Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-10, 15:27
Medlem
Loyals avatar
Klart man gjorde nar man var yngre
Fanns ett stalle dar vi ofta blev utslangda och som var riktiga idioter, dar man pa onsdagar och torsdagar kunde smyga ner pa nerevaningen som var stangd pa vardagar och ga bakom baren och bara oppna en flaska och dricka i stort sett.
Sedan finns det ofta pa stallena ett bord dar man fick stalla drickan om man skulle ut fran baren ett tag, dar var det bara att plocka en drink lite da och da och svepa i sig.
Kyligast var anda polaren som alltid skulle envisas med att sno nagot bakom baren nar bartendern vande sig om, kunde varit allt ifran en flaska vin till en limeklyfta.
En gang blev han pakommen, javlar vad skit han fick och vakterna klappade pa honom lagom.
Citera
2010-02-10, 15:30
Medlem
Äter jag andras kvarlämnade rester på restaurang? Nej.
Plockar jag upp tuggummi från gatan och stoppar i munnen? Nej.
Dricker jag andras "slumpar" på krogen? Nej.
Citera
2010-02-11, 07:37
Medlem
3.14159s avatar
Har jag inte råd med alkohol själv så brukar ha med ett för gammalt eller tomt kort att betala med. Man får ju så gott som alltid ölen innan de tar betalt, så det är bara att ta några klunkar under tiden de drar kortet och se oskyldig ut när de säger att det inte fungerar; vad skall dem göra, ta tillbaks ölen och sälja till någon annan? Oftast brukar de bara påpeka att det inte fungerar, ge mig kortet, och gå till nästa person. En bartender har inte tid att konfrontera någon för sådana småpengar.
Citera
2010-02-11, 11:17
Medlem
j0h2ns avatar
3.14159, det där stämmer helt enkelt inte, i alla fall inte på ställena där jag varit. Oftast blir man utslängd om kortet inte funkar, eller så behåller personalen kortet, och du får hämta det senare mot betalning.
Tycker själv det är värre att skämma ut sig inför personalen än att stjäla andras dricka.
Citera
2010-02-11, 14:14
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
3.14159, det där stämmer helt enkelt inte, i alla fall inte på ställena där jag varit. Oftast blir man utslängd om kortet inte funkar, eller så behåller personalen kortet, och du får hämta det senare mot betalning.
Tycker själv det är värre att skämma ut sig inför personalen än att stjäla andras dricka.

Varför bry sig om vad bartendern tycker om en? Speciellt när det handlar om gratis alkohol
Citera
2010-02-11, 20:06
Medlem
3.14159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Jo, det stämmer. Jag har aldrig varit med om att de behållit kortet eller att jag blivit utslängd. Men då gör jag det naturligtvis inte på ställen där jag misstänker att konsekvenserna kommer att bli några andra än önskvärda heller. Man får givetvis tänka efter lite. Det är inte så att jag springer in på stans finaste ställe och beställer alkohol till ett helt sällskap direkt. Jag har mestadels gjort detta på ställen där målgruppen är i yngsta laget, i och med att bartendrar där ofta är unga och oerfarna.

Ja, att ta emot en öl på exakt samma sätt som man gör i vanliga fall, förutom att bartendern säger "Kortet fungerar inte." i stället för "Här har du kortet.", och att det inte drar några pengar från kontot, är ju verkligen att skämma ut sig. Usch, kan inte föreställa mig något värre...

Citera
2025-11-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
När vi gick på studentskivor hade vi alltid tävlignar om vem som kunde sno sprit från baren. Det var ganska kul och som tjej så såg man ju alltid bra mycket oskyldigare ut . Jag lyckades nog få 2-3 helflaskor sprit med mig under den perioden.

Problemet är ju att man tror att man är så jävla diskret men har man druckit lite så är det sjukt uppenbart vad du håller på med.
Citera
2025-11-14, 01:35
Medlem
När man sprang på krogen förr fanns det folk som drack ur kvarlämnade glss. Riktigt sjukt men det hände. Snålhet delux. Polare brukade smuggla in öl sedan svepa en öl, ta med glaset in på toan och fylla ölen i glaset. WT men inte lika äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in