Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-30, 13:55
  #1
Medlem
Phillewees avatar
Hej !

har ett Logitech diNovo Edge keyboard och helt plötsligt igår kväll så har Ctrl knapparna slutat fungera av okänd anledning. har försökt ta ut och in USB, testa i olika program. laddat ner senaste drivrutinerna, googlat men hittar ingen lösning på det.

finns det någonstans att man har av misstag råkat inaktivera ctrl knappen ? alt , caps lock, shift fungerar utan problem.

tycker det är konstigt att båda tangenterna skulle ha gått i "sönder"

någon som vet vad problemet kan vara ?
Citera
2016-01-30, 13:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillewee
Hej !

har ett Logitech diNovo Edge keyboard och helt plötsligt igår kväll så har Ctrl knapparna slutat fungera av okänd anledning. har försökt ta ut och in USB, testa i olika program. laddat ner senaste drivrutinerna, googlat men hittar ingen lösning på det.

finns det någonstans att man har av misstag råkat inaktivera ctrl knappen ? alt , caps lock, shift fungerar utan problem.

tycker det är konstigt att båda tangenterna skulle ha gått i "sönder"

någon som vet vad problemet kan vara ?

Tror du har campat på cs för mycket att till och med tangentbordet ger utslag.
Sluta opp med det.
Citera
2016-01-30, 14:34
  #3
Medlem
Drdeoos avatar
Finns ett program där du kan ändra om tangenterna, så tex ctrl knappen hamnar på Windows knappen
Dvs Om du är inte är sugen på att köpa dig ett nytt
Har ett 10år gammalt tangentbord där vissa knappar inte fungerar typ delete och ?, detta har funkat fint för mig
Testa annars på en annan dator
__________________
Senast redigerad av Drdeoo 2016-01-30 kl. 14:38.
Citera
2016-01-30, 14:53
  #4
Medlem
Phillewees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Finns ett program där du kan ändra om tangenterna, så tex ctrl knappen hamnar på Windows knappen
Dvs Om du är inte är sugen på att köpa dig ett nytt
Har ett 10år gammalt tangentbord där vissa knappar inte fungerar typ delete och ?, detta har funkat fint för mig
Testa annars på en annan dator

du vet inte vad detta programmet heter ?

det som jag upplever är konstigt är att båda ctrl vänster och höger inte fungerar längre hade förstått om bara en av dom, men dom är väl länkade på något viss
Citera
2016-01-30, 15:26
  #5
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillewee
du vet inte vad detta programmet heter ?

det som jag upplever är konstigt är att båda ctrl vänster och höger inte fungerar längre hade förstått om bara en av dom, men dom är väl länkade på något viss

tror mina tangeter slutade fungera efter jag rengjort det, samma sak för dig kanske?
keytweak heter programmet,
Citera
2016-01-30, 15:40
  #6
Medlem
Phillewees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
tror mina tangeter slutade fungera efter jag rengjort det, samma sak för dig kanske?
keytweak heter programmet,

nej inte medvetet i alla fall men har en "luft på burk" ska prova, allt kan ju funka..

tack ska ladda ner det annars
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback