Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-01, 01:48
  #1
Medlem
Hej jag befinner mig just nu i australien i sydney och har köpt ett grayhound pass från sydney till Carins och jag vet inte vilken min nästa stad ska bli att stanna på. Så jag undrar om det är någon som har tips på bra städer man kan stanna på på vägen och vad det finns och göra? Tack för svar.
Citera
2016-02-01, 08:23
  #2
Medlem
freddanabcs avatar
Dom klassiska stoppen är
Byron Bay
Goldcoast (Surfers paradise)
Brisbane
Sunshine coast
Hervey Bay(Hervey bay suger, men det är här du tar färjan över till Fraser island, som du inte bör missa)
Airlie beach + Whitsunday Island (Whitehaven beach) Missa inte!
Townsville (Magnetic island)

Det finns mängder snacka med lite backpackers dom tipsar dej om allt sevärt!
Citera
2016-02-02, 05:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddanabc
Dom klassiska stoppen är
Byron Bay
Goldcoast (Surfers paradise)
Brisbane
Sunshine coast
Hervey Bay(Hervey bay suger, men det är här du tar färjan över till Fraser island, som du inte bör missa)
Airlie beach + Whitsunday Island (Whitehaven beach) Missa inte!
Townsville (Magnetic island)

Det finns mängder snacka med lite backpackers dom tipsar dej om allt sevärt!


Tack så mycket för tippsen Du vet inte om det är nån stad mellan byron bay och sydney man bör se?
Citera
2016-02-09, 11:45
  #4
Medlem
freddanabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randommmmm
Tack så mycket för tippsen Du vet inte om det är nån stad mellan byron bay och sydney man bör se?

Port macquire(stavning?) ska va nice har jag hört!
Finns ju coffs harbour, port stephens och macquire, nelson bay(tyckte inte det va nått speciellt, fruktansvärt mycket flugor bara) sen har du ju newcastle! Vi stanna bara över natten i nelson sen drog vidare till sydney (från byron bay)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2681001

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback