• 32 671 online
  • 1 202 487 medlemmar
  • 62 221 896 inlägg
2016-01-31, 18:30
Medlem
Ambelains avatar
(FB) Koljarov avstängd för Ohörsamhet

Varför blev han avstängd?

Vad handlar hans "ohörsamhet" om?

Dvs vilka övriga varningar har han fått, vilka regelbrott har han gjort sig skyldig till - och hur motiverade ni dessa varningar?

"Ohörsamhet" med avstängning i en hel vecka måste ju rimligtvis baseras på ett väldigt "bångstyrigt" och "ohörsamt" beteende från hans sida.
Varför var han förtjänst av en veckas avstängning alltså.
Citera
2016-01-31, 19:02
Moderator
Tinuviels avatar
Det får du fråga #Koljarov om när denne kommer tillbaka. Vi går inte in på sådana detaljer, det är upp till Koljarov om han vill delge dig den information du efterfrågar.

Den information du får av oss var att Koljarov hade samlat på sig så pass många varningar att denne blev aktuell för en omröstning avseende ohörsamhet, en omröstning vars utslag ledde till avstängning.
Citera
2016-02-12, 01:05
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
(FB) Koljarov avstängd för Ohörsamhet

Varför blev han avstängd?

Vad handlar hans "ohörsamhet" om?

Dvs vilka övriga varningar har han fått, vilka regelbrott har han gjort sig skyldig till - och hur motiverade ni dessa varningar?

"Ohörsamhet" med avstängning i en hel vecka måste ju rimligtvis baseras på ett väldigt "bångstyrigt" och "ohörsamt" beteende från hans sida.
Varför var han förtjänst av en veckas avstängning alltså.
Såg just att du undrade varför jag blev avstängd och du ska få höra den oerhört tramsiga motiveringen.
Det var detta inlägg som en moderator (johannes) tyckte att jag bröt mot regeln om användarens anonymitet när jag antydde att han kanske varit inblandad i Palmemordet.
Hur detta skulle kunna bryta mot denna regeln när ingen vet om vem som utförde mordet och att jag inte har någon som helst aning om vem mördaren var och inte heller känner till identiteten på TS är för mig en gåta.
https://www.flashback.org/t2680095
Citera
2016-02-12, 19:14
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Såg just att du undrade varför jag blev avstängd och du ska få höra den oerhört tramsiga motiveringen.
Det var detta inlägg som en moderator (johannes) tyckte att jag bröt mot regeln om användarens anonymitet när jag antydde att han kanske varit inblandad i Palmemordet.
Hur detta skulle kunna bryta mot denna regeln när ingen vet om vem som utförde mordet och att jag inte har någon som helst aning om vem mördaren var och inte heller känner till identiteten på TS är för mig en gåta.
https://www.flashback.org/t2680095

1) Du kan givetvis inte länka till raderade inlägg

2) Om det hade gått hade det ju varit oerhört korkat att upprepa regelbrottet genom att länka till inlägget.

3) Du har inte blivit avstängd för någonting som har med användares anonymitet att göra.

4) Du har heller inte blivit avstängd pga ett enskilt inlägg överhuvudtaget.

5) Du blev avstängd efter att ha postat för mycket skit (trams/ot) på tillräckligt kort tid, och förmådde inte hörsamma de varningar du fick av 4 olika moderatorer vid 6 olika tillfällen.

6) Således blev du avstängd för ohörsamhet
Citera
2016-08-14, 16:55
Medlem
.PennyWise.s avatar
Kan tre varningar av en moderator av totalt fyra, på samma delforum, leda till sådan avstängning. Även om de övriga tre moderatorna inte ser den användarens inlägg som OT eller trams?
Kan det vara så att en av dessa fyra moderatorer helt enkelt ogillar en specifik användare och ser sina möjligheter, medan de andra inte anser inläggen som OT eller trams och istället gillar den användaren?
Personliga känslor prioriteras väl inte före reglerna på detta forum?
Vore mycket oproffsigt och brist på karaktär.
Citera
2016-08-19, 18:08
Moderator
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .PennyWise.
Kan tre varningar av en moderator av totalt fyra, på samma delforum, leda till sådan avstängning. Även om de övriga tre moderatorna inte ser den användarens inlägg som OT eller trams?
Kan det vara så att en av dessa fyra moderatorer helt enkelt ogillar en specifik användare och ser sina möjligheter, medan de andra inte anser inläggen som OT eller trams och istället gillar den användaren?
Personliga känslor prioriteras väl inte före reglerna på detta forum?
Vore mycket oproffsigt och brist på karaktär.
Det räcker med att en moderator utdelar alla varningar, finns inget krav på minst 2 mods eller liknande. Detta är för att alla varningar granskas av moderatorskollektivet under omröstningen gällande 2.01. Just för att kontrollera att inte känslor eller något personligt vendetta ligger bakom.
Citera
2016-08-23, 12:04
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
det här stämmer inte. ett av dina inlägg, där du antydde att en meddebattör var inblandad i palmemordet, var visserligen föremål för omröstning i januari i år. omröstningen ledde emellertid inte till någon åtgärd och har således inget med din avstängning att göra.
Citera