Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-31, 16:19
  #1
Medlem
Tränar thaiboxning och gjort i 1.5 år till och från. när jag började vägde jag 115 och nu är jag nere på 100. Jag kan alltså gå tungvikt om jag vill. tränar i en fortsättningsgrupp och fått till mig att jag är duktigt tekniskt bara snabbhet som saknas. Målet och drömmen har alltid varit att kunna gå matcher och verkligen satsa. tränar en del mma också för att få lite allround träning.

nu till frågan hur tycker ni att man bäst ska öva upp sin snabbhet? hur ska jag på bäst sätt träna för att göra sig redo för att eventuellt gå matcher. löper, kör fys pass och tränar teknik redan. något mer jag bör tänka på?.

mvh// vaktmeister
Citera
2016-01-31, 16:32
  #2
Medlem
Jernvantes avatar
Fotarbetsdrillar är mitt förslag. Använd alltifrån boxningens till fotbollens övningar.
Citera
2016-01-31, 16:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Fotarbetsdrillar är mitt förslag. Använd alltifrån boxningens till fotbollens övningar.

Låter faktiskt som en perfekt idé! ska kika på detta. tack!
Citera
2016-01-31, 19:58
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktmeister
Tränar thaiboxning och gjort i 1.5 år till och från. när jag började vägde jag 115 och nu är jag nere på 100. Jag kan alltså gå tungvikt om jag vill. tränar i en fortsättningsgrupp och fått till mig att jag är duktigt tekniskt bara snabbhet som saknas. Målet och drömmen har alltid varit att kunna gå matcher och verkligen satsa. tränar en del mma också för att få lite allround träning.

nu till frågan hur tycker ni att man bäst ska öva upp sin snabbhet? hur ska jag på bäst sätt träna för att göra sig redo för att eventuellt gå matcher. löper, kör fys pass och tränar teknik redan. något mer jag bör tänka på?.

mvh// vaktmeister
Hopprep är ett i sammanhanget underskattat redskap med om det är lätthet på fötterna du vill åt, i övrigt rekommenderas såklart explosivitetsövningar.
Citera
2016-01-31, 20:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Hopprep är ett i sammanhanget underskattat redskap med om det är lätthet på fötterna du vill åt, i övrigt rekommenderas såklart explosivitetsövningar.

Ja alltså jag känner det att hopprep är jag verkligen inte duktig på så det tränar jag en del för att få upp lite fart och känns att det bidrar en del. explosivaövningar ska jag ta till mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback