en dålig flickvän eller så? Lutar lite åt det hållet just nu.

Är man "tillsammans" när man är 11 år verkligen? Och om det hade varit fallet, är det rätt att offentligt kränka och dra ner byxorna på henne i matsalen och kalla henne jävla hora? En 11-åring? Det är BARN.
Fy fan
Citera
2016-02-01, 19:27
  #12
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Kan det här dock vara en indikation på att medelsvensson håller på att vakna upp från swipandet på mobilen nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback