2016-01-31, 20:37
Medlem
RandomIams avatar
I höstas avslutades mitt jobb jag haft under sommaren. Duktig som jag är inställde man sig på AF direkt veckan efter och skrevs in som arbetssökande. Skickade in alla arbetsgivarintyg och förväntade mig en ny ersättningsperoid.

Fick då meddelande från akassan att för att få börja en ny ersättnigsperiod krävs att man arbetat 25 veckor sammanhängande . Jaja skit samma hade ändå fått samma dagpenning t'nkte jag.
Nu är det ont om pengar så jag räknade och fann att det jag jobbat från maj till oktober och fick det till 24 veckor . Grejen är att jag hade en timanställning samma vecka jag skrev in mig så om jag väntat en vecka med att gå till AF hade jag haft 25 veckors avbrott från akassan.

Istället fortsatte akassepengarna att delas ut från min påbörjade period så nu sitter man här med två deltidsjobb och 75 deltidsdagar förbrukade och väldigt lite pengar.

SKulle ni tro att det finns nån chans att AF kan flytta fram inskrivningsdatumet en vecka?
Citera
2016-01-31, 20:43
Medlem
godboys avatar
Hm Tror inte det går... AF är ju rätt kantigt, milt sagt.

Men, om du var timanställd sista veckan, säg att du anmälde dig på måndag och jobbade resten av veckan, då söker du ju inte stöd för de dagarna och då är du ju i princip inte arbetslös fastän du är inskriven.

Ja ja, rörigt värre. Har du fått beslut från din A-kassa ännu?

EDIT: Ja jag såg nu att du fått beslut. Deltidsersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in