Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-31, 01:59
  #1
Medlem
Sitelists avatar
Någon som har en bra guide för att lägga in Fusion. Har lyckat att lägga in Fusion adress och installerat, men när jag kommer till att välja vilken sorts maskinvara jag har får jag felmeddelande hela tiden när jag väljer Appletv. Är det något jag missat?

Jag blev lite fundersam för jag installerade på min Iphone 5 jailbreakade telefon och det gick av bara farten.

Så tänkte om det är någon viss installation process jag ska göra för just apple tv 4.
Jag har gjort hela processen med att köra xcode och isign och laddat in ipan.

Tacksam för svar,
Citera
2016-07-20, 16:49
  #2
Medlem
redhotchilis avatar
Fått det att fungera tro?

Försöker installera Kodi på min Apple TV 4 då detta ska gå genom "sideload"
Hittar dock bara guider på hur man gör via Mac. Ingen som vet hur man gör via PC/Windows?
Citera
2016-07-22, 00:05
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Ingen som vet hur man gör via PC/Windows?
Antingen så måste du jailbreaka din Apple TV eller så måste du signera appen för just din Apple TV i utvecklarverktyget Xcode. Xcode kan bara köras i OS X.

Något annat sätt finns inte idag.
Citera
2016-07-22, 11:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Fått det att fungera tro?

Försöker installera Kodi på min Apple TV 4 då detta ska gå genom "sideload"
Hittar dock bara guider på hur man gör via Mac. Ingen som vet hur man gör via PC/Windows?

Försök installera os x i virtualbox eller liknande
Citera
2016-07-23, 12:41
  #5
Medlem
JagVanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.
Försök installera os x i virtualbox eller liknande

Finns ju olika sätt att köra xcode på windows, hackintosh till exempel eller kolla in någon youtube guide hur andra löst det. Det finns en app till tvos som bygger på kodi, mrmc heter den, kolla in den i app store.
Citera
2016-07-23, 19:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Finns ju olika sätt att köra xcode på windows, hackintosh till exempel eller kolla in någon youtube guide hur andra löst det. Det finns en app till tvos som bygger på kodi, mrmc heter den, kolla in den i app store.

det går inte att köra xcode på windows. hackintosh innebär att man installerar os x på en icke apple dator. det innebär inte att man kör os x program i windows.

istället för att bråka med de så är det förmodligen enklare att installera os x i en virtuell maskin om det enda man vill åstadkomma är att skapa en kodi ipa.
Citera
2016-07-23, 22:17
  #7
Medlem
JagVanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.
det går inte att köra xcode på windows. hackintosh innebär att man installerar os x på en icke apple dator. det innebär inte att man kör os x program i windows.

istället för att bråka med de så är det förmodligen enklare att installera os x i en virtuell maskin om det enda man vill åstadkomma är att skapa en kodi ipa.

Helt rätt, tänkte inte riktigt rätt där med termerna, menade givetvis inte windows utan pc eller om man skall vara riktigt petig, dator. Hursomhelst, mrmc är en grym app till apple tv och byggd på kodi, begränsad till det som finns i appen dock men beroende på vad man skall ha den till så får man överväga om det fyller ens syfte och då om det är värt 75 kr eller vad den nu kostade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback