Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-31, 12:12
  #1
Medlem
R4hu7s avatar
Hej!

Jag har en MacBook Pro mid 2010. Den har blivit lite seg på sistone. Att använda Final Cut Pro X och Photoshop är nästan omöjligt då datorn segar ihop totalt. Även när jag bara använder Final Cut Pro (alla andra program stängda) så blir datorn seg lite då och då samt att "badbollen" snurrar när man klickar sig vidare när den blivit seg.

Har 4gb RAM nu, men om jag uppgraderar till max RAM minne vilket är 8gb (som jag förstått det så finns det två minnesplatser så jag behöver 2st 4gb väl), kommer detta då "snabba" upp min dator? Alltså är det värt att byta ut RAM eller kommer skillnaden bara vara marginell?
Jobbar som mest i Final Cut Pro med ca en timmes videos åt gången, så jag vill att det ska flyta på bättre om jag uppgraderar RAM.

Lite specs om min Mac:

MacBook Pro (15 tum, mitten 2010)
Processor 2,4 GHz Intel Core i5
Minne 4 GB 1067 MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForce GT 330M 256 MB

Vilket sorts RAM ska jag köpa? Såg att det fanns vissa med 1600 MHz, men tittar jag på det jag har nu så står det 1067 MHz. Kommer ett 1600 MHz passa i min Mac?
Citera
2016-01-31, 13:00
  #2
Medlem
SirKnasens avatar
Du ska ha 1066MHz minnen. Datorn kommer med största sannolikhet protestera om du stoppar i annat minne.
En snabb SSD-hårddisk snabbar upp en hel del också.
Citera
2016-01-31, 14:22
  #3
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Du ska ha 1066MHz minnen. Datorn kommer med största sannolikhet protestera om du stoppar i annat minne.
En snabb SSD-hårddisk snabbar upp en hel del också.
Okej tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback